Gå till innehåll

Förkortningar i chatten - gone OT!


NeoSlayer

Recommended Posts

kan inte nagon moderator dopa om denna till en "allt om forkortningar pa pokertermer"

 

ul = unlucky

gl = good luck

nf = nice flop

gg = great game (eller gay game, hehe)

nh = nice hand

wp = well played

ty = thank you

 

I skara har vi lite fler:

 

TJ = Tank Jo

PM = Pocket Money (om nån blir förbannad på dig när du vinner en pott)

NC = Det vill jag ha till NICE CATCH ?

LOL = Laughing Out Loud

ROTFL = Rolling On The Floor Laughing

FU = Fuck You

FO = Fuck Off osv.

UL = UnLuck

U2 = Du oxo ;)

 

RETARD = Får du ofta höra när du gjort en idiot call och vunnit potten

 

ha ha :D

 

/Perrra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men sen finns det ju mycket ord man får höra och man även kan GE ibland, som inte är förkortningar .

 

 

Jag fick in en runner runner färg igår, och han skrev nog säkert i 20 minuter om den callen .

 

Det var typ:

 

"You are a fucking moron"

"Fucking unbelieavable"

"Fucking unreal, you are an idiot"

"How can u play K2 suited like that"

"You will loose all your money you retarded fuck"

 

osv .

 

Då skrev jag just :

 

"EH? They were suited"

"I'm looking forward to take your reload money too"

"Hey. It's just PM = Pocket Money"

 

han var rasande.. Men just sånna här fraser som han skrev till mig, gör mig glad :) antar att alla vart med om det.. men visst är det kul? när folk blir upprörda över att dom förlorar en pott... en del av härligheten med online poker tycker ja :)

 

hoho

 

/Perrra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan inte nagon moderator dopa om denna till en "allt om forkortningar pa pokertermer"

 

ul = unlucky

hehehehehe, ar man uttrakad eller.. fyll gara pa listan

 

Hmmm... jag har alltid trott att det var ul= you lose... :oops:

 

I de situationerna har jag skrivit en del svar av typen fu sob, helt felaktigt. Jag tar tillfället i akt att be alla här som fått en oväntad dräpa efter att ha uttryckt sin sympati om ursäkt. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan inte nagon moderator dopa om denna till en "allt om forkortningar pa pokertermer"

 

ul = unlucky

hehehehehe, ar man uttrakad eller.. fyll gara pa listan

 

Hmmm... jag har alltid trott att det var ul= you lose... :oops:

 

I de situationerna har jag skrivit en del svar av typen fu sob, helt felaktigt. Jag tar tillfället i akt att be alla här som fått en oväntad dräpa efter att ha uttryckt sin sympati om ursäkt. ;)

 

hahaha..Men det kan nog betyda samma sak egentligen :)

 

bara att det du menade är lite kaxigare.. låt fantasin övergå till din motståndare istället =) så får han ta det som han vill..

 

tyckte U LOOSE va lite ballade än Unluck faktiskt :=) får nog börja använda det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följande använder jag:

 

gg = Good Game, när en SnG är slut

wp = Well Played, när någon faktiskt spelar ut mig

nh = MÅ FEM MILJONER RASANDE ELEFANTER TRAMPA DIN PUNG TILL OIGENKÄNNELIGHET SÅ ATT DU EJ KAN SPRIDA DINA VIDRIGA GENER VIDARE, OCH MÅ EN DÖDFÖDD GET URINERA I DINA SKOR DIN SATANS RUNNER RUNNER-[könsord], vid brutala utdragningar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nh = MÅ FEM MILJONER RASANDE ELEFANTER TRAMPA DIN PUNG TILL OIGENKÄNNELIGHET SÅ ATT DU EJ KAN SPRIDA DINA VIDRIGA GENER VIDARE, OCH MÅ EN DÖDFÖDD GET URINERA I DINA SKOR DIN SATANS RUNNER RUNNER-[könsord], vid brutala utdragningar

 

hahaha, så sant. jag anar att det är fler än jag som blir utdragna med 93o trots rejäl raise men ändå skriver nh, wp o dyl för att få tomtefan att fortsätta lira så? tar lite på stoltheten men vad gör man inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nh = MÅ FEM MILJONER RASANDE ELEFANTER TRAMPA DIN PUNG TILL OIGENKÄNNELIGHET SÅ ATT DU EJ KAN SPRIDA DINA VIDRIGA GENER VIDARE, OCH MÅ EN DÖDFÖDD GET URINERA I DINA SKOR DIN SATANS RUNNER RUNNER-[könsord], vid brutala utdragningar

 

hahaha, så sant. jag anar att det är fler än jag som blir utdragna med 93o trots rejäl raise men ändå skriver nh, wp o dyl för att få tomtefan att fortsätta lira så? tar lite på stoltheten men vad gör man inte...

 

Lol samma här.

 

nh - bra spelat ditt satans keffo, önskar jag kunde hänga upp dig i kalsongerna på en krok i taket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...