Gå till innehåll

goodguyspoker. lurad på badbeat jackpot


joche

Recommended Posts

tja jag spelade en hand där jag höll QQ min motståndare hadde JJ. på floppen så får båda set. han turnar en J och jag rivrar en Q så mitt fyrtal i damer vinner mot hans fyrtal i knektar.

 

Jag gick in på deras hemsida och såg att allt som skulle uppfyllas för att vinna jackpoten var uppfylt. Jag pratade med supporten och dom sa att reglerna hadde ändrats utan att dom skrivit det man skulle nu behöva förlora med minst (QQQQ).

 

måste sägga att det känns ruskigt dåligt av hemsidan och känns inte som att man kan lita på dem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursvagt, men det känns som det är B2B som skall ha kritiken och inte enbart Goodguyspoker. Hade också känt mig blåst på 2000-2500 Euro om jag råkat ut för detta. Skillnaden i utbetalning mellan handens vinnare och förlorare är inte så stor och Rolands argument att "hade inte fått så mycket ändå" håller inte. (40% till förloraren, 20% till vinnaren, 20% fördelat till alla i handen)

 

Kollade på 24hPokers sida. Även om det står "reglerna kan utan förvarning ändras" så står det även att "information om ändring kommer läggas ut på denna sida". Finns ingen info om någon ändring där, och inte ens en detaljerad beskrivning över vad som gäller.

Sånt här måste självklart nätverket och alla skin bli mycket tydligare med. Jag har spelat där i ett och ett halvt år och har hela tiden trott att jag vetat vad som gäller, dvs fyrtal i åttor som gräns för Texas, straight flush för Omaha... men så är det alltså inte uppenbarligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju inte deras fel om B2B har ändrat sina regler för BBJ.

 

Ursvagt, men det känns som det är B2B som skall ha kritiken och inte enbart Goodguyspoker.

 

Det är väl en tvist mellan joche och goodguyspoker? Det är dom som har ett avtal. Vilka underleverantörer goodguyspoker sedan i sin tur anlitar har inget med saken att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl en tvist mellan joche och goodguyspoker? Det är dom som har ett avtal. Vilka underleverantörer goodguyspoker sedan i sin tur anlitar har inget med saken att göra.

B2B är ju själva nätverket och ingen underleverantör ;-). I vilket fall så kräver de flesta sidor som har BBJ att man ska ha förlorat med minst fyrtal i tior så det är ju grymt snålt av dem att inte ens acceptera fyrtal i knektar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

B2B är ju själva nätverket och ingen underleverantör ;-). I vilket fall så kräver de flesta sidor som har BBJ att man ska ha förlorat med minst fyrtal i tior så det är ju grymt snålt av dem att inte ens acceptera fyrtal i knektar.

 

 

Hmm. Vet inte om underleverantör är rätt uttryck. Men det fungerar väl så att B2B levererar sin pokerlösning/nätverk till goodguyspoker, dom har ett avtal sinsemellan. Sedan levererar goodguyspoker pokerlösningen/nätverket vidare till spelaren och dom har ett avtal. Så B2B's eventuella skuld i det hela har ingen betydelse. Om B2B har gjort fel så är det en separat tvist mellan goodguyspoker och B2B. Men troligtvis har B2B informerat om ändringen till pokerrummet som inte har orkat uppdatera hemsidan. Men vad :evil: vet jag, jag är ingen advokat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm. Vet inte om underleverantör är rätt uttryck. Men det fungerar väl så att B2B levererar sin pokerlösning/nätverk till goodguyspoker, dom har ett avtal sinsemellan. Sedan levererar goodguyspoker pokerlösningen/nätverket vidare till spelaren och dom har ett avtal. Så B2B's eventuella skuld i det hela har ingen betydelse. Om B2B har gjort fel så är det en separat tvist mellan goodguyspoker och B2B. Men troligtvis har B2B informerat om ändringen till pokerrummet som inte har orkat uppdatera hemsidan. Men vad :evil: vet jag, jag är ingen advokat.

 

Är det alltså så att de olika pokersajterna inom b2b har OLIKA regler för bad beat jackpot fastän de DELAR borden? Låter helt galet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag pratade med supporten och dom sa att reglerna hadde ändrats utan att dom skrivit det man skulle nu behöva förlora med minst (QQQQ).

 

Det är inte riktigt sant. Du borde nu veta hur det ligger till då vi har haft en konversation via mail. Du är välkommen att publicera den om du vill.

 

Mvh

Mattias

GoodGuysPoker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...