Gå till innehåll

Billigaste flyget till Las Vegas?


mended

Recommended Posts

Till sommaren kommer Continental att starta flygningar Arlanda-New York. De priser jag har sett ligger runt 6500 kr. De tillsammans med SAS är de enda direktflygningar jag vet till USA.

 

Det går att hitta riktigt bra priser även under sommaren, men då blir det mer än en mellanlandning.

 

En nackdel med både Continental och SAS är att du måste flyga från vegas väldigt tidigt på morgonen för att hinna med flyget över atlanten.

 

Jag föredrar att ha mellanlandningen i Europa och ta Imigration tjafset på slutdestinationen, tyvärr innebär det att man drar ner antalet bolag att åka med. De jag vet flyger Europa (LHR)-Vegas (LAS) direkt är Virgin Atlantic (virgin-atlantic.com), BMI (flybmi.com)och Brittish Airways (ba.com , fast jag tror att de har slutat nu iofs...)

 

Av vad jag har hör så är lågprisbolaget Southwest Airlines bra OCH billiga till vegas för inrikes.

 

Något jag inte kollat själv ännu men kan tänka mig är en vettig lösning är att flyga Iceland Air till USA (Orlando) och ta inrikes sedan då mellanlandningen i Reykjavik är en bensträckare och innebär inga större omvägar.

 

Min rekomendation i alla lägen är dock att hålla sig till en och samma codeshare, då slipper man en massa strul med att jäkta mellan allt för avlägsna gater, de håller någorlunda koll på att du är sen till anslutningsflyget och risken för strul med bagaget blir mindre. Men så är jag jävligt bekväm efter allt strul man varit med om under tjänsteresor.

 

 

/da

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En nackdel med både Continental och SAS är att du måste flyga från vegas väldigt tidigt på morgonen för att hinna med flyget över atlanten.

 

Inte riktigt rätt, du kan ta eftermiddagsflyget frånVegas till Chicago, sedan till Köpenhamn (det är ju nästan hemma) för alla som bor söder ut.... jag föredrar faktiskt den före tidiga flyget, trots att jag får en mellanlandning i Köpenhamn upp till Arlanda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En nackdel med både Continental och SAS är att du måste flyga från vegas väldigt tidigt på morgonen för att hinna med flyget över atlanten.

 

Inte riktigt rätt, du kan ta eftermiddagsflyget frånVegas till Chicago, sedan till Köpenhamn (det är ju nästan hemma) för alla som bor söder ut.... jag föredrar faktiskt den före tidiga flyget, trots att jag får en mellanlandning i Köpenhamn upp till Arlanda

 

Du har helt rätt, för att förtydliga: jag syftade givetvis på det enda direktflyget till Sverige.

 

Men om du bor i södra Sverige (för mig Skåne) är väl aldrig ARN aktuellt i alla fall.

 

 

/da

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

anth, vet du vad är det för flygplanstyp med Malaysia?

 

- daniel

Med tanke på att de flyger Kuala Lumpur - New York så skulle jag gissa på ett STORT flyg. ;)

 

Jag såg just att det billigaste priset var ett specialpris där resan måste vara avslutad 10 jun. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Vad kostar det att bila L.A till Vegas... är det ens värt att kolla det istället för flyg? Har aldrig vart i USA och har ingen aning om hur dom funkar där...

 

Billigare?

 

Mkt mkt drygare så det inte är värt det?

Svårt att få hyra/dyrt/obekvämt?

 

Nyfiken bara... Har nämnligen en jorden-runt-rutt som landar i L.A, man kan ju tajma lite... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kostar det att bila L.A till Vegas... är det ens värt att kolla det istället för flyg? Har aldrig vart i USA och har ingen aning om hur dom funkar där...

 

Billigare?

 

Mkt mkt drygare så det inte är värt det?

Svårt att få hyra/dyrt/obekvämt?

 

Nyfiken bara... Har nämnligen en jorden-runt-rutt som landar i L.A, man kan ju tajma lite... :)

 

Jag har bilat Vegas - L.A och tyckte det var rätt skoj, inte så kul väg iofs. Det tråkigaste är dock att sitta i bilköer i L.A.

 

Bensin är billigt som bekant, och hyrbil är inga konstigheter, så det är knappast dyrt. Sen kan det va sjyst att ha bil i Vegas också om man vill se nåt annat än strippen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kollar på kvällstidningarnas webbplatser, i deras resespalter, så har de sökfunktioner för enbart flygresa som söker på diverse nät-"resebyråer" samtidigt.

 

Mata in datum, varifrån och destination.

 

Fick bra pris Köpenhamn-Las Vegas ToR slutet på juli-en bit in i augusti med Delta Airlines, byte i Atlanta. Cirka 8500, hade jag slagit till tidigare hade det varit 7500.

 

Billigt och smidigt, en del andra träffar var krångligare (två byten) och mycket dyrare (såg en för 39000).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...