Gå till innehåll

Vilket djur vinner en "Fight to the death-tävling"?


OV1

Recommended Posts

  • Svars 105
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Svårt att hitta något djur som kan fälla en bindgalen elefanthane.

Flodhästen, och kanske möjligen krokodilen, är väl de som med rent käftomfång skulle kunna få ett hugg över benet och vrida ned den. Krokodilen skulle dock få svårt pga sin ringa vikt och taskiga räckvidd uppåt. Den har ju också lite svårt att låsa upp sina käkar och ta ett nytt hugg.

 

Flodhästen ger jag 35% chans, tack vare bra huvudhöjd, dess tyngd och anlag för raseri.

 

Noshörningen skulle kunna klara av elefanten om den fick in en fin bukträff direkt, men inte en chans om det blir närstrid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tvåa efter järven - Tardigraden, inte särskilt stark offensivt men tål mycket stryk.

Tardigrades have been known to withstand the following extremes while in this state:

 

Temperature — tardigrades can survive being heated for a few minutes to 151°C or being chilled for days at -200°C, or for a few minutes at -272°C. (1° warmer than absolute zero).

 

Pressure — they can withstand the extremely low pressure of a vacuum and also very high pressures, many times greater than atmospheric pressure. It has recently been proven that they can survive in the vacuum of space. Recent research has notched up another feat of endurability; apparently they can withstand 6,000 atmospheres pressure, which is nearly six times the pressure of water in the deepest ocean trench.

 

Dehydration - tardigrades have been shown to survive nearly one decade in a dry state. Another researcher reported that a tardigrade survived over a period of 120 years in a dehydrated state, but soon died after 2 to 3 minutes. Subsequent research has cast doubt on its accuracy since it was only a small movement in the leg.

 

Radiation — as shown by Raul M. May from the University of Paris, tardigrades can withstand 5,700 grays or 570,000 rads of x-ray radiation. (Ten to twenty grays or 1,000–2,000 rads could be fatal to a human). The only explanation thus far for this ability is that their lowered hydration state provides fewer reactants for the ionizing radiation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det fanns ett TV-program där de animerade ihop strider mellan djur efter att de gjort olika tester tex hur kraftigt en haj biter mm. Även om haj nu inte får delta i dessa strider i denna tråd.

 

Där kan man nog iaf hitta några intressanta utmanare...

 

Ja tror jag såg det, minns att gorillan vann va? Hans slagkraft var enorm och en sabeltandad tiger tror jag det var han mötte hade inte en suck

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja tror jag såg det, minns att gorillan vann va? Hans slagkraft var enorm och en sabeltandad tiger tror jag det var han mötte hade inte en suck

 

Det kan nog stämma. Minns inte riktigt.

Men de körde ju inte någon direkt final väl? Lixom Vissa djur är bättre mot andra. Speciellt när djur har olika "hemmaplaner"...

 

Gorillan hade nog haft stor chans i trådens regler iaf... Hade den slagit Elefanten som verkar klassas som favorit? jag tror nästan det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan nog stämma. Minns inte riktigt.

Men de körde ju inte någon direkt final väl? Lixom Vissa djur är bättre mot andra. Speciellt när djur har olika "hemmaplaner"...

 

Gorillan hade nog haft stor chans i trådens regler iaf... Hade den slagit Elefanten som verkar klassas som favorit? jag tror nästan det...

 

Inser du hur dumt det låter:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni sett någon rädd eller arg elefant någon gång? Ingen klarar sig mot den, om han skulle förstå att det är en match på liv eller död, enligt förutsättningarna i #1...

 

Ja, har sett en stå och fånbliga på mig från 50m i Krügerparken. Man känner sig inte stor även om man sitter i en bil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skickar in en gyllene kokoigiftgroda och hoppas den lyckas komma åt en slemhinna innan den blir ihjälstampad. Uppäten räknas inte då det troligen blir oavgjort då.

:lol:

 

Jag ville få igång en diskussion.

Det är tråkigt om elefanten är så överlägsen alla djur!

Jo, men sanningen är nog den att de flesta djur inte har en chans mot en elefant om den är införstådd med de regler som specificerats av trådskaparen.

Lågt odds på elefanten iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det spelar ingen roll vad folk säger... jag vet att det är spindeln som vinner - alltid.

 

Den jagar utmärkt i flock och kan locka till sig tusentals stridskamrater inom loppet av en millisekund (de kan dessutom enkelt klättra över den där muren). Spindeln lägger äckliga ägg under huden på fienden och förökar sig snabbt (hur överlägset är inte ett djur som okontrollerat kan kopiera sig självt tusentals gånger?), den är dödligt giftig och hämndlysten. Dessutom kan spindeln sitta och se sådär lagom lugn och ofarlig ut, men när fienden vänder ryggen till kommer en blixtsnabb attack. Dessutom kan den hoppa högt och snabbt och väva in sina fiender i kletiga kokonger så att de kvävs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det spelar ingen roll vad folk säger... jag vet att det är spindeln som vinner - alltid.
Är det Imse Vimse Spindel som är källa? Känner bara igen några grejer i beteendelistan därifrån. Dessutom så blir de ju slaktade av en tjockis med sprayflaska, vilket är en rätt stor plump i protokollet. Om vi snackar jättemutantspindlar, möjligen med huvudmonterade lasrar, så är det en annan femma.

 

Konstigt att du inte nämnde näten:

spider-webs-2.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...