Gå till innehåll

Rakeback och FTPs


Gahlster

Recommended Posts

Vet att det varit uppe i en annan tråd nångång men hittade inte, men hur funkar det när man handlar i shoppen för sina FTPs om man har rakeback? Hur mkt rakeback drogs senare från raken osv?

 

Och en ytterliggare fråga, hur funkar det med FTPs som man får via promotions typ Happy Hour eller köper från Inron Man Store? Lägger de sig överst i FTP-högen eller underst? För det dras väl inte rakeback även för dessa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

rakeback beräknas på vår Netto Inkomst för den spelaren, och räknas ut enligt följande formel:

 

Rake + Juice - Bonus - Spelarkompensation - Använda poäng - Avgifter = nettoinkomst

 

Rake - Avgift för ringspel

Juice - Turneringsavgift

Bonus - En bonus en spelare tjänar in, såsom första insättningsbonusen.

Spelarkompensation - pengar som vi betalar in till en turnering. Till exempel om vi har en garantiturnering för $10000 och bara får in inköp för $9000, så delar vi dom kvarvarande $1000 jämnt mellan spelarna som registrerat sig.

Använda poäng - Full Tilt Poäng som spelaren använder på hemsidan eller i butiken.

Avgifter - Transaktionsavgifter för insättningar eller uttag från sidan.

 

Vi drar inte av något för användande av medaljer eller poäng som vunnits i Iron Man.

 

Hoppas detta hjälper något, annars får du/ni gärna kontakta

support-se@fulltiltpoker.com eller mig via PM.

 

Med vänlig hälsning,

Full Tilt Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använda poäng - Full Tilt Poäng som spelaren använder på hemsidan eller i butiken.

Avgifter - Transaktionsavgifter för insättningar eller uttag från sidan.

 

Hur ser den kursen ut? Hur många poäng motsvarar $1 exempelvis?

 

Hur mycket ligger avgifterna på? Beroende på hur mycket man tar ut/sätter in eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt detta ingår i de affiliate reporter som skickas ut. För mer information så får vi tyvärr be att ni kontaktar respektive affiliate, det är dock ingen garanti för att dom är villiga att lämna ut denna informationen.

 

Om ni vill veta exakt hur mycket som dragits av från er totala rake så är det bara att kontakta support så kommer dom gladeligen att ge er den siffran. Detta gäller endast summan som dras för användning av poäng.

 

Hoppas det hjälper!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avgifter - Transaktionsavgifter för insättningar eller uttag från sidan.

 

Hmmm som jag tidigare har förstått det så räknas inte uttagen. Kan det vara så att uttagen via Neteller är gratis för er och därför inte påverkar resultatet i er formel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Det är en väldigt blygsam avgift som dras för varje FTP som spenderas, plus att varorna är rabatterade som en del redan nämnt här.

 

Det påverkar alltså din rakeback nämnvärt mindre än vad du tjänar.

 

Full Tilt Poäng är helt enkelt Full Tilt Pokers sätt att tacka flitiga spelare.

 

Om ni vill veta exakt hur mycket som dras för dom olika posterna så kan ni kontakta er affiliate direkt för mer information. Det ska dock sägas att det är helt upp till den enskilda affiliaten att lämna ut denna information.

 

Med vänlig hälsning,

Full Tilt Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ju en del elektronikprylar man kan köpa också, sen om du inte spelar något den månaden du köper så får du negativ mgr och affen får stå för kalaset.
Ligger inte "minuset" kvar till nästkommande månad dock? Fick ett sådant svar när jag hörde av mig till min affe om just det här för några månader sedan.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ligger inte "minuset" kvar till nästkommande månad dock? Fick ett sådant svar när jag hörde av mig till min affe om just det här för några månader sedan.

 

Nästan 100 på att det gör det.

Enda meningen med att göra som okocha föreslår är ju om man inte tänkt spela på sajten i fortsättningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ligger inte "minuset" kvar till nästkommande månad dock? Fick ett sådant svar när jag hörde av mig till min affe om just det här för några månader sedan.

 

Olika med olika affar. Några stora affar för inte över negativ balans till nästa månad. Men bäst är man frågar sin affe innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
MGR minskas med $5/1000 poäng

Stämmer det? Har jag misstolkat nu? (Om jag köper en kamera för 30000 poäng förlorar jag alltså bara 150$ i utebliven rakeback? Verkar isf inte helt åt helvete. Givet att man nu ändå ska köpa en kamera och inte bara ska använda upp sina Ftp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är din MGR som minskas med 5$ per 1000 poäng. Din rakeback är 27% av MGR vilket innebär att du får 40.5 dollar mindre RB

 

Exakt vad betyder mgr?

 

Är det alltså så att om jag spelar i en turny med övervärde så förlorar jag rakeback på det?

Det verkar ju i så fall helt sjukt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MGR = monthly gross revenue, eller ung. det som pokersidan tjänar på dig på en månad. Och ja, enligt vad FTP-representanten skrev på förra sidan så skulle att du spelar i en turnering med övervärde innebära att du förlorar en aning pengar på din RB, men samtidigt så har du ju tjänat mer på turneringen, genomsnittligt sett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...