Gå till innehåll

Tips om bärbar dator


sexyterran

Recommended Posts

Tja boys!

 

 

Än en gång tar min lathet det bästa av mej. Jag pallar typ inte kolla upp datorer :/

 

Jag behöver en ny bärbar dator, e redo att betala upp till 15 lakan, måste ha 1680x1020 upplösning, och helst vara kraftfull. minne e lite spillerill, kan köpa externa hårddiskar.

 

Har ni nåt tips så lay it on me, brukar få fetbra hjälp här på pf när jag ska ha nya prylar :) Har bl.a. köpt skärmar, tv, dator samt gamingutrustning endast beroende på vad mina vänner på pf tipsat, hahaha.

 

som sagt, alla tips är välkomna. priset får dras i lite om det behövs, räknar ändå med att slippa momsen.

 

tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dell.

 

Jag beställde precis en XPS med 15.4" skärm med 1920x1200 upplösning. Ska tydligen vara nöten. 4gb minne, 200gb 7200rpm disk, geforce 8600gt, sen en core 2 duo-processor på 2.4GHz (T8300) för att driva paketet.

 

Fick punga upp 9600kr för detta, vilket är helt insane bra pris.

 

Ange koden: $W820?7C?V1BTQ för 15% rabatt

samt $H?TP9R$XFH234 för ytterligare 5% !

 

GL HF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dell.

 

Jag beställde precis en XPS med 15.4" skärm med 1920x1200 upplösning. Ska tydligen vara nöten. 4gb minne, 200gb 7200rpm disk, geforce 8600gt, sen en core 2 duo-processor på 2.4GHz (T8300) för att driva paketet.

 

Fick punga upp 9600kr för detta, vilket är helt insane bra pris.

 

Ange koden: $W820?7C?V1BTQ för 15% rabatt

samt $H?TP9R$XFH234 för ytterligare 5% !

 

GL HF

 

OMG det e fan nöten !!!!!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dell.

 

Jag beställde precis en XPS med 15.4" skärm med 1920x1200 upplösning. Ska tydligen vara nöten. 4gb minne, 200gb 7200rpm disk, geforce 8600gt, sen en core 2 duo-processor på 2.4GHz (T8300) för att driva paketet.

 

Fick punga upp 9600kr för detta, vilket är helt insane bra pris.

 

Ange koden: $W820?7C?V1BTQ för 15% rabatt

samt $H?TP9R$XFH234 för ytterligare 5% !

 

GL HF

 

vad hur när vart??? ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

beställde dator förra torsdagen, sedan under helgen så sänkte de priserna. jag ringde till dem idag för att uppdatera ordern, passade även på att be om en fetare processor (T8300) som inte stod med på sidan. var dock inget problem. trevlig tjej som jobbade där. testa o ring ifall du inte hittar på sidan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

beställde dator förra torsdagen, sedan under helgen så sänkte de priserna. jag ringde till dem idag för att uppdatera ordern, passade även på att be om en fetare processor (T8300) som inte stod med på sidan. var dock inget problem. trevlig tjej som jobbade där. testa o ring ifall du inte hittar på sidan!

 

yep, kunde inte beställa med bättre processor på den datorn utan bluray, så jag tog den med bluray men då sluta priset på 15lök. får helt enkelt ringa och säga att du fick mycket bättre än mej och tjata lite ;)

 

ska vi se hur det går...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick min i fredags. Grymt nöjd med skärmen.

 

drog du bluray? jag e fett nöjd med 15.4tum, blir till att kunna bära med.

 

men man kan bara få 1920 om jag köper blureay grejen...

 

 

 

aja, ringde supporten nu, så fråga han om du (omgbanana) köpt exkl. moms? då slog det mej att det e såklart det du gjort, annars kan du ju inte fått ner den till 9k? eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde såhär:

 

Jag valde XPS 15.4" grundpaketet, konfigurerade det med bästa processorn på sidan (T8100), 2gb ram samt GF8400 och 1920x1200 skärm. Sedan på beställningssidan knappade jag in rabattkoderna och priset slutade på 9900 spänn. I lördags såg jag att de sänkt priserna, så när jag knappade in allt skulle det sluta på under 9k. Jag ringde således till supporten. De sa att det skulle ta över 1 vecka att få tillbaka pengarna på kontot, så jag gjorde så att jag uppgarderade datorn lite istället.

 

La till 2gb extra ram samt bytte grafikkortet till GF8600 samt frågade om jag kunde få bättre processor. Fick svaret att jag kunde få en T8300 för ~600kr extra, vilket jag slog till på. Allt som allt slutade det på 9600kr INKL moms och frakt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har även jag beställt en rackare:

 

Base

Intel® Core™ 2 Duo-processorer T8100 (2,10 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-cache)

 

Minne

3 072 MB 667 MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [1x2048+1x1024]

 

Tangentbord

Inbyggt tangentbord, svenska/finska (QWERTY)

 

Grafikkort

NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikerat grafikminne

 

Hårddisk

200 GB hårddisk med Free Fall Sensor (7200 RPM)

 

Operativsystem

Äkta Windows Vista™ Home Premium - svenska

 

Mus

Logitech V220 trådlös mus

 

Modem

Inget modem

 

Optisk enhet

Fast 8x DVD+/-RW slank fackmatad enhet, inklusive programvara

 

Trådlös anslutning

Intel® nästa generations Wireless-N-minikort - Europa - Core 2 Duo Processors

 

Leveransdokument

Svensk dokumentation med europeisk strömsladd - jordad

 

Gedis Bundle Reference

N05X5304

 

Microsoft-programvara

Microsoft® Works 9.0 - svenska

 

Standardsupport

1 års XPS Premium Warranty Support ¿ prioriterad telefonsupport och support på plats

 

Supporttjänster

1 års grundläggande garanti

 

Säkerhetsprogram

Ej antivirus- och säkerhetsskydd ¿ svenska

 

Strömförsörjning

90 W nätadapter, jordad

 

Bluetooth

Dell™ trådlös 355 Bluetooth 2.0-modul (upp till 3 Mbit/s) med bättre datahastighet - Eur

 

Orderinformation

Inspiron-beställning - Sverige

 

Primärt batteri

Primärt 6-cells litiumjonbatteri (56 wattimmar)

 

Bärväskor

Ingen bärväska

 

Biometric Identification

Biometrisk fingeravtrycksläsare med SVART detalj

 

Media för system

Resurs-DVD - (diagnostik och drivrutiner)

 

Färgval

Kamera med 2,0 megapixlar och Midnight Blue för CCFL-skärm

 

Accidental Damage Support

Ingen olycksskadesupport

 

TV-tuner

Dell™ resefjärrkontroll

 

Dells internetorder

Dells internetorder

 

LCD-skärm

15,4-tums WUXGA (1 920 x 1 200) TFT-widescreenskärm med TrueLife™

 

8 573 slutade det på

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska beställa en liknande laptop från dell denna månad. Min fråga är vart ni hittar gällande rabattkoder? Den för 15% verkar ha gått ut, kommer det nya?

 

Har tänkt beställa en XPS 15.4" med 1920x1200, funderar dock på om det inte blir väldigt smått i andra syften än att spela poker, läsa text t.ex.? Någon som kan dela med sig av sina erfaranheter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska beställa en liknande laptop från dell denna månad. Min fråga är vart ni hittar gällande rabattkoder? Den för 15% verkar ha gått ut, kommer det nya?

 

Har tänkt beställa en XPS 15.4" med 1920x1200, funderar dock på om det inte blir väldigt smått i andra syften än att spela poker, läsa text t.ex.? Någon som kan dela med sig av sina erfaranheter?

 

du behöver väl inte ha 1920x1200 helatiden bara för att du har möjligheten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du behöver väl inte ha 1920x1200 helatiden bara för att du har möjligheten?

 

Använder du någon annan upplösning än nativeupplösningen på en laptop kommer det att bli dålig bild så det gäller att vara säker på att välja rätt upplösning från början. Samma gäller för LCD-skärmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...