Gå till innehåll

PLO djupstackat @ svs


pezdawg

Recommended Posts

FI är taaaaajt.

Kan dock syna light men har aldrig sett honom visa styrka utom när han har nöten.

Har sett honom bluffa i små potter på rivern men aldrig i potter värda att nämna.

Han uppfattar nog mig som ganska lös men bluffar mig inte i onödan tror jag.

Jag är ganska nykläckt omaha lirare så vore intressant att höra vad ni mer rutinerade skulle göra.

Med 100 bb är beslutet enkelt. Men vad gör ni här på turn?

 

***** Hand 704936840 *****

25.00/50.00 Omaha (PL) - den 26 maj 2008 05:07:24

Julia 10 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Ritzi (65533.98)

Plats 3: isolde07 (15916.57)

Plats 4: Drickamiss (27282.40)

Plats 5: NiceBice (2162.01)

Drickamiss lägg LM 25.00

NiceBice lägg SM 50.00

** Giv **

Ritzi [N/A, N/A, N/A, N/A]

isolde07 [N/A, N/A, N/A, N/A]

Drickamiss [Kr, 10h, 5k, 10k]

NiceBice [N/A, N/A, N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Ritzi Höj till 100.00

isolde07 Syna 100.00

Drickamiss Syna 100.00

NiceBice Lägg

*** Flop(Board): *** : [6k, 10s, 5h]

*** Bet Runda 2 ***

Drickamiss Passa

Ritzi Satsa 250.00

isolde07 Lägg

Drickamiss Höj till 1100.00

Ritzi Syna 1100.00

*** Turn(Board): *** : [6k, 10s, 5h, Es]

*** Bet Runda 3 ***

Drickamiss Satsa 1950.00

Ritzi Höj till 7000.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är själv ganska grön på Omaha, men så här tycker jag.

 

Om Fi är så tight som du säger är väl sannolikheten stor att han slagit om pre med AA. Och han borde sannerligen foldat AA mot din CR på flop.

 

Känns som att Fi antingen sitter på mellanset lr nåt som 78s, men mellanset känns troligast.

 

Djupa som ni är hade jag nog synat här o omvärderat river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Fi är så tight som du säger är väl sannolikheten stor att han slagit om pre med AA. Och han borde sannerligen foldat AA mot din CR på flop.

 

Tror du missat nått, fi miniraisar UTG pre. Det kan mycket väl betyda AAxx, även om han kan ha ganska bred range.

Tycker det är ganska jobbigt läge att hamna i, speciellt mot en sån tight spelare som du säger att han är. Den lätta vägen ut är ju att folda, jobbigt att spela om hela stacken med 1 out. Sätter vi fi på AAxx så finns det ju många bluffkort som kan komma på river.

 

Men med tanke på din read så skulle jag folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du missat nått, fi miniraisar UTG pre. Det kan mycket väl betyda AAxx, även om han kan ha ganska bred range.

 

Mmm missade miniraise utg.

 

Fast är det inte lite väl vekt att vika andraset på turn här?

 

Kan man inte syna o check-syna river för att inte hela stacken ska gå åt?

 

Edit: Glöm det förresten, såg att syn turn medför att Fi pushar river för stack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orka folda han har säkert AAA men syna och potta alla scarecards bara för att det är så tråkigt att sätta folk på 2outare. Vad du absolut inte ska göra är att syna ett potbet på river om han är så tight. Det finns vissa spelare som aldrig skulle komma på tanken att potta river utan AAA om det blankar (finns inga "blanka" på denna bräda dock)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så han kan aldrig ha en hand som t.ex T987 med två spader här? och sätter dig på 66/55 som du kan vika?

 

Jag tror det är för vekt att vika alltid här, A är ju det perfekta bluffkortet för hnm också. Synar han alltid med överpar när du slår om flop? Det låter inte som ngn som är tajt för mig...

 

Jag synar nog här och omvärderar river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ritzi är en dålig synstation som småbluffar i småpotter, men ALDRIG i en stor pott. med lägre set så synar han nog oftast ned (sett han göra så i alla fall).

Det finns typ 0,1 % chans att han skulle göra något fiffigt spel med fint drag här.

 

pass (även om det smärtar)

 

btw just denna fi lär oftast syna ned vad som än kommer på river, men mot nån annan kanske man kan va kreativ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ritzi är en dålig synstation som småbluffar i småpotter, men ALDRIG i en stor pott. med lägre set så synar han nog oftast ned (sett han göra så i alla fall).

Det finns typ 0,1 % chans att han skulle göra något fiffigt spel med fint drag här.

 

pass (även om det smärtar)

 

btw just denna fi lär oftast syna ned vad som än kommer på river, men mot nån annan kanske man kan va kreativ?

 

Ok a detta var min ungefärliga uppfattning om FI som jag luddigt försökte beskriva i inledningen.

Han verkar ej vara typen som gör kreativa moves med warps+färgdrag mm.

Däremot så blandar han in så mkt dåliga syner här å var så man blir sugen att skicka in med ett hyfsat set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok a detta var min ungefärliga uppfattning om FI som jag luddigt försökte beskriva i inledningen.

Han verkar ej vara typen som gör kreativa moves med warps+färgdrag mm.

Däremot så blandar han in så mkt dåliga syner här å var så man blir sugen att skicka in med ett hyfsat set.

 

men nu höjer han ju faktiskt å då e det oftast nuts. Så djupa som ni är tycker jag man ska överväga att passa här även mot mer kompetenta fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbigt läge och jag tycker inte att pass pre är fel med en så dålig hand ur position just för att det ofta ger lägen liknande dessa.

 

Som spelat och mot just denna motståndare så passar jag nog turn.

Jobbigt att skicka in 500bb med kanske 1out för om han gillar att göra dåliga syner får vi anta att en riverbluff på scarecard inte fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som spelat och mot just denna motståndare så passar jag nog turn.

Jobbigt att skicka in 500bb med kanske 1out för om han gillar att göra dåliga syner får vi anta att en riverbluff på scarecard inte fungerar.

 

Bara jag spm tycker det är tokkallt att göra om nästnöten till en bluff här? Är han verkligen så tajt att han inte värdehöjer sämre än nöten här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...