Gå till innehåll

The Well - Valterego


valterego

Recommended Posts

  • Svars 154
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

[quote=Leppo;1866192]Twitchstreamen du gjorde med Ek uppskattades. Några planer på flera såna framöver? Om inte med Ek så finns det säkerligen gott om spelare här på forumet du kan övertala för en sittning.[/quote] Jajamen, finns absolut i tanken! Det finns även några backupnamn in case, men Martin är def mitt förstaval.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

största vunna cashgamepotten live? berätta gärna allt du minns om handen största vunna cashgamepotten online? berätta gärna allt du minns om handen största förlorade cashgamepotten live? berätta gärna allt du minns om handen största förlorade cashgamepotten online? berätta gärna allt du minns om handen högsta spelet du spelat live/online? Du får möjligheten att betta på utfall av tärningskast, gissar du rätt nummer får du 10x pengarna. du vet på förhand att du får betta på 5 kast. hur stor procent av livsrullen spelas per kast?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[quote=okocha;1866204]största vunna cashgamepotten live? berätta gärna allt du minns om handen största vunna cashgamepotten online? berätta gärna allt du minns om handen största förlorade cashgamepotten live? berätta gärna allt du minns om handen största förlorade cashgamepotten online? berätta gärna allt du minns om handen[/quote] En gång fick jag AhKh i en turnering på den lokala klubben i Västerås. Jag fullkomligt slaktade den näven och skämdes så mycket att jag var när jag kom hem recappade handen för Anton Wigg. Han sa något i stil med att jag spelade den maximalt dåligt på samtliga gator. Varför berättar jag om den här fullkomligt irrelevanta handen? Därför att jag tror att det är den enda hand jag spelat som jag kommer ihåg. Min största yrkesmässiga brist är nog min totala oförmåga att komma ihåg händer, egna och andras. Jag är dock bra på att skriva ner dem as I rail. [quote=okocha;1866204] högsta spelet du spelat live/online? [/quote] Liveturre typ €350. Onlineturre $215. Live-cg $1/$3, online-cg $0.50 / $1 [quote=okocha;1866204] Du får möjligheten att betta på utfall av tärningskast, gissar du rätt nummer får du 10x pengarna. du vet på förhand att du får betta på 5 kast. hur stor procent av livsrullen spelas per kast?[/quote] Extremt lite. Jag är väldigt nöjd med mitt liv som det är och är allt annat än en gambler. Jag är inte så intresserad av stålar, och den personliga rewarden är verkligen inte värd risken. Jag upplever att många (men långt ifrån alla) spelare jag träffar har en brist i det att de missar att väga in icke monetära värden när de utvärderar EV i ett spel.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[quote=okocha;1866204]största vunna cashgamepotten live? berätta gärna allt du minns om handen största vunna cashgamepotten online? berätta gärna allt du minns om handen största förlorade cashgamepotten live? berätta gärna allt du minns om handen största förlorade cashgamepotten online? berätta gärna allt du minns om handen[/quote] En gång fick jag AsKs i en turnering på den lokala klubben i Västerås. Jag fullkomligt slaktade den näven och skämdes så mycket att jag var när jag kom hem recappade handen för Anton Wigg. Han sa något i stil med att jag spelade den maximalt dåligt på samtliga gator. Varför berättar jag om den här fullkomligt irrelevanta handen? Därför att jag tror att det är den enda hand jag spelat som jag kommer ihåg. Min största yrkesmässiga brist är nog min totala oförmåga att komma ihåg händer, egna och andras. Jag är dock bra på att skriva ner dem as I rail. [quote=okocha;1866204] högsta spelet du spelat live/online? [/quote] Liveturre typ €350. Onlineturre $215. Live-cg $1/$3, online-cg $0.50 / $1 [quote=okocha;1866204] Du får möjligheten att betta på utfall av tärningskast, gissar du rätt nummer får du 10x pengarna. du vet på förhand att du får betta på 5 kast. hur stor procent av livsrullen spelas per kast?[/quote] Extremt lite. Jag är extremt nöjd med mitt liv och allt annat än en gambler. Jag är inte så intresserad av stålar, och den personliga rewarden är verkligen inte värd risken. Jag upplever att många (men långt ifrån alla) spelare jag träffar har en brist i det att de missar att väga in icke monetära värden när de utvärderar EV i ett spel.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken/vilka av dina intervjuer är du mest stolt över? Finns det ett ögonblick/dag på jobbet/railen som står ut som extra minnesvärd? Du säger att du är väldigt nöjd med ditt liv, vilka tror du är de viktigaste bakomliggande faktorerna? Spelar det faktum att du i en period "mådde tämligen jävla illa" in (dvs. tacksamhet över vad du har i förhållande/kontrast)? Hur skulle ditt liv se ut om du aldrig fått fru och barn? Vilka människor har inspirerat dig/har du sett upp till i din yrkesroll/som medmänniska? Vad tycker du om att legalisera droger? Har du större insikt i frågan som nykter alkoholist? Vilken typ av människor som du möter regelbundet i din vardag har du svårast att respektera? Nämn (länka gärna) någon tråd/diskussion på forumet som du på ett eller annat sätt uppskattat lite extra. Om du fick väcka tre tidigare aktiva forumiter från de "döda", vilka och varför? Go explo! Vad tror du att jag tror att du tycker om mig?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligt frågebatteri! WP! [quote=jodan;1866267]Vilken/vilka av dina intervjuer är du mest stolt [/quote] Beror lite på hur man ser det. Jag var väldigt nöjd över att jag fick outa Jeppsson som Eisenhower även om "alla" typ visste det innan. Att få Wilhasha att vara med i en frispråkig intervju på svenska var nog karriärmässigt det största jag gjort. Rent hantverksmässigt så får jag nog säga att det står mellan Emil Ohlsson och Micke Norinder, bägge från Syn. [quote=jodan;1866267] Finns det ett ögonblick/dag på jobbet/railen som står ut som extra minnesvärd? [/quote] Det finns några stycken. Top of mind just nu ligger nog när Micke Tureniec plockade armbandet i Vegas i somras, och jag fick förmånen att vara med vid railen och följa. Det var mer än bara jobb, jag unnar verkligen honom den framgången. Att få vara med på vinnarfotot efteråt, plus att få officiell dispens för att göra intervju med Micke inne på turregolvet efteråt gav en extra fin inramning till det. [quote=jodan;1866267] Hur skulle ditt liv se ut om du aldrig fått fru och barn? [/quote] Att jag skulle vara död genom någon form av olycka vore långt ifrån osannolikt. [quote=jodan;1866267] Du säger att du är väldigt nöjd med ditt liv, vilka tror du är de viktigaste bakomliggande faktorerna?[/quote] Min familj och att jag är nykter är nog huvudfaktorerna till att jag mår riktigt bra. Att man har ett stimulerande jobb, får vara frisk och ha bra vänner och ett hem man trivs med är givetvis också viktigt. Jag tror klättringen gör mer positivt med mig än vad de flesta förstår också. [quote=jodan;1866267] Spelar det faktum att du i en period "mådde tämligen jävla illa" in (dvs. tacksamhet över vad du har i förhållande/kontrast)? [/quote] Det påverkar nog framför allt min insikt om vad som är viktigt i livet. [quote=jodan;1866267] Vilka människor har inspirerat dig/har du sett upp till i din yrkesroll/som medmänniska? [/quote] Som människa är min bror en stor förebild. Han är en class act i det mesta han gör. Yrkesmässigt handlar det mer om att man inspireras i olika saker. Mest har jag plockat från en tidigare chef jag hade när jag var marknadsanalytiker på Research International. Det är ett mindset som fortfarande påverkar mig mycket. Om jag twistar din fråga lite om vilka som just nu är bäst på det jag gör säger jag de holländska mediaprofilerna Frank Op De Woerd och Remko Rimkema. [quote=jodan;1866267] Vad tycker du om att legalisera droger? [/quote] Moraliskt sett har jag inget problem med det. Ur ett samhällsperspektiv är jag för dåligt insatt. [quote=jodan;1866267] Har du större insikt i frågan som nykter alkoholist? [/quote] Det har jag svårt att tänka mig. [quote=jodan;1866267] Vilken typ av människor som du möter regelbundet i din vardag har du svårast att respektera? [/quote] Det där med möter, regelbundet och vardag är väl en definitionsfråga, men det som oftast förargar mig är när folk ljuger, i synnerhet när lögnen placerar andra i en sämre dager. Jag blir också irriterad när folk lägger ord och åsikter i munnen på mig, eller misstänker dolda agendor som inte finns. Allt detta kan väl sammanfattas i brist på ärlighet antar jag. [quote=jodan;1866267] Nämn (länka gärna) någon tråd/diskussion på forumet som du på ett eller [/quote] Den här tycker jag både var och är underhållande på många sätt. [url]http://pokerforum.nu/forum/pokerteori/63665-explo-vs-gto.html[/url] [quote=jodan;1866267] Om du fick väcka tre tidigare aktiva forumiter från de "döda", vilka och varför? [/quote] Jag antar att du inte menar bokstavligen. Pratar vi om levande forumiter jag skulle vilja kom igång igen och blev aktiva står denna trio högt i kurs: Kung Kroon, Ector, Antesvante [quote=jodan;1866267] Go explo! Vad tror du att jag tror att du tycker om mig?[/quote] Jag tror att du är rätt osäker på min åsikt. Jag tror att du gärna vill att jag ska gilla dig, men att det inte står och faller om det är tvärtom. Jag tror att du för det mesta tror att jag är relativt positivt inställd till dig. Eller nåt. :-)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[quote=Katt3n;1866418]Vilken dag kommer det sista inlägget att göras på pokerforum? Alltså av riktiga användare, inte mods[/quote] Den dagen vi bedömer att kostnaden i pengar och resurser blir för stor i förhållande till värdet för oss och våra användare. Det datumet finns inte i våra planer öht i dagsläget, och jag har ingen uppfattning om när det är.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[quote=valterego;1866424]Den dagen vi bedömer att kostnaden i pengar och resurser blir för stor i förhållande till värdet för oss och våra användare. Det datumet finns inte i våra planer öht i dagsläget, och jag har ingen uppfattning om när det är.[/quote] Meeh. Live a luttle. Gissa! Tänk stora tankar! Dra till!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken superkraft hade du helst haft? Har du nån jäkligt dålig ovana? Har du nån fobi? Vad har du alltid velat ha? Har du det? Vilken är den finaste komplimangen du fått? Vem hade du helst fastnat i en hiss ett gäng timmar med? Vem hade du helst bytt liv med för en dag? Om du skulle rekommendera mig en bok, vilken hade du valt? (film duger som sista utväg) Vad tänker du på just nu? Tror du fiskar blir törstiga?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[quote=Lundin89;1866427]Vilken superkraft hade du helst haft? [/quote] Helande. [quote=Lundin89;1866427] Har du nån jäkligt dålig ovana? [/quote] Jag raljerar lite väl ofta när jag borde hålla käften och lyssna istället. [quote=Lundin89;1866427] Har du nån fobi? [/quote] Ja, höjdskräck. Jag förstår att det rimmar lite konstigt med min kärlek till klättring, men det finns nog ett samband. [quote=Lundin89;1866427] Vad har du alltid velat ha? Har du det? [/quote] Familj. Ja. [quote=Lundin89;1866427] Vilken är den finaste komplimangen du fått? [/quote] "Jag läste Stefan Einhorns Konsten att vara snäll och tänkte på dig" [quote=Lundin89;1866427] Vem hade du helst fastnat i en hiss ett gäng timmar med? [/quote] Donald Trump. Det hade varit intressant att få prata lite om hans tankar och syn på världen. [quote=Lundin89;1866427] Vem hade du helst bytt liv med för en dag? [/quote] Min fru. Det skulle vara lärorikt att tillbringa 24 timmar med sig själv sedd från någon annans perspektiv. [quote=Lundin89;1866427] Om du skulle rekommendera mig en bok, vilken hade du valt? (film duger som sista utväg) [/quote] Brottsplats Faithful Place av Tana French var riktigt, riktigt bra. Av klassikerna tycker jag alla som gillar att läsa böcker ska läsa Vilhelm Mobergs utvandrar-svit. [quote=Lundin89;1866427] Vad tänker du på just nu? [/quote] Att det var roligt att Wellen kom igång igen. Jag gillar verkligen att svara på oväntade och annorlunda frågor. [quote=Lundin89;1866427] Tror du fiskar blir törstiga?[/quote] Ingen aning, och jag är verkligen helt ointresserad av svaret :) Väldigt lite med en fisk kan nog ge mig någon aha-upplevelse.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[quote=Esactun;1866435]Vi tänker att Pokermiljonen spelas in idag, välj en line-up. Välj kommentatorer (måste inte vara pokerspelare) samt välj vem/vilka som ska spela in en låt om spelarna. Alla måste vara svenskar.[/quote] Haha, intressant :) Jag utgår från ett bord á åtta spelare då. Du får återkomma om det ska vara fler bord i line-upen. Jag skulle gärna kommentera själv. Inte för att jag tror att jag är bäst utan för att det skulle vara så jäkla roligt. Som bisittare tar jag gärna Magnus Betnér, som dessutom kan kommentera själva spelet medan jag står för trivia. Sen skiter vi i kvalare. Line-upen blir Micke Norinder, Robin Ylitalo, Leo Nordin, Metin Antar, Helena Forsell, Martin Ek och Viktor Blom. Låtskrivare blir så klart Niklas Lindqvist som gjort Syns tema "Teach Me Omaha".
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[quote=valterego;1866436]Haha, intressant :) Jag utgår från ett bord á åtta spelare då. Du får återkomma om det ska vara fler bord i line-upen. Jag skulle gärna kommentera själv. Inte för att jag tror att jag är bäst utan för att det skulle vara så jäkla roligt. Som bisittare tar jag gärna Magnus Betnér, som dessutom kan kommentera själva spelet medan jag står för trivia. Sen skiter vi i kvalare. Line-upen blir Micke Norinder, Robin Ylitalo, Leo Nordin, Metin Antar, Helena Forsell, Martin Ek och Viktor Blom. Låtskrivare blir så klart Niklas Lindqvist som gjort Syns tema "Teach Me Omaha".[/quote] Riktigt intressant svar! Line up á åtta spelare var ett klokt val, dock räknar jag bara till 7, kan det vara så att herr Mikael Thuritz ska ha den åttonde platsen så det kan bli en stor pott eller någon annan som är given?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[quote=Esactun;1866444]Riktigt intressant svar! Line up á åtta spelare var ett klokt val, dock räknar jag bara till 7, kan det vara så att herr Mikael Thuritz ska ha den åttonde platsen så det kan bli en stor pott eller någon annan som är given?[/quote] Ah, du har helt rätt. Thuritz skulle inte alls vara ett dumt val dessutom.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[quote=DavidDuzak;1866672]Vad är din åsikt om att NHL inte gör avbrott för nästa os?[/quote] Tänkte på det där i morse. I mina ögon är det i stort bara två saker som avgör prestigen hos en idrottsturnering, och namn, spelplats och arrangör är inte någon av dem. Det absolut mest primära är startfältet. Ska det vara tyngd ska de bästa vara med. Det andra är frekvens. Hur ofta spelar man? Ju oftare, desto mindre prestige. Därmed spelar det alltså egentligen ingen roll om best of the best-turneringen blir OS eller World Cup, men det känns länge att vänta till 2020 på nästa stora event. Det hade varit najs med en riktig hockeyturnering i Korea om ett år, lagom som mellanbreak inför nästa WC. En stor turnering varannat år känns rätt optimal. Att NHL bara ser det ur ett sifferperspektiv är inget att gnälla över, det är mekanismerna man får acceptera. OS-turneringen blir i mina ögon precis lika ointressant som mass-starten i skridsko utan NHL-spelarna. Mitt svar på din fråga efter en rätt lång utläggning att det är synd, men mest ur ett rent egoistiskt tittarperspektiv.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[quote=JGrande;1866680]Har ingen fråga utan vill bara tacka för ett bra jobb med podcasten Syn![/quote] Tack som sjutton! :-) Jag har inte gett upp, utan det lilla avbrottet nu handlar mest om att få till detaljer med spikade gäster i form av framför allt tid för intervju.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...
Den 3/16/2017 kl 09:28, säger schoolbook :

Kul med revival! Topp 5 favoritartister/band?

Vem hade du helst anlitat om SKV överväger att upptaxera dig för vinster gjorda på en möjligtvis skattepliktig site, Cyntax eller någon annan (och i så fall vem)? Någon annan. Troligen skulle jag låta min revisor föreslå en bra skattejurist, de har ett grymt kontaktnät.

Good call :-)

Bättre sent än aldrig. Svar på frågan då: Beror på dagsform, men just idag:

- Rancid
- Social Distortion
- Green Day
- Millencolin
- Johnossi

Tar gärna emot fler frågor och uppmanar andra att kliva ner i brunnen! I synnerhet nu när det faktiskt blivit lite mer drag i forumet igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...