Gå till innehåll

Allt om sommarens festivaler!


dropbass

Recommended Posts

Sommaren närmar sig och med den festivalerna. Planen var från början att åka på Arvikafestivalen, men nu känns det som att de kommer ha sämst line-up ever medans Hultsfred har bokat namn som faller Arvikapubliken i smaken (NiN och Manson). Givetvis går Hultsfred samtidigt som den inbokade greklandsresan så man får väl nöja sig med StorsjöYran... :shock:

 

Något år ska jag banne mig på Roskilde dock, verkar fett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dropbass, du kan skatta dig lycklig att du missar Hultsfred. Den festivalen blir bara sämre å sämre för varje år som går. Inte för att de har sämre band, men för att det kommer så mycket jobbigt folk dit.

 

Droppen som fick bägaren att rinna över för min del var förra året när jag skulle kolla på sverige-italien i fotbolls em, då kommer det en gäng, vet inte hur jag ska beskriva gänget men såna som man kan tänka sig står längst fram på en thåström konsert. Iaf de kommer me flaggor å ställer sig framför storbildstvn å skymmer bilden :x .

 

På detta viset är det alltid för mig på Hultsfred nufötiden, kan inte lämna tältet utan att bli vansinnig på nån.

 

Tror att du får de bättre på Roskilde, har aldrig varit där men sämre än Hultsfred lär de inte va.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arvika haller alltid hogstandarda. Dels folket och dels banden.

 

Slagsmalsklubben kommer ju hit till Arvika igen.

 

Slagsmålsklubben(s)

Det är svårt att värja sig för ett band utan hämningar. Lämnar man en spelning med Slagsmålsklubben utan att vara svettig, utan ett leende på läpparna och utan en vilja att ta närmsta bussen in till stan för att köpa en synth – ja, då var det antagligen inte Slagsmålsklubben man såg. Söker du djup, eftertanke och allvar – vänd om, vik hädan! De här pojkarna framför minimalistisk dataspelsretro kombinerat med ett grymt dansant synthsväng, som får dig att dansa vare sig du vill det eller inte. På årets Scandinavian Alternative Music Awards (SAMA) har gruppen bl.a. blivit nominerade till Bästa Skandinaviska låt och Bästa Skandinaviska artist. Vi kan glatt konstatera att Slagsmålsklubben har varit här förr och de är varmt välkomna tillbaka.

 

http://www.arvikafestivalen.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Arvika blir det om de fixar till en hyfsat bandlista. Just nu är det ju inte så hög procent synth. De borde satsa på synth och goth/metal som för några år sedan istället för Hellström, Winnerbäck m.fl. Jag tycker visserligen att Winnerbäck är bra, men inte på Arvika.

 

Mer A23, Hocico, Suicide Commando, Paradise Lost , m.fl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Hultsfred är jag grymt sugen på, ska bli kul att se en levande legend (Snoop, om någon nu inte förstod det med en gång :)). Arvikas line up verkar ju sämre än någonsin, men det blir likförbannat pga kort resavstånd samt skönt folk. Verkar som om det kommer en del till arvika härifrån, ska vi dra ihop ett homegame på campingen kvällen innan det drar igång månne? ;) Utöver dessa två så kommer antingen augustibuller, emmaboda eller uppsala reggaefestival (om man får med sig någon) att besökas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Drar igång denn gamla goding med att skrika:

 

METALTOWN 2006 7 JULI

 

Fy fasen, TOOL, mitt all time favorite band kommer och delger oss sina visor. Andra artister är MOTÖRHEAD (UK), OPETH (SE), SOILWORK (SE), CRADLE OF FILTH (UK), DANKO JONES (CAN), THE HAUNTED (S), ENTOMBED (S), EVERGREY (S), KHOMA (S), ENGEL (S)

 

Kan nästan tro att jag jobbar där men nej, är bara oerhört glad av att denna festival finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...