Gå till innehåll

Jakobl och Sandis84 rensar SvS!


jakobl

Recommended Posts

  • Svars 184
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Härligt!

 

Hoppas att du fortsätter gå allin pre med A hög :lol:

 

Jag gnäller på allt och alla oavsett om de spelar bra eller dåligt.....du får inte ta illa upp =)

 

Lycka till vid borden!

 

No offence taken! (hur säger man det på svenska?)

 

w00t w00t hur gör jag? 4 pers till flop å han bettar nästan exakt potbet, vilket absolut inte är standard för honom:

 

 

 

***** Hand History for Game 703667324 *****

$100 NL Texas Hold'em - Saturday, May 24, 18:02:11 ET 2008

Table Anna 51 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Vezina ( $138.55 )

Seat 2: TureM ( $169.72 )

Seat 3: Sandis84 ( $268.34 )

Seat 4: puttefar ( $200 )

Seat 5: tomten261 ( $217.77 )

Vezina posts small blind [$0.5].

TureM posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Sandis84 [ Ac Ah ]

Sandis84 raises [$5].

puttefar folds.

tomten261 calls [$5].

Vezina calls [$4.5].

TureM calls [$4].

** Dealing Flop ** [ 7s, 5h, 7h ]

Vezina checks.

TureM bets [$21].

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Woopdedoo! En ordentlig lördagsgrind blev det allt.

 

7h

+1400

 

 

Skönt med en bra kväll. Det började dock segt då jag förlorade en 160BB-pott all in pf med KK mot JTo. :P

 

Denna handen började jag garva så hårt över, kanske för att jag är överjävligt trött:

http://pokerhand.nu/hand/22303

 

Haha, han spelade den så obeskrivligt fult :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tenta imorn, snart är det sommarlov! :)

 

[whine]

 

Jag lirande en 20kr-MTT medan jag slöpluggade. Jag är helt kortdöd genom hela turneringen och sitter å foldar. 450 deltagare, 50 får betalt. 3 platser från ITM så pushar jag med QQ, min enda premiumhand under två timmars lir. Jag får syn av JTo. Jag får set på flop. Han får stege på river. Jag brydde mig verkligen inte om turneringen och hade den bara uppe som förströelse... men den handen lyckades ändå tilta mig. GRRRRRRRRR!!!

 

 

[/whine]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Woopdedoo! En ordentlig lördagsgrind blev det allt.

 

7h

+1400

 

 

Skönt med en bra kväll. Det började dock segt då jag förlorade en 160BB-pott all in pf med KK mot JTo. :P

 

Denna handen började jag garva så hårt över, kanske för att jag är överjävligt trött:

http://pokerhand.nu/hand/22303

 

Haha, han spelade den så obeskrivligt fult :-D

 

+1400 på ,5-1kr??

Det är ju riktigt strålande!

 

Angående handen :lol: :lol: :lol: :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med SvS-dagbok. Har spelat hyggligt mycket på SvS fram och tillbaka. Mest micro förstås. När jag lirade 1/2 som mest för kanske nåt år sen så var WMarsW regular. Sen spelade jag lite 0.5/1 nu för kanske två månader sen och då var han nere på den nivån också och nötte. Vill minnas att jag frågade honom hur mycket han plockat ut eftersom han alltid varit nere på samma nivåer. Tror han sa något om 30K kanske. Är inte helt 100. Ingen överdriven summa med tanke på att han varit regular i evigheter. :P

 

Jag kan väl inte säga att han är den spelaren med mest värde. Jag anser att han är tajt och när han väl dundrar på i en pott så har han oftast bäst hand så det är bara att skita i honom liksom.

 

Den stora frågan är bara varför i hela fridens namn jag skriver så mycket om honom? Nåja. :P Lycka till. Jag kommer nog också sätta in ett par tusen och prova lyckan på SvS igen. Börjar sakna stället. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JacktheDipper:

 

Nej, 30k är ju inte så imponerande i sammanhanget. Men jag har inte sett honom på länge nu, så antingen har han paus eller så är han uppe på 1/2 och lolar. Fast det är ju egentligen inte så stora skillnad på grinder och grinder. De få grinders som spöar mig går ofta snabbt upp i nivå. Resten är bara tajta och ger minimalt med värde att spela mot.

 

Men nu är en av terminens tentor avklarade och jag ska fira med lite eftermiddagsgrind. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med SvS-dagbok. Har spelat hyggligt mycket på SvS fram och tillbaka. Mest micro förstås. När jag lirade 1/2 som mest för kanske nåt år sen så var WMarsW regular. Sen spelade jag lite 0.5/1 nu för kanske två månader sen och då var han nere på den nivån också och nötte. Vill minnas att jag frågade honom hur mycket han plockat ut eftersom han alltid varit nere på samma nivåer. Tror han sa något om 30K kanske. Är inte helt 100. Ingen överdriven summa med tanke på att han varit regular i evigheter. :P

 

Jag kan väl inte säga att han är den spelaren med mest värde. Jag anser att han är tajt och när han väl dundrar på i en pott så har han oftast bäst hand så det är bara att skita i honom liksom.

 

Den stora frågan är bara varför i hela fridens namn jag skriver så mycket om honom? Nåja. :P Lycka till. Jag kommer nog också sätta in ett par tusen och prova lyckan på SvS igen. Börjar sakna stället. :P

 

Han är på 1/2 nu.... rätt bra värde på han, förutsatt att man spelar han rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena grabbar, spelade några nävar mot Sandis innan vi kanske kommer ses en del framöver på 05-1 och 1-2 fast jag är ganska övertygad att det inte finns värde i att spela mot er för min egen del. Dock lär väl resten av bordet vara i vanlig SvS-kvalité :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena grabbar, spelade några nävar mot Sandis innan vi kanske kommer ses en del framöver på 05-1 och 1-2 fast jag är ganska övertygad att det inte finns värde i att spela mot er för min egen del. Dock lär väl resten av bordet vara i vanlig SvS-kvalité :D

 

Tjaba lol! :)

 

Ja, jag la snabbt märke till att du var en stabil grinder. Vi spelade väl 200 händer på samma bord, men vi höll oss borta ifrån varandra. :-D Du har fått en värdig "grinder"-note, och jag kommer försöka hålla mig borta från dig. ;-)

 

Sessionen idag gick riktigt nice:

 

5.5h

+1600

 

 

Jag har ännu lite små tiltproblem. Ofta börjar mina sessioner med en dimp på hundralappen, och då förvärrar jag skiten genom att börja slaska lite. Sånt måste undvikas. Jag måste också lära mig att folda bra händer när en passiv spelare helt plötsligt börjar betta loss som en dampad tjackis.

 

Annars spelade jag grymt bra typ hela tiden, och gjorde flera spel som jag blev riktigt stolt över :-D

 

http://pokerhand.nu/hand/22362

Det känns som om han satt på 89 eller 8T. Han var agro och hade en djup förälskelse i hålstegsdrag. En bra hand hade han knappast höjt på flop.

 

Det är den enda handen jag hittar. Aja, jag spelade iaf stabilt. Lite tur också, typ set över set, lyfte resultatet. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yay, alla tentor är avklarade! \o/

Nu är det bara några smådetaljer kvar innan sommarlovet är officiellt.

 

Jag lirade just en timma och drog in 200. Men det är nästan hemskt hur många grinders det finns på 0.5/1. Det var en eller två på varje bord jag satt, och då valde jag ändå bord med omsorg. De fiskar jag hittade var inte heller 85/2/0.5, utan mer 50/10/1.0. Det funkar ju, men det är inte vad man drömmer våta drömmar om. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken vidrig jävla uppdatering de har gjort. VARFÖR ska det krävas 3 klick och letande i listor för att läsa en player note? Helt oförsvarligt, det måste vara genuint sjuka människor som har gjort den här "uppdateringen"...

 

Dessutom har fiskarna redan börjat använda "betpot"-knappen... GAH! Om jag någonsin kommer hitta en anledning till att byta sajt så blir det denna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom har fiskarna redan börjat använda "betpot"-knappen... GAH! Om jag någonsin kommer hitta en anledning till att byta sajt så blir det denna.

 

Underbart att höra, hoppas att alla grinders stör sig så mycket på uppdateringen att de byter sajt, fiskarna bryr sig knappast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underbart att höra, hoppas att alla grinders stör sig så mycket på uppdateringen att de byter sajt, fiskarna bryr sig knappast.

 

 

jag håller med. så stor skillnad verkar det inte vara. fast jag har inte provat spela än så jag kanske inte kan uttala mig helt än :). hoppas jag får tid över till en timmes spel ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken vidrig jävla uppdatering de har gjort. VARFÖR ska det krävas 3 klick och letande i listor för att läsa en player note? Helt oförsvarligt, det måste vara genuint sjuka människor som har gjort den här "uppdateringen"...

 

Dessutom har fiskarna redan börjat använda "betpot"-knappen... GAH! Om jag någonsin kommer hitta en anledning till att byta sajt så blir det denna.

 

word! och när man ska fylla på stacken tar det också längre tid. Hur får man bort att de är genomskinligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

får man fråga hur många händer du trycker per månad sandis? Känns som MASSOR...7 timmar hit, 5.5timmar dit...

 

40k+ händer/månad?

 

Hur många händer trycker WmarsW om han plockar ut 30k SEK i snitt på 0.5/1...känns som att han överdrev en aning if you ask me...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underbart att höra, hoppas att alla grinders stör sig så mycket på uppdateringen att de byter sajt, fiskarna bryr sig knappast.

 

Bara för det tänker jag grinda dubbelt så mycket hela juni! :evil:

 

Hur får man bort att de är genomskinligt?

 

Det är en förbannelse vi får lära oss att leva med.

 

får man fråga hur många händer du trycker per månad sandis? Känns som MASSOR...7 timmar hit, 5.5timmar dit...

 

40k+ händer/månad?

 

Hur många händer trycker WmarsW om han plockar ut 30k SEK i snitt på 0.5/1...känns som att han överdrev en aning if you ask me...

 

I mars blev det 30k, i juni 15k och i maj än så länge 30k. Det går väldigt mycket upp och ner. Lusten ökades kraftigt av att ha en dagbok att rapportera i. Men nu till exempel känns det verkligen som om lusten har glidit ur mig. När sista tentan avklarades igår fanns det ingen anledning att tentaflykta längre, så det har inte blivit mycket alls. Nu känns det mer attraktivt att grinda dataspel. :-)

 

Mycket är beroende på hur det går också. När jag rushar så är poker såååå jävla roligt och jag bara längtar efter att spela. Sen så blir det en enda minusdag som kan döda lusten i en vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag återvände till pokern idag, efter några dygn fyllda av dekadens.

 

4h

+430

 

Jag har långsamt börjat vänja mig vid den nya klienten, även om det givetvis är en stor försämring. Förövrigt så var den här sessionen riktigt jävla tuff. Massa jobbiga utdragningar, men värst var en fisk som vann typ 350kr av mig och försökte lära mig att spela "bra poker". Tydligen ska man folda KTs när nån dubblar ens raise pf. Men istället för att vansinnestilta och ge mig in i ett personligt vendetta så gick jag från bordet, då värdet inte var extraordinärt. *klappar mig på axeln*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bakfyllegrinden gick såhär mest hela tiden:

 

***** Hand History for Game 710174026 *****

$100 NL Texas Hold'em - Sunday, June 1, 13:18:56 ET 2008

Table Anna 40 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Saturn ( $67.99 )

Seat 2: legolas24 ( $92.5 )

Seat 3: Sandis84 ( $196.31 )

Seat 4: thulle ( $59.86 )

Seat 5: AnnaHildin ( $95.37 )

thulle posts small blind [$0.5].

AnnaHildin posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Sandis84 [ 4s As ]

Saturn folds.

legolas24 folds.

Sandis84 raises [$4].

thulle calls [$3.5].

AnnaHildin folds.

** Dealing Flop ** [ Td, Ad, Qd ]

thulle bets [$7].

Sandis84 is all-In.

thulle is all-In.

** Dealing Turn ** [ 5h ]

** Dealing River ** [ Kd ]

Sandis84 shows [ 4s, As ] a pair of aces.

thulle shows [ Jc, Qh ] a straight, ten to ace.

Sandis84 wins $136.45 from side pot#1 with a pair of aces.

thulle wins $117.71 from the main pot with a straight, ten to ace.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske är dags att summera maj:

 

74h

+8300

 

Det ger en timlön på över 100kr/h, så då var det målet uppfyllt. Najs! 8-)

Men det är ju juni, juli och augusti då jag faktiskt kommer behöva pengarna, då jag ju inte tar studielån under denna tiden. Studiebidrag blir det dock, då jag läser några superslappa kurser i c-programmering. :-D

Juni so far:

 

4h

+700

 

Jag stötte på min dagbokspartner Jakobl på bordet idag, och jag stal 25kr av honom! :-D Efter en kort msn-konversation så gick han med på att lämna bordet. Det är ju inget bra värde i att vi ska sitta å spela mot varandra. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...