Gå till innehåll

Vägen tillbaka, och ännu längre (Just nu NL20)


tok_junior

Recommended Posts

Jag slutade spela för ca 6 månader sedan, efter en lång förlustperiod som började med ruskig otur, men mynnade ut i dygnetrunt-tilt som fick mig att nästintill gula. Jag har tillbringat en hel del tid analyserandes mitt spel i PT, och det var under den sista veckan mina stats sköt i taket, i stil med 45/30/4. Inte konstigt att det kostade pengar.

Nåväl, det har blivit dags att ta sig tillbaka till åtminstone nivåerna jag spelade på, och förhoppningsvis ännu längre den här gången.

Jag har mängder av luckor kvar, där den största är min oförmåga att se vilket alternativ som ger högst väntevärde, åtminstone när jag sitter vid bordet. Jag hoppas på att en dagbok där jag postar HHs ska kunna leda till lite hjälp på den fronten.

 

Min bankrulle är i det närmaste obegränsad, då jag har en väldigt bra lön och kontinuerligt kan fylla på kontot. Jag tänker ändå börja på $/€ NL20, och inte flytta upp från en nivå till nästa innan jag spelat minst 10.000 händer på föregående nivå. Anledningen är främst att jag vill ha ett någorlunda stort underlag för analys, och se att jag verkligen är vinnande på nivån jag ligger på innan jag flyttar.

 

Jag jobbar heltid och har två barn, så pokern är inte det jag kan avvara mest tid på varje dag, men jag hoppas på att när jag väl lärt mig Microgaming-mjukvaran kunna få in 400-500h/kväll. Det bör alltså ta 3-4v innan det är dags att sniffa på nästa nivå.

 

Jag var precis inne och kollade läget under 85 händer, och det slutade med 2.5 inköp plus, trevlig välkomstpresent.

 

Jag har inte varit så här hungrig på länge, och det är skönt att vara tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tänker jag se om det här är en lucka jag behöver täppa till, då de senaste dagarna varit en ögonöppnare för mig. Det här är skitbasic för många här, men jag står och vaggar varje gång det här händer.

 

 

** Game ID 2014015894 starting - 2008-05-17 16:43:57

** Flap Jack 2 [Hold 'em] (0.10|0.20 NL - € Cash Game) Real Money

 

- elMeroMero10 sitting in seat 1 with €6.16

- ULTRASPEZIA sitting in seat 2 with €21.19 [Dealer]

- totikern sitting in seat 3 with €26.33

- Zera83 sitting in seat 4 with €26.00

- I-am-aRookie sitting in seat 5 with €8.40

- Greu5754 sitting in seat 6 with €9.05

 

totikern posted the small blind - €0.10

Zera83 posted the big blind - €0.20

** Dealing card to totikern: J of c, A of s

I-am-aRookie folded

Greu5754 called - €0.20

elMeroMero10 folded

ULTRASPEZIA called - €0.20

totikern ???

 

Jag sitter i SB. Höjer jag eller synar jag? Tidigt i spelet, inga reads, förutom att alla sannolikt är skitdåliga då det är NL20.

Utveckla gärna resonemangen, då jag har jävligt svårt för att lyssna på någon som inte underbygger sin slutsats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga kommentarer? Well, jag limpar nästan alltid AJ från mörkarna då det finns limpare i sen position. Kommer det en höjning från CO/knappen 3-bettar jag oftast. Mot en höjning från tidig position åker den oftast i mucken.

 

Det är dåligt drag här i dagboken, och för att få lite feedback tänkte jag spela in en kortare session ikväll och lägga upp. Det kommer alltså inte handla om en instruktionsvideo (givetvis), utan för att ni ska kunna upptäcka eventuella luckor. Jag räknar med att spela in den ikväll och lägga upp den i morgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tänker jag se om det här är en lucka jag behöver täppa till, då de senaste dagarna varit en ögonöppnare för mig. Det här är skitbasic för många här, men jag står och vaggar varje gång det här händer.

 

 

** Game ID 2014015894 starting - 2008-05-17 16:43:57

** Flap Jack 2 [Hold 'em] (0.10|0.20 NL - € Cash Game) Real Money

 

- elMeroMero10 sitting in seat 1 with €6.16

- ULTRASPEZIA sitting in seat 2 with €21.19 [Dealer]

- totikern sitting in seat 3 with €26.33

- Zera83 sitting in seat 4 with €26.00

- I-am-aRookie sitting in seat 5 with €8.40

- Greu5754 sitting in seat 6 with €9.05

 

totikern posted the small blind - €0.10

Zera83 posted the big blind - €0.20

** Dealing card to totikern: J of c, A of s

I-am-aRookie folded

Greu5754 called - €0.20

elMeroMero10 folded

ULTRASPEZIA called - €0.20

totikern ???

 

Jag sitter i SB. Höjer jag eller synar jag? Tidigt i spelet, inga reads, förutom att alla sannolikt är skitdåliga då det är NL20.

Utveckla gärna resonemangen, då jag har jävligt svårt för att lyssna på någon som inte underbygger sin slutsats.

 

Finns väl inte direkt något rätt eller fel på den frågan. Det har ju helt att göra med hur aggresiv eller inte du är, image etc.. Själv varierar jag mig ganska friskt i det här läget, men ser nog nästan hellre än complete före raise. Du kommer undan billigt, får se en flop osv.

 

EDIT: Å andra sidan, om du höjer till typ 0.8 eller 1 så vet dom ju att du har en stark hand då du gärna höjer ur dålig pos istället för att se en billig flop. Vilket i sin tur gör det aningen lättare att pusha på även om du missar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsättningen:

 

totikern called - €0.20

Zera83 checked

 

** Dealing the flop: J of d, A of c, K of h

totikern bet - €0.55

Zera83 called - €0.55

Greu5754 folded

ULTRASPEZIA called - €0.55

 

** Dealing the turn: A of d

totikern bet - €2.10

Zera83 called - €2.10

ULTRASPEZIA called - €2.10

 

** Dealing the river: 3 of d

totikern bet - €6.00

Zera83 folded

ULTRASPEZIA went all-in - €18.34

totikern called - €18.34

ULTRASPEZIA shows: 9 of d, Q of d

totikern shows: J of c, A of s

totikern wins €43.16 from the main pot

 

Det gick typ inte att spela fel i resten av handen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Game ID 2014015894 starting - 2008-05-17 16:43:57

** Flap Jack 2 [Hold 'em] (0.10|0.20 NL - € Cash Game) Real Money

 

- elMeroMero10 sitting in seat 1 with €6.16

- ULTRASPEZIA sitting in seat 2 with €21.19 [Dealer]

- totikern sitting in seat 3 with €26.33

- Zera83 sitting in seat 4 with €26.00

- I-am-aRookie sitting in seat 5 with €8.40

- Greu5754 sitting in seat 6 with €9.05

 

totikern posted the small blind - €0.10

Zera83 posted the big blind - €0.20

** Dealing card to totikern: J of c, A of s

I-am-aRookie folded

Greu5754 called - €0.20

elMeroMero10 folded

ULTRASPEZIA called - €0.20

totikern ???

 

Jag sitter i SB. Höjer jag eller synar jag? Tidigt i spelet, inga reads, förutom att alla sannolikt är skitdåliga då det är NL20.

Utveckla gärna resonemangen, då jag har jävligt svårt för att lyssna på någon som inte underbygger sin slutsats.

 

Jag raisar 5xBB här alla gånger. Ingen har visat styrka än och du slår deras range varje gång. Bättre att ha en LAG image på dessa nivåer också. Standard IMO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker ändå börja på $/€ NL20, och inte flytta upp från en nivå till nästa innan jag spelat minst 10.000 händer på föregående nivå. Anledningen är främst att jag vill ha ett någorlunda stort underlag för analys, och se att jag verkligen är vinnande på nivån jag ligger på innan jag flyttar.

 

Du behöver kanske 100 000 händer för att verkligen veta att du är vinnande. Helst mer..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver kanske 100 000 händer för att verkligen veta att du är vinnande. Helst mer..

 

10k händer ger mer än bara en fingervisning, och mer än 25k händer lär aldrig ska behövas. Oavsett vad är 10k händer gränsen jag satt upp, och ligger jag bättre till än break-even kommer jag gå upp en nivå.

Poängen är att jag aldrig kommer spela mindre än 10k händer på en nivå oavsett hur mycket jag vinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...