Gå till innehåll

Cashout-problem


Vigge

Recommended Posts

Hej! Pokern har legat på is rätt länge och när jag för några dagar sedan tog beslutet att tilta iväg mina resterande tillgångar försökte jag att casha ut från Pokerstars, men det visade sig att mitt gamla Neteller-konto som jag använde vid insättning inte längre existerar.

 

Jag har nu istället ett Moneybookers-konto men Pokerstars tillåter inte withdrawal till något annat än det icke existerande Neteller-kontot.

 

Vad finns att göra?

 

MVH

 

Vigge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sätt in nån hundring från ditt visakort så borde det gå att ta ut till de sen.

 

Nej, Stars gör så att det man satt in måste tas ut på samma sätt. Vinsten däremot kan du välja att ta ut på valfritt sätt.

 

Mitt tips är att maila pokerstars och förklara läget. Detsamma gäller Neteller, tar de bara bort kontot om det är inaktivt? Det kanske går att "väcka" kontot igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Det är riktigt att utbetalningar återbetalas först till samma metod som man har gjort insättningar med. När vi väl krediterat tillbaks den summa som du tidigare satt in, kan du välja vilken uttagsmetod du vill för resterande belopp.

 

Vi ber om ursäkt om denna utbetalningspolicy är opraktisk i viss utsträckning men det är en säkerhetsfunktion som skyddar våra kunder mot bedrägeri.

 

Notera att det i uttagsrutan står följande: "Om något av kontona har gått ut eller stängs av, tryck [Avbryt] och kontakta security@pokerstars.com".

 

Maila oss så löser vi det. Maila på svenska så tar jag hand om det.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så om jag sätter in med Moneybookers kan jag ta ut med Moneybookers sen?

 

Men nu är det så att jag får 300$ från Pokeraffiliateworld som jag tjänat ihop och dom pengarna tar jag ut till Pokerstars...Jag vet inte vilken metod dom använder för att föra över mina pengar, men kommer jag kunna ta ut allt till Moneybookers?

 

Som det ser ut nu så måste man ta ut cirka 50% till Neteller & 50% till Moneybookers...(Helskumt....)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Om du sätter in med MoneyBookers så kan du senare ta ut med MoneyBookers. Det stämmer men som bitvis förklarades så gäller följande:

 

"Utbetalningar återbetalas först till samma metod som man har gjort insättningar med. Pengarna du tar ut skickas tillbaka med den metod du använde för att sätta in pengar. För varje insättningsmetod uppvägs sedan den äldsta insättningen först och din senaste insättning sist.

 

När vi väl krediterat tillbaks den summa som du tidigare satt in, kan du välja vilken uttagsmetod du vill för resterande belopp."

 

Det innebär att första uttaget du gör kan komma att vara till Neteller om du tidigare gjort en insättning med Neteller.

 

Läs gärna mer om Uttagspolicyn här:

 

http://www.pokerstars.se/poker/real-money/cashouts/ (på svenska)

 

Har du fler frågor om det svarar vi gärna på det här.

 

Med vänliga hälsningar,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Om du sätter in med MoneyBookers så kan du senare ta ut med MoneyBookers. Det stämmer men som bitvis förklarades så gäller följande:

 

"Utbetalningar återbetalas först till samma metod som man har gjort insättningar med. Pengarna du tar ut skickas tillbaka med den metod du använde för att sätta in pengar. För varje insättningsmetod uppvägs sedan den äldsta insättningen först och din senaste insättning sist.

 

När vi väl krediterat tillbaks den summa som du tidigare satt in, kan du välja vilken uttagsmetod du vill för resterande belopp."

 

Det innebär att första uttaget du gör kan komma att vara till Neteller om du tidigare gjort en insättning med Neteller.

 

Läs gärna mer om Uttagspolicyn här:

 

http://www.pokerstars.se/poker/real-money/cashouts/ (på svenska)

 

Har du fler frågor om det svarar vi gärna på det här.

 

Med vänliga hälsningar,

 

Karl

PokerStars Support

 

Men vad jag inte förstår är att senast jag hade 300$ på Pokerstars så skulle jag ta ut allt till Moneybookers men då var jag tvungen att ta ut typ 170$ till Neteller och 130$ till Moneybookers..

 

Och jag har bara satt in via VISA kort!...

 

Mvh!.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte låna tråden lite om det går bra.

 

Mitt VISA-kort har gått ut. Tidigare har jag gjort mina uttag till VISA-kortet. Nu har jag fått ett nytt kort som har samma kortnummer men ett nytt utgångsdatum och ett nytt cvv-nummer. Går det ändå att göra en withdrawal till mitt gamla kort iom att de har samma nummer?

 

mvh rooy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr är det ett tillfälligt fel med Moneybookers. Jag kan inte svara på när det fungerar igen.

 

Om ditt VISA-kort har gått ut så måste du göra en ny insättning med det nya kortet, för att aktivera det för uttag, så att det nya utgångsdatumet och det nya cvv-numret lagras i vårt system. Uttag till det gamla kortet kommer ett inte att fungera, trots att det är samma kortnummer.

 

Hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du tidigare har gjort insättningar med NETeller och Moneybookers så måste pengar gå tillbaka dit först, innan överskjutande belopp blir tillgängligt för uttag till valfri metod. Om du vill ha allt till ditt Moneybookers-konto så får du skriva till security@pokerstars.com och be dem att blockera ditt NETellerkonto. Tänk dock på att du då inte kommer att kunna använda det kontot för uttag/insättningar i framtiden.

 

När du har gjort det och begär ett nytt uttag så kommer de $35.50 att krediteras till ditt Moneybookers-konto omedelbart. Väljer du Moneybookers för resterande summa också så tar det 72 timmar för vår säkerhetsavdelning att se över ditt uttag, innan pengarna kommer in på ditt konto.

 

Jag hoppas att detta besvarar frågan.

 

Hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...