Gå till innehåll

PRG: Allt om PokerTracker 3


Peligroso

Recommended Posts

Hej,

 

känner mig som värsta amatören (kanske jag e oxo), men jag har precis uppdaterat mig till pt3 och gått igenom den här tråden och jag fattar inte hur man får upp statistiken?? Alltså importera (både auto och manuellt) e inga som helst problem och den hittar alla filer. Men under fliken cashgames så finner den 0 spelare. Och givetvis kan jag inte lägga till mig själv eftersom den inte finner några spelare?

 

Detta är ingen levelinlägg, utan jag har helt enkelt missat ngt helt enkelt. Ngn vänlig själ som kan förklara? Och jag har letat på pts forumsidor i en timme nu utan att fatta.

 

Mvh David

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fick detta meddelande idag när jag startade PT3

 

Unable to login to database (and the name of database) reason: server closed the connection unexpectedley this problem means that the server terminated abnormally before or while prossesing the request.

 

Vad är det för fel ? funkade fint igår och jag har inte gjort nåt sen dess

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick detta meddelande idag när jag startade PT3

 

Unable to login to database (and the name of database) reason: server closed the connection unexpectedley this problem means that the server terminated abnormally before or while prossesing the request.

 

Vad är det för fel ? funkade fint igår och jag har inte gjort nåt sen dess

Gå Start -> Program -> PostgreSQL -> Stop Service, sedan Start -> Program -> PostgreSQL -> Start Service för att starta om PostgreSQL. Om PostgreSQL inte startar vid det laget och PT3 inte börjar fungera igen, gå till C:\Program\PostgreSQL\8.x\data och hitta filen vid namnet postmaster.pid (finns den inte, prova att visa dolda filtyper). Om du hittar filen, ta bort den och försök starta PostgreSQL igen enligt ovan.

 

fungerar inte pt3 med cake poker?

Nej. Tyvärr ser det dessutom mörkt på den fronten, Cake har uttryckligen bett oss att inte lägga till stöd för deras klient då de inte vill ha "sådana personer" som använder sådana verktyg på deras nätverk. Stöd för Cake Poker kommer därmed inte läggas till om de inte ändrar ståndpunkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny beta släppt, Beta 21.

 

Nu med Svenska Spel-stöd, auto import av turneringsfiler från e-mail, stöd för OnGame-turneringar, nya filter och en del förbättringar för turneringsinterfacet.

 

Fullständiga release notes kan du hitta här, och ladda ned kan du göra här.

 

Notera dock att detta är den första releasen med Boss-stöd, och den har inte blivit så väldigt noga testad, så det kan finnas problem. Därför är det bra om ni kan prova att jämföra lite händer mellan PT3 och PT2 och hittar ni några fel så får ni gärna rapportera in dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fungerar inte att importera 'potter' med decimal. I övigt så fungerar det - dock slutade 'HUD' att fungera efter 10 händer - Men som sagt, beta stadiet...
Var vänlig aktivera logging (Configure -> Options -> Logging enabled), reproducera det problemet med HUD:en och bifoga din PokerTracker.log från C:\Program Files\PokerTracker 3 (inte i logs-mappen) till en Support Ticket så kan vi fixa det. När det gäller decimalproblemet, bifoga gärna även en handhistorik som innehåller decimaler så att vi kan reproducera det problemet också.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny beta släppt, Beta 21.

 

Nu med Svenska Spel-stöd, auto import av turneringsfiler från e-mail, stöd för OnGame-turneringar, nya filter och en del förbättringar för turneringsinterfacet.

 

Fullständiga release notes kan du hitta här, och ladda ned kan du göra här.

 

Notera dock att detta är den första releasen med Boss-stöd, och den har inte blivit så väldigt noga testad, så det kan finnas problem. Därför är det bra om ni kan prova att jämföra lite händer mellan PT3 och PT2 och hittar ni några fel så får ni gärna rapportera in dem.

 

Ty

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag antagligen lat men...

 

Installerade just trial versionen...v3.00 beta 21

 

Tydligen kan man inte tillverka fler databaser i trialen, men kan man i registrerade versionen ha flera öppna(aktiva) samtidigt?

 

Går det att mata in valuta/kurser för olika sajter, blir ju lite knas med stats, rake och grafer med € $ sek som slås samman till $...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag antagligen lat men...

 

Installerade just trial versionen...v3.00 beta 21

 

Tydligen kan man inte tillverka fler databaser i trialen, men kan man i registrerade versionen ha flera öppna(aktiva) samtidigt?

 

Går det att mata in valuta/kurser för olika sajter, blir ju lite knas med stats, rake och grafer med € $ sek som slås samman till $...

I den registrerade versionen kan man använda hur många databaser man vill. Gällande din fråga om valuta, så är det planerat men finns alltså tyvärr inte just nu.

 

Hur importerar jag HH's från svenska spels klient till PT3? Måste man använda HH converter? Jag började importera HH-filer ifrån min Svs poker mapp/history men PT ger mig "Unrecognized file format.

" i importstatus rutan. Vad gör jag för fel?

Nej, du ska inte behöva HH Converter. Var vänlig bifoga några av dessa filer till en Support Ticket så ska vi ta en titt på vad som kan vara fel.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I den registrerade versionen kan man använda hur många databaser man vill. Gällande din fråga om valuta, så är det planerat men finns alltså tyvärr inte just nu.

 

 

Hehe, mitt tålamod verkar det vara nåt fel på nuförtiden...hann redan ta fram Visat och registrera....

 

Om man ändrar på Boss Media / Databases / Import Played Hands, så ändras det ju på samtliga sajter, inte enbart Boss.(I PT2 fungerade detta)

 

så jo... man kan givetvis använda hur många man vill, men tydligen endast en åt gången?

 

Om man spelar på flera klienter samtidigt och vill att varje klients händer hamnar i olika databas(tex pga valuta skillnader, eller om det uppstår nåt liknande som med pt2 att man ville använda både PAH och GT samtidigt på olika klienter)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man ändrar på Boss Media / Databases / Import Played Hands, så ändras det ju på samtliga sajter, inte enbart Boss.(I PT2 fungerade detta)

 

så jo... man kan givetvis använda hur många man vill, men tydligen endast en åt gången?

 

Om man spelar på flera klienter samtidigt och vill att varje klients händer hamnar i olika databas(tex pga valuta skillnader, eller om det uppstår nåt liknande som med pt2 att man ville använda både PAH och GT samtidigt på olika klienter)

Ledsen, jag missuppfattade lite där. Det du är ute efter har inte riktigt blivit tillagt ännu, men det är planerat att man ska kunna importera till olika databaser. Är det främst valutaskillnaderna du vill vara utan, så är valutakonvertering (med riktiga växlingskurser och dylikt) även det en planerad funktion. Tyvärr kan jag dock inte ge några datum på dessa funktioner för tillfället.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ledsen, jag missuppfattade lite där. Det du är ute efter har inte riktigt blivit tillagt ännu, men det är planerat att man ska kunna importera till olika databaser. Är det främst valutaskillnaderna du vill vara utan, så är valutakonvertering (med riktiga växlingskurser och dylikt) även det en planerad funktion. Tyvärr kan jag dock inte ge några datum på dessa funktioner för tillfället.

 

Ok, tackar...

 

sitter o bekantar mig lite....några kanske dumma frågor?

 

HUD:en tycks visa bara händer från sessionens start på bordet och då även hänga sig ofta? tex nån kan ha mycket fler händer i databasen, alla börjar visas från 1 när man startar nytt bort inte lifetime.

 

Annat jag har svårt att hitta: hur få bordets snitt stats att visas på bordet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför fungerar inte huden på SS? Är det jag som gör något fel?

Den importerar som den skall men får inte upp några data på bordet. Har Boss Media iklickat på "Table Tracker" fliken. Måste jag göra mer?

Letar men finner inget.

 

Samma här, inte bara på Boss...jag får uppfattningen att även sajter som fungerade innan verkar ha gått sönder i beta21. Men har svårt att jämföra själv då jag först igår installerade och har inte provat nån beta innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HUD:en tycks visa bara händer från sessionens start på bordet och då även hänga sig ofta? tex nån kan ha mycket fler händer i databasen, alla börjar visas från 1 när man startar nytt bort inte lifetime.

 

Annat jag har svårt att hitta: hur få bordets snitt stats att visas på bordet?

Första problemet låter lite konstigt, det ska givetvis visa lifetime stats på dina motståndare men enbart session stats för dig själv. Kan tyvärr själv inte återupprepa detta problem. Jag skulle vilja rekommendera att du provar olika "performance levels" i vår HUD Configuration för att se om det hjälper, du måste dock starta om auto-import mellan dina ändringar.

 

Gällande table averages så kan du skapa dessa genom att gå till HUD configuration, gå till "groups" och skapa en ny grupp för table averages. Välj sedan "Table averages: show on table" i "show"-fältet för din nya grupp. Med den gruppen markerad, gå till "statistics"-fliken och lägg till de stats som du vill ha i din ruta.

 

 

Tyvärr verkar det som att ett flertal buggar har smugit sig in i Beta 21. Jag har själv suttit och spelat lite på SvS men kan inte återupprepa de problem som ni har. Kom ihåg att ni måste kryssa i databasen i er HUD Configuration om ni inte redan har gjort det. Det är dock några andra buggar som har uppstått med bland annat OnGame samt e-mailimport. Ber om ursäkt för det, det ska vara fixat till Beta 22 så snart som möjligt (våra utvecklare har varit lediga några dagar pga. thanksgiving i USA).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första problemet låter lite konstigt, det ska givetvis visa lifetime stats på dina motståndare men enbart session stats för dig själv. Kan tyvärr själv inte återupprepa detta problem. Jag skulle vilja rekommendera att du provar olika "performance levels" i vår HUD Configuration för att se om det hjälper, du måste dock starta om auto-import mellan dina ändringar.

 

Gällande table averages så kan du skapa dessa genom att gå till HUD configuration, gå till "groups" och skapa en ny grupp för table averages. Välj sedan "Table averages: show on table" i "show"-fältet för din nya grupp. Med den gruppen markerad, gå till "statistics"-fliken och lägg till de stats som du vill ha i din ruta.

 

 

Tyvärr verkar det som att ett flertal buggar har smugit sig in i Beta 21. Jag har själv suttit och spelat lite på SvS men kan inte återupprepa de problem som ni har. Kom ihåg att ni måste kryssa i databasen i er HUD Configuration om ni inte redan har gjort det. Det är dock några andra buggar som har uppstått med bland annat OnGame samt e-mailimport. Ber om ursäkt för det, det ska vara fixat till Beta 22 så snart som möjligt (våra utvecklare har varit lediga några dagar pga. thanksgiving i USA).

Under natten importerade jag händer till databasen...

 

Vid första upstarten nu med importedare händer visades alltime stats som det verkade korrekt. Även average stats på borden dök upp då. (så där är väl orsaken att en tom/ny databas inte alls visar nåt med beta21)

 

MEN HUDen uppdateras inte efter det. För man musen över TotalHands på en spelare så ser man This Session, den uppdateras.

 

Genom att gå till configure/configurera hud och göra nån random liten ändring och Apply så kan vissa av borden uppdateras, dock inte alla alltid. Eller stanna och starta huden har samma effekt.

 

När spelare byts verkade de bli knas också. Ibland uppdateras namnet men inte totalhands/this session hands eller tvärtom så att namnet uppdateras men händerna från spelare innan verkar visas.

 

Med en äldre databas är det inte sagt man märker strulet(fel stats/fel namn/siffror som inte uppdateras osv) om man inte är uppmärksam. Med en tom databas upptäcker man direkt att nåt inte är som det ska.

 

Ibland är det som om hela bordet strular, ibland bara enstaka spelare som inte går att uppdatera, inte ens med HUD on/off(auto update verkar dock aldrig fungera, varken boss eller ongame):

 

Just nu har jag tex en spelare med:

Hud visar: 7

This session: 58

Huvud programmet visar: 69

 

Det borde ju överhuvudtaget inte vara möjligt om HUDen ska visa alltime.

 

Testat lite med olika performance levels också, ingen skillnad och knappast nåt performance problem med denna dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under natten importerade jag händer till databasen...

 

Vid första upstarten nu med importedare händer visades alltime stats som det verkade korrekt. Även average stats på borden dök upp då. (så där är väl orsaken att en tom/ny databas inte alls visar nåt med beta21)

 

MEN HUDen uppdateras inte efter det. För man musen över TotalHands på en spelare så ser man This Session, den uppdateras.

 

Genom att gå till configure/configurera hud och göra nån random liten ändring och Apply så kan vissa av borden uppdateras, dock inte alla alltid. Eller stanna och starta huden har samma effekt.

 

När spelare byts verkade de bli knas också. Ibland uppdateras namnet men inte totalhands/this session hands eller tvärtom så att namnet uppdateras men händerna från spelare innan verkar visas.

 

Med en äldre databas är det inte sagt man märker strulet(fel stats/fel namn/siffror som inte uppdateras osv) om man inte är uppmärksam. Med en tom databas upptäcker man direkt att nåt inte är som det ska.

 

Just nu har jag tex en spelare med:

Hud visar: 7

This session: 58

Huvud programmet visar: 69

 

Det borde ju överhuvudtaget inte vara möjligt om HUDen ska visa alltime.

Det här låter konstigt. Jag har själv bara provat med en ny databas och för mig uppdateras statsen. Använder du "player ranges" (finns under HUD options om du går in i hud-inställningarna)? Om spelarantalet på bordet förändras så kan något liknande detta inträffa.

 

Om du inte tror att det är fallet här, så skulle vi uppskatta om du kunde aktivera logging (Configure -> Options -> Logging enabled), återupprepa problemet och sedan stänga ned PT3 och bifoga PokerTracker.log samt PokerTrackerHUD.log som du hittar i C:\Program\PokerTracker 3, (inte i "logs"-mappen), till en Support Ticket så att vi kan undersöka saken närmare.

 

Var mitt fel. :oops:

Hade missat "start Hud" i autoimport-fliken.

Vad gör den knappen där? :evil:

Hehe, du kan klicka i "start automatically" under den knappen om du föredrar det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...