Gå till innehåll

Dan "gud" Glimne Läggning


Poker2007

Recommended Posts

Drömde häromdagen att jag var i London, och helt plötsligt satt jag på en kortklubb och spelade poker. Vi var sex stycken kring bordet och jag började titta runt för att se vilka dessa personer som satt där var.

Två platser till vänster om mig satt självaste världsmästaren Chris Moneymaker med sina tuffa solbrillor, platsen efter satt en rysk oljemiljadär med en stor cigarr i munnen, platsen efter honom satt en nervös, engelsk randomkille och efter den nervösa, engelska randomkillen satt en stor och muskulös snubbe i vitt linne (som såg ut att tävla i body bulding) som kaxigt påstod att han var Svenska Spels bästa spelare och spelade jättehöga stakes. Jag frågade vilka stakes det rörde sig om och han berättade att han brukade spela 10/20 SEK. Jag tänkte påpeka att det inte var så särskilt högt men jag avstod i sista stund. Efter honom satt jag själv men vänta nu... vem var det som satt direkt till vänster om mig? Jag vände på huvudet och, hör och häpna, där satt Gud själv: The motherfucking Dan Glimne! Vi började snacka och det visade sig att han skulle skriva ett repotage för Poker Magazine om underground poker i London.

Efter det började det snackas om vilka stakes vi skulle köra och body building snubben i vitt linne tyckte att vi skulle köra 10/20 SEK. Gud själv, Chris Moneymaker och den ryska oljemiljadären tyckte det var lite lågt och Dan Glimne frågade mig om vad jag brukade spela för stakes. (Han snackade med mig! :-) ) Jag svarade att jag brukade spela 5/10 SEK men kunde sträcka mig upp till att spela 10/20 SEK som högst. Dan Glimne kallade in en servitris och efter en stund kom hon ut med en vagn fylld med spelmarker. VIPS så hade alla spelmarker och det bestämdes att vi skulle köra 5/10 SEK. Konstigt nog ville även Chris Moneymaker, ryska oljemiljadären och den nervösa, engelska randomkillen också spela med SEK.

Första handen fick jag 89 i klöver i SB. Alla limpade in och jag compleata och Dan checkade i BB. Floppen kom A8x och det blir roundcheck. På turn kommer en 9 och det betas och höjs vilt. När turen kommer fram till mig viker jag upp korten för att kolla på mina tjusiga tvåpar men när jag vänder upp dom ser jag 107of. wtf... Eftersom det har bettats och höjs väljer att lägga mitt öppna stegdrag.

Handen efter får jag exaxt samma hand igen, 107 of. Fold fram till bodybuilding snubben i vitt linne på CO som höjer upp till 40kr. Jag lägger mig på knappen och det blir Dan Glimnes tur i SB. Han går in i tanken och funderar i ett antal minuter och tillslut foldar han och lägger upp AK face up. Han säger att han är 100% säker på att han är uppe mot AA/KK. Bodybuilding snubben i vitt linne ser ut som ett lyckligt barn på julafton och flippar upp 72of stolt. Så nu har man sett en rikig Dan Glimne läggning live! :-)

Efter handen är Dan Glimne tvungen att gå och jag gör desamma. Innan vi skiljs ber jag honom om hans autograf och förutom autografen skriver han ner sitt telefonnummer. Han säger att han tyckte att jag spelade bra och vill börja stejka mig. Sen vaknade jag. :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snälla, någon, hitta en drömtydare..

Om ingen hittar någon kan vi ju iofs köra morgonsoffan-varianten.

 

Du är GAY!

 

jag har antagligen var inne för mycket på svenska spel, spelat för mycket wsop tournaments of champions på wii (där chris ferguson stejkar en) och railat dan glimne för mycket..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där med att korten ändras under handens gång känner jag igen från mina drömmar. Snart vågar man ju inte betta nöten på rivern längre.

 

Nåt annat som brukar hända är att korten blir många fler än vad de var från början. Har spelat en del holdem där jag till slut sitter med 15 kort på hand och kan visa upp både 5-tal i tior och 7-tal i äss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man t o m drömmer att man spelar poker så bör man fundera på om man spelar en aning för mycket. Jag tolkar budskapet som "ta det lugnt ett tag grabben".

 

Har faktiskt inte spelat poker på ett tag och brukar inte spela så särskilt ofta heller. Har dock kollat en del poker på teve och internet den senaste tiden, kanske det. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ytterst amatörmässig drömtolkning:

 

Sannolikt är du en ganska lös spelare och du har förmodligen överspelat just handen T7o i en situation som satt sig i ditt undermedvetna.

 

Dan Glimne symboliserar i din dröm en läromästare som visar på din raka motsats då han viker AK preflopp i en extremt tajt situation (SB vs BB).

Du, för lös, och Glimne (pokeroraklet), för tajt. Det är alltså något som inte stämmer; vilken väg ska du välja, vem ska du lyssna på?

 

Närvaron av Moneymaker är intressant. Han har vunnit VM, men var innan dess totalt okänd. Hans skicklighet är starkt ifrågasatt och han spelar i dagsläget mellanstakes och knappt det. Han kanske är ditt alterego i drömmen; den okände amatören som (drömmer om att) lyckas men ändå är väldigt osäker på sin egen förmåga?

 

Muskelberget står för det fysiska hotet ("vinner du mina pengar slår jag ihjäl dig").

 

Ryssen står för det mäktiga kapitalet ("jag är så rik att inget spelar någon roll och jag har råd att gula dig om och om igen").

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handen efter får jag exaxt samma hand igen, 107 of. Fold fram till bodybuilding snubben i vitt linne på CO som höjer upp till 40kr. Jag lägger mig på knappen och det blir Dan Glimnes tur i SB. Han går in i tanken och funderar i ett antal minuter och tillslut foldar han och lägger upp AK face up. Han säger att han är 100% säker på att han är uppe mot AA/KK. Bodybuilding snubben i vitt linne ser ut som ett lyckligt barn på julafton och flippar upp 72of stolt. Så nu har man sett en rikig Dan Glimne läggning live! :-)

 

Gillar läggningen! Han kunde ju varit uppe mot ett högt par och då är han ju underläge! ;-)

 

 

Lite liknande veckans hand i aftonbladet:

http://www.aftonbladet.se/poker/glimnespokerskola/article2485649.ab

 

Bräda :As::5d::Qd::Kc::9c:, du sitter med :9h::9d:, 3 betad pre med 3 spelare i potten. Potten rundcheckad till river där FI betar halvpott.

 

Den överhängande risken är att du bara har den tredje bästa trissen just nu. Mest rädd ska du vara för stora mörken som iskallt synade kontrahöjningen före floppen, i full vetskap om att du skulle agera på nytt efter honom; det indikerar ett extremt högt par. Med A-A kan han ha slowspelat sitt monster sedan floppen; med Q-Q kan han ha checkat i rädsla för esset hos någon av er; och med K-K kan han efter rundcheckningen efter turn ha räknat ut att inget ess finns ute, och nu beta för att få betalt. Knappens troligaste hand är A-K eller Q-Q, och mot den senare är det kört. Hade motståndet varit lika löst som på nätet hade jag synat; men här indikerar bevisen att du faktiskt ska lägga din triss i nior!

 

Nästan läskigt hur man i en pokerskola kan förespråka fold i detta läge.

Roligaste i hela hans analys är ändå att "trissen i kungar eller damer" skulle vara rädd för esset! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den senaste pokerbloggen är ju sjukt skön ^^ en massa snack om respekt för de andra grymma spelarna samtidigt som det hela börjar med att två pers limpar in, bb kallsynar re-raise (okej, i extremfall/reads kan ju givetvis alla va rätt på fullring framförallt men ändå).

 

Och i samma andetag nämns dom ofantliga implicita oddsen för att syna en re-raise med 99 mot samma grymma spelare för att lite senare på världens minsta action-spel folda settet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...