Gå till innehåll

Husregler vid våra turneringar och CG


Recommended Posts

Husregler vid CG:

 

 

¤ Min inköp: 100xSB

¤ Max inköp: 100xBB

 

¤ Absolut förbjudet att låna ut marker vid bordet!

 

¤ Max en "straddel"!

 

¤ Inväxling av marker vid byte av bord

 

 

 

Kommer fylla på med mer när tid finnes och att vi märker att det är något som fattas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Husregler vid våra turneringar:

 

¤ Tisdagspoker, 1 R är tillåtet fram till signalen tjuter vid första rasten

¤ Tisdagspoker, det är tillåtet att köpa sin R direkt vid "inlösen/anmälan"

 

¤ Mobiltelefonen, skall vara på ljudlöst eller avstängd, handen som spelas förklaras genast död om ljudet är på, handen som spelas förklaras genast död om sitter och skickar SMS, handen som spelas förklaras genast död om du pratar/svarar i telefonen under pågående spel.

 

¤ Sen ankomst, är man anmäld och inte kommer före första pausen så är man utslagen och markerna tas ur spel, OM man säger till i förväg(ringer klubben 0290-20401) att man kommer senare eller skriver i gästboken före kl17.30 så försvinner inte markerna och man är kvar i turneringen.

 

Kommer fylla på med mer när tid finnes och att vi märker att det är något som fattas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte att vi skulle jobba ihop lite husregler som gäller vid spel hos Hofors Bad Beaters. Det har varit lite trubbel då det har varit missförstånd och inte alla(både styrelsemedlemmar som medlemmar) har varit förstånda vad som gäller vid våra turneringar och CG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rabbit tar bara tid från spelet men förstör inte så mkt för dom som inte är med i potten så den lägger jag mig inte i. Men prata i korten kan förstöra mkt och borde bli kortare sit out vid andra tillfället. Det går nog inte ha hårdare regler då nya spelare sällan har koll på reglerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som har förslag på hur vi ska "bestraffa" snacka korten eller gör en rabbit?

 

På en klubb som jag gick en del på för 10-15år sen så gjorde vi så att de spelare som tog och grävde i kortleken "rabbit" fick böta en BB till nästa pott.

 

Sit-outs borde gälla varvvis istället för tidsvis. Så att prata i korten kan då ge utvisning i ett varv första gången. Två varv nästa gång osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På en klubb som jag gick en del på för 10-15år sen så gjorde vi så att de spelare som tog och grävde i kortleken "rabbit" fick böta en BB till nästa pott.

 

Mycket intressant..

 

Första gången(en ny medlem) en varning, sedan gäller böta en BigBlind till nästa hand´s pott.

 

Vad säger ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

CG

 

Det här händer inte så ofta men när det händer:

 

När man byter bord, till ett större eller mindre bord så tycker jag att man ska växla in emellan för att det skall vara mer koll på hur mycket som kommer in på bordet och hur mycket som försvinner när man går därifrån.

 

Vad sägs om den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

vill ha ett tillägg i husreglerna.

 

alla och då menar jag alla!! som vill växla/handla/göra inköp ska gå SJÄLVA till baren och be om det man vill.

Trött på att spring åt andra som man vore nån jävla slav.

Och om man inte ställer upp att springa ärenden bli kallad för "arrogant jävel som aldrig ställer upp".

Orkar man inte gå sina egna ärenden så bör man hålla sig hemma och vila ut på soffan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkligen en bra debatt med bra inlägg i snacket om våra husregler.Tycker att flera av dessa kan tas upp i våra "husregler". Bra med med inlägg hur man även gör på andra klubbar,kanon. Fortsätt snacka på forumet. Kan vara bra med en liten "regelbok" för våran klubb där alla medlemmar vet vad som gäller så missförstånd ej uppstår. Våre bra om fler la sig i debatten...välkommna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vill ha ett tillägg i husreglerna.

 

alla och då menar jag alla!! som vill växla/handla/göra inköp ska gå SJÄLVA till baren och be om det man vill.

Trött på att spring åt andra som man vore nån jävla slav.

Och om man inte ställer upp att springa ärenden bli kallad för "arrogant jävel som aldrig ställer upp".

Orkar man inte gå sina egna ärenden så bör man hålla sig hemma och vila ut på soffan!

 

Det där har egentligen inget med husregler att göra utan mer hyfs.

 

Som vi hade tidigare ett schema för varje månad som fungera klockrent, då kan man gå dit och spela och koncentrera sig på sitt a-spel. Men visst ska man hjälpa till lite ändå om det behövs, det är bara att förklara varje gång vilka som jobbar för dem som inte förstår.

 

Som Fakehunter menar med det här inlägget är att:

 

Den som vill växla in maker/poäng/kaffe/macka/korv får följa med till baren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Kom ju mkt förslag om t ex rabbit tidigare här, hoppas ngt faller ledning i smaken.. Antalet poängpriser Måste också spikas.. hoppas på en mer flexibel lösning med tex 6-11 deltagare=2 priser 12-18 deltagare=3priser osv. Sen finns det regler som styr allt från chiprace till "all in", dessa kan vara till stor hjälp åt alla men främst spelledaren. Sen kommer det även fortsatt att uppstå lägen och tvister då ngn måste avgöra, då kan ju tex spelledaren stoppa kl. och slå upp reglerna om det inte är solklart. Sen tycks ca 80% anse att det skittrist att det bara är shorthanded (100% av 50+). Kan nån förklara varför det är så, blir jag nöjd. Väl mött...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antalet poängpriser Måste också spikas.. hoppas på en mer flexibel lösning med tex 6-11 deltagare=2 priser 12-18 deltagare=3priser osv.

 

Det är ju spikat? 1 pris var 6 spelare.

 

0-11st = 1pris

 

12-17st = 2priser

 

18-23st = 3 priser

 

24-29st = 4 priser

 

30-35st = 5 priser

 

36-41st = 6 priser

 

osv.

 

Sen kan man ändra det sålänge alla är med på det. Alltså det som hände i tisdags blev fel, alla lär vara med på det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen finns det regler som styr allt från chiprace till "all in", dessa kan vara till stor hjälp åt alla men främst spelledaren. Sen kommer det även fortsatt att uppstå lägen och tvister då ngn måste avgöra, då kan ju tex spelledaren stoppa kl. och slå upp reglerna om det inte är solklart.

 

 

Helt rätt Callit... Men det är inte ofta som klubben berättar vem som är spelledare för kvällen och alltså ytterst ansvarig, det skulle ju underlätta om det informerades om det innan så att alla vet, OCH att t.ex den som sitter vid plats 1-1 och 1-6 typ blir "ansvariga" för att stoppa klockan då de sitter närmast. Sedan borde regler göras i A3 format och (plastas in) hängas upp på väggen så vi slipper att gå in i datorn om det uppstår tvister vi vet ju alla hur mycket problem det kan vara med nätverket :lol:

Hoppas detta inte klassas som klagomål från vår ordförande utan just kreativa förslag:evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt rätt Callit... Men det är inte ofta som klubben berättar vem som är spelledare för kvällen och alltså ytterst ansvarig, det skulle ju underlätta om det informerades om det innan så att alla vet, OCH att t.ex den som sitter vid plats 1-1 och 1-6 typ blir "ansvariga" för att stoppa klockan då de sitter närmast. Sedan borde regler göras i A3 format och (plastas in) hängas upp på väggen så vi slipper att gå in i datorn om det uppstår tvister vi vet ju alla hur mycket problem det kan vara med nätverket :lol:

Hoppas detta inte klassas som klagomål från vår ordförande utan just kreativa förslag:evil:

 

Fixar reglerna på A3 och plastar in, sätter upp dem på väggen, no problemo.

 

Eftersom vi är en pytteliten klubb och varje spelare är guldvärd i en turnering så spelar spelledaren vilket egentligen är fel, då det kan bli situationer där han/hon är partisk ofrivilligt. Vi har ju lite problem att få folk att jobba varenda turnering nu, hur skulle det se ut om de inte ens få spela, då blir det omöjligt att kunna ha öppet 2 dagar i veckan, det är vad jag tror.

 

Men ni kan alltid använda mig som spelledare genom att ringa mig när det blir situationer som inte går att lösa för den som är "spelledare" den kvällen? Bara stanna klockan och slå en signal, hur svårt är det?

 

Visst kan jag vara upptagen och inte nå bar, men vi är ju vuxna människor(iallafall till utseende) så det ska ju kunna lösas. Alla vet att adrenalinet ökar och alla är vinnarskallar, stanna klockan, coola ner och låt alla vara med och disskutera vad som gick fel och vad som skall göras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanon bra skrivet kentAA... Självklart nästan MÅSTE ju den som är utsedd till spelledare den kvällen få deltaga så är det ju.... Nä nu måste sunt förnuft fram och vi måste ju kunna lugna ner oss och tillåta oss att stanna klockan och reda ut det som hänt (både förr och nu) det gagnar ju alla spelare som säkert åxå tar lärdom hur vi löste den och den och den osv...tvisten när den uppstod... Tror att alla spelare är lite uppskruvade nu av den lite "låga" stämning som nu råder men ett tag med lite lugn och ro och lite turneringar utan missöden så ska vi alla jobba åt samma håll igen och få tillbaka den enorma spelglädje som alla vet finns innerst inne i Hofors Bad Beaters...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

callit jag har aldrig hört någon klagat på att vi kör short handed...

det är bara dig som jag har hört klaga på det och det var typ 1 år sen..

 

Det börjar bli så jävla mycket gnäll å skit här, fattar ni inte att vi gör vårat bästa för att ni ska få en bra genomförd tunering/tuneringar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

callit jag har aldrig hört någon klagat på att vi kör short handed...

det är bara dig som jag har hört klaga på det och det var typ 1 år sen..

 

Det börjar bli så jävla mycket gnäll å skit här, fattar ni inte att vi gör vårat bästa för att ni ska få en bra genomförd tunering/tuneringar..

 

Just shorthanded frågan klargjorde Kent "se ovan" Klas. Men så fort man säger ngt så vill ju någon från styrelsen skriva att man KLAGAR. Det kan ju vara därför du inte hört ngt eller???

Sen är det självklart att ni gör ett ideelt fint arbete med klubben och turneringarna..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...