Gå till innehåll

AK shortstackad på bubblan


Recommended Posts

NL Texas Hold'em $22 Level: 6 Blinds(300/600)

 

UTG 3,404

HERO 2,460

SB 3,724

BB 10,412

 

Dealt to goozzze_pp [ Kd Ac ]

 

UTG raises [1,200]

HERO ?

 

 

Själv dunkade jag in rubbet utan att ens fundera på saken.

 

UTG har höjt frekvent så länge potterna varit oöppnade. Bägge blindsen spelar förhållandevis tight. Är också mer eller mindre säker på att UTG är bunden till potten oavsett vad han sitter med.

 

Efter att ha analyserat handen i SngWiz vekar push i detta läge vara -EV så länge inte UTG foldar minst 25% av gångerna.

 

ICM tar i och för sig inte hänsyn till position så det gör kanske lite skillnad.

Vinner jag potten (vilket jag oftast gör) så är UTG är pottcomittad i BB nästa hand och efter detta så är jag troligen chip 2'a med position på chipleadern. Frågan är dock om detta räcker för göra pushen +EV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant fråga.

 

Är detta en sådan här Super turbo turnering, där blindsen ökar typ efter varje hand?...

 

Om det är en vanlig sit'n go (där ni börjar med 2000)..

 

Läget var alltså:

UTG 3,404

HERO 2,460

SB 3,724

BB 10,412

 

Genom att UTG höjer till 1200, så borde han vara pottcommittad mot dig och kanske även mot SB, om BB höjer honom all in, så kan han folda.

 

Eftersom tre får betalt, och du just sätter hela din stack i spel...och framför allt VET att du blir synad..så är det nog ett -EV..

 

Frågan du skall ställa dig, kommer du inte får syn oavsett när du väl ställer..om du liksom jag svarar ja på den frågan så borde du nog ställa här också. Men om du tror att UTG i nästa hand kan folda sin BB, så kan du kanske ha ett + EV i nästa hand....för i nästa hand måste du nog ställa.

 

//Macess (skulle aldrig ens fundera på att folda i detta läge, men funderar på varför SngWiz visar ett -EV här, tror också att du kanske övervärderar UTG's händer...för jag antar att du har skrivit in någon sorts hand ratio som han kan tänkas höja med...skippa det, tror man kan höja med vad som helst i detta läge från UTG...men varför ställer han inte pre?)

 

//Macess

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Push-rangen för BB om jag foldar verkar mycket riktigt vara den avgörande faktorn i beräkningen.

Även om jag tildelar BB spelstil "very tight" så antar SngWiz att BB slår om 45% av händerna. Drar jag ner omslagsfrekvensen för BB under 35% så är push korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...