Gå till innehåll

Tre band resten av ditt liv


TotalFarsa

Recommended Posts

  • Svars 76
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Personal Jesus är den första Depeche-låten som jag hörde och det är därför som den ligger mig lite extra varmt om hjärtat. Men om du vill så kan jag redogöra för min topp 20-lista angående deras diskografi ;-)

 

Var f.ö på bröllop i helgen och sångaren från Lok/Rallypack/Lillasyster rev av en otrolig akustisk version av Nothing Else Matters för brudparet. Inte för man är blödig (håll käften Jennez ;-) ) men det var inte långt till lipen där.

 

Ja, det vore rätt roligt. Lovar att jag ska lyssna igenom alla låtar jag inte hört på din lista. Har inte känt så många hardcore Depeche Mode-fans så det här kan bli roligt.

 

Om du inte vill kapa tråden kan du göra listan i min dagbok, http://pokerforum.nu/forum/dagboecker/47147-pey-hyllar-lars-lagerbaeck-och-spelar-low-limit.html , men gör som du vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det vore rätt roligt. Lovar att jag ska lyssna igenom alla låtar jag inte hört på din lista. Har inte känt så många hardcore Depeche Mode-fans så det här kan bli roligt.

 

Om du inte vill kapa tråden kan du göra listan i min dagbok, http://pokerforum.nu/forum/dagboecker/47147-pey-hyllar-lars-lagerbaeck-och-spelar-low-limit.html , men gör som du vill.

Will do. Nu fuckade min ipod ihop sig totalt häromdagen men jag ska nog få ordning på den igen, förhoppningsvis ikväll. Ska fundera på listan över dan :-D
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får ta artister/band som har gjort mycket låtar då.

 

Beatles och Elton John tar jag. Den sista är lite svårare, men kanske Winnerbäck alt. typ Beach Boys.

 

Äntligen!

 

Jag tar bort Elton och säger i stället:

 

Beach Boys

Beatles

Oasis

 

Trean är svår men Oasis kommer strax före Kent. Gyllene Tider är en bubblare men det vågar man ju inte riktigt stå för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Katatonia (Dance Of December Souls)

Dark Tranquillity (The Gallery)

Flogging Molly (Swagger)

 

De två första är som sagts lätta, dels för att de lätt är bland de bästa grupperna någonsin, dels för att de även utan vidare gjort två av topp tre-plattorna all time. Sista är avsevärt svårare. Ville ursprungligen välja Esoteric (The Pernicious Enigma) men kom fram till att om man nu måste lyssna på bara dessa artister resten av livet kunde det vara trevligt att lägga in någon genuint uppmuntrande musik med så med viss reservation så... (favoritalbum inom parantes)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Vilken sjuuuuuuuk jävla idé. Att tänka sig in i hur det är att utrota tutsier i Rwanda eller att tvingas välja mellan personer man älskar är en sak, men att begränsa sig till tre band????

 

Tre väldigt självklara åtgärder man bör vidta:

 

* Det ska vara band man är väl förtrogen med, vars musik man verkligen vet att man gillar. Musik som har åldrats i ens medvetande och fortfarande är fantastisk. Att du ännu inte upptäckt allt med bandet är inte värt att ta i beaktning i någon positiv bemärkelse då oändligheten är lång.

 

* Ombyte förnöjer. Hur roligt det än vore med tre punkband känns inte den typen av konstellationer optimal.

 

* Ju mer dom spelat in, desto bättre

 

Jag skiter i att nämna soloartister, eftersom tråden och OP handlar om band. Här är mina val, med tre favoritlåtar samt något av en motivering:

 

Pixies (Into the White, Hey, I've Been Tired) - Världens genom tiderna bästa band. Variationen går från flummig surfrock till flummig gallasvingande brölrock. "All Over the World" är typ den enda dåliga låten. Två av musikhistoriens främsta vokalister. Manlig/kvinnlig sång skapar alltid dynamik.

 

The Clash (White Riot, London Calling, The Magnificent Seven) - Personifierar allt det som var bra med England för 30 år sedan. Det var inte mycket som var bra med England för 30 år sedan - men allt det fanns i the Clash. Punkens gudfäder med ständiga genreöverskridande flirter.

 

The Beatles (A Day in the Life, Girl, Eleanor Rigby) - Det går inte att komma ifrån att Beatles troligen har gjort fler asbra låtar än något annat band. Variationen går inte heller att klaga på.

 

Sammanfattningsvis alltså tre väldigt, väldigt trygga val. Jag antar att när det handlar om viktiga saker som musik så har jag en VPIP på 9 ungefär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg Neil Young tillsammans med massa bra artister. har aldrig hört honom :oops: , det blir alltså en till grej att göra i sommar.

 

Mina band just nu skulle nog bli:

Beatles

Bob Marley

Sista är svår, hade dispatch funnits kvar hade dom varit solklara men jag har redan nu lyssnat sönder alla 50 låtar dom gjort och dom har lagt av :(

Kanske U2 ändå. Eller Jack Johnson.

Äsh jag vet inte, jag skulle ha sådan ångest när jag tillslut valt mina band hursom helst då måste man ha någonting man kan tycka synd om sig själv med, Belle & Sebastian kanske.

 

Btw, någon skrev Incubus(bra band)! Lyssna på Dispatch(sjukt bra band)!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

* Múm (Green Grass of Tunnel)

* The Velvet Underground (Heroin)

* Pink Floyd (The Trial)

 

Så tror jag att det blir. Har gjort som eury och valt bort soloartister (hejdå Björk, hejdå Bowie).

 

- Genesis

Nästan likna givna då det är den bästa proggen som gjorts (lär la få känga av han som valde King Crimson förrut :-) ) och du får 80-90tals poppen på köpet!

 

Du kan få en känga av mig som anser att Red är den bästa plattan som gjorts alla kategorier. :)

 

Fast jag har hört allt Genesis släppt och jag gillar dem med. Undrar om jag fortfarande kan spela Firth of Fifth-introt på piano. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

* Múm (Green Grass of Tunnel)

* The Velvet Underground (Heroin)

* Pink Floyd (The Trial)

 

Så tror jag att det blir. Har gjort som eury och valt bort soloartister (hejdå Björk, hejdå Bowie).

 

 

 

Du kan få en känga av mig som anser att Red är den bästa plattan som gjorts alla kategorier. :)

 

Fast jag har hört allt Genesis släppt och jag gillar dem med. Undrar om jag fortfarande kan spela Firth of Fifth-introt på piano. :)

 

Jag håller med, Red är fantastisk. Liksom USA. Liknande höjder har King Crimson inte nått sedan dess, men ibland kan de även i dag göra guld, så som Elektrik. De ska förresten turnera till höst,

 

Genesis - jag har inget till övers för senare Genesis, men den tidiga gruppen var mycket bra. Nursery Cryme är en av mina favoritplattor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag äger Court och Poseidon också, men de tre är nog de enda jag tycker är köpvärda om jag ska vara ärlig. Ibland är King Crimson ett fruktansvärt otight band. Har ett par dussin inte lika köpta liveskivor men jag tycker nog inte egentligen att de är mer än dussinmusik även om vissa framträdanden är riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...