Gå till innehåll

Vad betyder "main event" i t ex WSOP?


håll.i.hatten

Recommended Posts

Jaha men vad är INTE main event i en turnering då? Jag vet det låter så jääääävla dumt, men men.

 

i tex WSOP så finns massor med events med olika inköp. bla Omaha turneringar, HORSE och lite annat. Olika inköp och olika spel. Main Event är det som är mest uppmärksammat, det som (oftast) kostar mest och spelas i allmänhet i holdem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha men vad är INTE main event i en turnering då? Jag vet det låter så jääääävla dumt, men men.

 

WSOP består av ett stort antal turneringar som genomförs under en dryg månad. Det spelas Texas NL och FL, Omaha, Stud och mycket annat. Main event spelas mot slutet av WSOP i Texas No Limit.

 

Besvarar det din fråga?

 

http://www.worldseriesofpoker.com/tourney/tourneydetails.asp?groupid=411

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WSOP består av ett stort antal turneringar som genomförs under en dryg månad. Det spelas Texas NL och FL, Omaha, Stud och mycket annat. Main event spelas mot slutet av WSOP i Texas No Limit.

 

Besvarar det din fråga?

 

http://www.worldseriesofpoker.com/tourney/tourneydetails.asp?groupid=411

Ok då är jag med, tackar för ett bra svar :) wyyyxs också.

Då är det samma sak med lite mindre turneringar också antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EDIT: DOH, andra som hann före med svaret...

 

Jaha men vad är INTE main event i en turnering då? Jag vet det låter så jääääävla dumt, men men.

 

Oftast är det lite billigare turneringar innan den dyrare "Main event" som t.ex. $1000-5000 innan och $10000 för huvudturneringen i WSOP.

 

Fast det har blivit lite snurrigare i år när man har "main event" på andra pokerformer än NLT också; men den dyraste på alla är den man får titeln av / är main event.

 

Ge mig en drink...

 

Minst 10st till mig... min minimiförbrukning när det är så här varmt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...