Gå till innehåll

SnG eller cashgame med små insatser?


Spiritui

Recommended Posts

Vilket är egentligen att föredra när det gäller små insatser? Med små insatser syftar jag på mikrolimits vid cashgame och 1-10$ vid SnG.

 

Är säkert en smakfråga men vet någon, eller har någon erfarenhet av, att det lönat sig mer på det ena än det andra?

 

Själv så förlorade jag mycket mer på cashgames än på SnG. Vet inte varför men har säkert med att jag kör mer aggresivt i SnG än i cashgames.

 

Visste inte om denna tråd skulle passa i turneringspoker eftersom det både handlar om cashgame och SnG.

 

* Flyttar till Allmän Pokerteori. Enjoy! :) - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker SnG är lagom "enkelt" att börja med. Orsaken till det är att man får spela mycket shortstack och att motståndet sällan är vidare starkt.

 

Själv har jag lite svårt för SnG eftersom jag tiltar så förbannat när jag tredubblat min stack och sedan ändå lyckas åka ut utanför pengarna efter att ha spelat AK mot AQ, 88 mot A7 och A8 mot KT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du liten bankrulle är väl SnG att föredra eftersom du så att säga får "mer spel för pengarna". Men om sajten erbjuder microlimit är väl det nästan bättre eftersom du får avkastning direkt från tomtarnas misstag medans man i SnG bara får en fördel vidare i turneringen - inga pengar direkt menar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan svara som nybörjare och det är att jag nästan alltid vinner SnG. Jag gick över till det när jag hade suttit på minsta borden 0,05,0,10 fixed på texas, då jag satt jättelänge och när jag väl hade kort så torskade jag.

 

Råkade hamna på en Omaha SnG som jag lyckades vinna. Självklart rekommenderar jag därför SnG :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...