Gå till innehåll

Grinda bekvämt


Chompokino

Recommended Posts

Har en Kinnarps, modell 8783 tror jag inkl. nackstöd. Gav typ 7k för den, och den är riktigt bra imo :)

 

Har också en Kinnarps i 8xxx-serien. Köpte den direkt på fabriken i deras "andrahandssortering" för 3-4k, var sex-sju år sen så minns inte exakt.

Nöjd med den förutom att den blir rätt varm på sommaren. Blir nog en Herman Miller nästa gång.

 

Att en highroller som Okok sitter i en IKEA-stol för 600 spänn övergår mitt förstånd..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för all response , IKEA verkar har bra grejer trots allt.

Jag glömde dock säga att jag sitter och spelar på en laptop och inte har något skrivbord utan hade tänk ha någon skön fåtölj/stol att sitta i , ha datorn i knät och sedan ett litet bord att ha musen på eller nåt.

 

Någon som befinner sig i samma situation?

 

Jag sitter väl i samma situation men jag lider inte av det, jag har en gammal stol som jag haft i typ 8 år som är av tyg utan armstöd och sitter på ett bord i perfekt höjd som man kan sänka/höja, sen har jag en pall under bordet att ha fötterna på så jag LIGGER ner i stolen och grindar, får lite ont i röven ibland av att ligga ner för typ all tyngd lägger sig på samma lilla ställe men det e bara sitta upp i en stund så går det över så man kan lägga sig ner igen..

 

jag kan sitta i 18h om dagen utan några breaks utan att det e oskönt, stolen e endå ganska hård av tyg men jag vet inte jag kanske e härdad efter alla dagars grind xD

 

Jag har inget nackstöd på stolen för övrigt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tidigare suttit i min supersköna stol, men har numera allt oftare förflyttat mig till min säng, 3 kuddar bakom ryggen, en schysst tv och en skaplig filt som isolerar värmen från laptopen, en stor tillbringare med isvatten på nattduksbordet samt en väl fylld godisskål gör att jag överlever ganska bekvämt under mina pokersektioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för all response , IKEA verkar har bra grejer trots allt.

Jag glömde dock säga att jag sitter och spelar på en laptop och inte har något skrivbord utan hade tänk ha någon skön fåtölj/stol att sitta i , ha datorn i knät och sedan ett litet bord att ha musen på eller nåt.

 

Någon som befinner sig i samma situation?

 

 

Befann mig i samma sits (kör nu stationär istället) och har då ett tips till.

Datorn i knät=varmt/svettigt som fan för kulor och lår

 

 

Lösningen?

 

 

1. http://www.coolstuff.se/p711/product_info.html?ref=23&affiliate_banner_id=1

(smidig och funkar bra men måste kylas efter några timmar)

 

2. http://www.amazon.co.uk/Akasa-Laptop-Cooler-Laptops-Aluminium/dp/B000WBHSV6

(USB-driven med 2 fläktar, riktigt bra pryl)

 

 

Har själv båda ovanstående och var nöjd när jag använde dem.

Finns hos svenska återförsäljare om du googlar lite.

 

(jo, jag vet, är en prylbög men ska man sitta så många timmar ska det fan vara bekvämt också 8-) 8-) 8-) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tidigare suttit i min supersköna stol, men har numera allt oftare förflyttat mig till min säng, 3 kuddar bakom ryggen, en schysst tv och en skaplig filt som isolerar värmen från laptopen, en stor tillbringare med isvatten på nattduksbordet samt en väl fylld godisskål gör att jag överlever ganska bekvämt under mina pokersektioner.

 

haha. schtek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använde Allak under något år och den var rätt ok fast kvalitén lämnar lite att önska plus att den blir rätt så varm som några påpekat. Lyckades i alla fall reklamera den innan garantitidens utgång och inhandlade en Verksam på Ikea. Är som natt och dag kvalitetmässigt och den är mycket mera ergonomisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.mio.se/Sortiment/Hemmakontor/Skrivstolar/Ben/?p=1

 

Stort + till det breda sätet samt det luftande tyget som håller svetten man upplever i många läderstolar borta.

 

Inget direkt att klaga på. Kanske kan vara lite svårt att få in den under skrivbordet med tanke på de långa armstöden men inget som stör mig.

 

Prisvärd :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...