Gå till innehåll

Allt om Anders Frisk!


Elvis

Recommended Posts

Någon som vet om Anders Frisk dömer någon av Champions League-matchern idag eller imorgon? Efter allt rabalder för två veckor sedan kanske han får stå över (även om utvisningen på Drogba var helt korrekt).

 

(Får bli en liten idoltråd det här :) - Kubo)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ni nöjda nu, era gamar.

 

Hoten blev för många och för grova. Anders Frisk fruktade till slut för sin egen säkerhet. Därför slutar Sveriges mest kände fotbollsdomare med omedelbar verkan.

 

- Det är rent ut sagt för jävligt att det ska få gå så här långt, säger domarbasen Bo Karlsson.

 

Anders Frisk, 42, har inte gått att nå för en kommentar, men enligt uppgifter till TT har han den senaste tiden utsatts för en rad hot riktade mot sig själv och sin familj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste hållla med Mockasin.

 

Visst brukar skadeglädjen vara den enda sanna. Men när det är mordhot inblandat, hur kan man sitta och vara glad övar att någon slutar pga av den anledningen.

 

Visst han kanske inte har vart en prickfri domare. Men säg vilken domare som vart det? det existera inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa nyheten är att han slutar, punkt.

 

Jag skiter väl fullständigt i varför han slutar. Om hans fru fått mordhot är det i och för sig förståeligt, gifter man sig med en mediekåt idiot som upprör hundratusentals människor världen över genom sitt agerande så får man fan skylla sig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom är jag inte ens säker på att han fått några seriösa mordhot, är en typisk grej som mediakåta Frisk skulle kunna hitta på. Att han fått mordhot är jag säker på, men om de varit seriösa, det vettefan.

 

Jag föraktar ingen människa som jag aldrig mött såsom Anders Frisk.

 

Good fucking riddance.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst eller inte, så är det tragiskt för sporten.

Jag håller med om att han är en dålig domare, men det har vart bättre då om klubbarna gått ihop och få förbundet att sparka han. den makten har klubbarna. Varje klubb har rätt till att säga nej till domare. Och jag tycker det är jävligt underligt att det inte har tagits den vägen i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen tycker jag det är tragiskt att en av världens absolut bästa domare slutar och till de som tycker det är rätt att han slutar och framför allt får skylla sig själv som får mordhot och att hans fru får det, er tycker jag bara synd om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger som parre, är bara glad att han slutar oavsett anledning.

Mordhot eller inte är en helt annan fråga då vi endast sagt att det är skönt att han slutar.

 

Sen att han skulle vara världens bästa dommare är fan skrattretande. Han är/var för dommarkåren vad Eddie the Eagle va för backhoppning, en pajas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så om mordhoten anses vara icke seriösa så är det alltså ok att skicka mordhot.......

 

Så om en tjej blir misshandlad av sin kille så är det ok så länge det inte var seriöst menat, hade inte tänkt att hon skulle bli skadad......

 

var går gränsen i så fall.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående seriösa/icke seriösa mordhot: Om personen som hotet är riktat mot verkligen fruktar för sin säkerhet, då är det ett hot i juridisk mening. Sen om det bara var menat som "en kul grej" (jättekul, verkligen) spelar ingen roll. Mottagaren bestämmer vad som är ett hot och vad som inte är det.

 

Skönt att slippa se Anders Frisk. Jävligt tråkigt är dock att han ska behöva sluta på grund av en sådan här sak (förutsatt att han talar sanning om det här).

 

Hur som helst fick han ju en fin avslutning på sin karriär - en träningsmatch mellan Västra Frölunda och Jönköpings Södra!

 

 

EDIT: Stavfel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad trött jag blir på sådana här trådar... Hans fru får skylla sig själv? Mordhot till en FOTBOLLSDOMMARE?! Hur kan man bry sig så mycket om sport att det tar över en persons rim och reson och börjar mordhota dommaren? Är la inte dommaren som skjuter in bollen i mål.. :evil:

 

/ :spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...