Gå till innehåll

Poker coach sökes


hocke333

Recommended Posts

Det handlade inte om "low life scum salesman" (läs: fastighetmäklare) Som förövrigt har den högsta utbildningen i förhållande till sina arbetsuppgifter IMHO.

Utan om aktie/options/hedge relaterade mäklar/förvaltar uppgifter. Deras risk/reward/analys förmåga var det som uppskattades.

 

Att du dessutom ska vara top3 bland på din utbildning lades det inte lika stor vikt på i artikeln.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 72
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

En del chefer i vissa typer av kontorsföretag sägs betrakta pokerspelande som en merit eftersom det kräver analysförmåga och snabba beslut i valsituationer.

 

Vissa typer av kontorsföretag...

 

Du skulle inte kunna vara lite mindre exakt i din beskrivning ovan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm jaha..idioter. Klart det är meriterande att ha spelat vinnande poker några år. Speciellt om det inte handlar om att grinda 2-4. Exempel på kvaliteter för att tillhöra poker eliten är: Hög intelligens, en förmåga att fördjupa sig och jobba hårt för att nå sina mål, Logiskt tänkande, Vinnarinstinkt, Duktkig på mönsterigenkänning och att förstå andra människor.

Låter som något som skulle passa in på rätt många områden. Jämför tex en föredetta elitidrottare som lägger av och söker sig till någon annan bransch. Då har man redan visat att man kan lägga mycket tid och energi för att nå ett mål. Detta gäller förstås inte för Sven 23 som gått ut gymnasiet med medelmåttiga betyg och sedan grindar ihop en vanlig knegarlön för att sedan knarka upp allt i thailand...

 

Men det klart ni kanske har haft oturen att träffa på chefer som värderar hur man beställer in drinkar och vad man hade för betyg på idrotten i gymnasiet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm jaha..idioter. Klart det är meriterande att ha spelat vinnande poker några år. Speciellt om det inte handlar om att grinda 2-4. Exempel på kvaliteter för att tillhöra poker eliten är: Hög intelligens, en förmåga att fördjupa sig och jobba hårt för att nå sina mål, Logiskt tänkande, Vinnarinstinkt, Duktkig på mönsterigenkänning och att förstå andra människor.

Låter som något som skulle passa in på rätt många områden. Jämför tex en föredetta elitidrottare som lägger av och söker sig till någon annan bransch. Då har man redan visat att man kan lägga mycket tid och energi för att nå ett mål. Detta gäller förstås inte för Sven 23 som gått ut gymnasiet med medelmåttiga betyg och sedan grindar ihop en vanlig knegarlön för att sedan knarka upp allt i thailand...

 

Men det klart ni kanske har haft oturen att träffa på chefer som värderar hur man beställer in drinkar och vad man hade för betyg på idrotten i gymnasiet.

 

Frågan är: Varför söker du jobb/jobben när du har en sån bakgrund? Jag menar, vad gick åt helvete?

 

Idrottsmän blir ju sega och äldre och klara knappats av att hålla takt med den yngre eliten. Men pokerspelare? Det är ju inte så att de blir långsammare med musen, med åren.

 

/e

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är: Varför söker du jobb/jobben när du har en sån bakgrund? Jag menar, vad gick åt helvete?

 

Idrottsmän blir ju sega och äldre och klara knappats av att hålla takt med den yngre eliten. Men pokerspelare? Det är ju inte så att de blir långsammare med musen, med åren.

 

/e

 

Du vet inte vad top-hedgies får i pröjs:-D

Någon miljard svenska i månaden. Så lönen kanske är en anledning. http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar/Artikel.aspx%3FO%3DRSS%26ArticleId%3D2007%255c04%255c24%255c230544

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm jaha..idioter. Klart det är meriterande att ha spelat vinnande poker några år. Speciellt om det inte handlar om att grinda 2-4. Exempel på kvaliteter för att tillhöra poker eliten är: Hög intelligens, en förmåga att fördjupa sig och jobba hårt för att nå sina mål, Logiskt tänkande, Vinnarinstinkt, Duktkig på mönsterigenkänning och att förstå andra människor.

Låter som något som skulle passa in på rätt många områden. Jämför tex en föredetta elitidrottare som lägger av och söker sig till någon annan bransch. Då har man redan visat att man kan lägga mycket tid och energi för att nå ett mål. Detta gäller förstås inte för Sven 23 som gått ut gymnasiet med medelmåttiga betyg och sedan grindar ihop en vanlig knegarlön för att sedan knarka upp allt i thailand...

 

Men det klart ni kanske har haft oturen att träffa på chefer som värderar hur man beställer in drinkar och vad man hade för betyg på idrotten i gymnasiet.

Thomas Brolin är ett bra exempel i sammanhanget. Han har ju inte lyckats något vidare i större turneringar men är antagligen en skaplig cashgamespelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Brolin är ett bra exempel i sammanhanget. Han har ju inte lyckats något vidare i större turneringar.

 

Inte lyckats i större turneringar? Om jag inte minns fel så tog han VM-brons och blev uttagen i världslaget. Tycker i varje fall jag är ganska hyfsat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Brolin är ett bra exempel i sammanhanget. Han har ju inte lyckats något vidare i större turneringar men är antagligen en skaplig cashgamespelare.

 

Han var väl typ näst bäste svensk i EPT Monte Carlo sist, riktigt långt framme, och jag skulle betala mycket för att få spela cashgame mot honom resten av livet.

 

Är det inte Hans Eskilsson du tänker på, han kan spela kort däremot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han var väl typ näst bäste svensk i EPT Monte Carlo sist, riktigt långt framme, och jag skulle betala mycket för att få spela cashgame mot honom resten av livet.

 

Är det inte Hans Eskilsson du tänker på, han kan spela kort däremot.

Även om han blev näst bäste svensk så kom han väl inte bättre än 36:a eller vad det nu var? Men det kanske var mot över 1000 deltagare? (I dont have a clue). Att Thomas Brolin spelar på så hög nivå är kanske mest för att han är rik och sponsrad och inte p g a faktiskt skicklighet. Själv har jag inte haft nöjet att möta honom ihuvudtaget. Den här tråden måste vara den mest OT hittills men det ger jag blanka sjutton i :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han var väl typ näst bäste svensk i EPT Monte Carlo sist, riktigt långt framme, och jag skulle betala mycket för att få spela cashgame mot honom resten av livet.

 

Är det inte Hans Eskilsson du tänker på, han kan spela kort däremot.

Fan också, var du tvungen att ge mig nytt signaturmaterial? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag tror att allt till slut handlar om ens syn på pengar. Jag är av den arten som ser världen ur ett kapitalistiskt perspektiv där jag i slutändan tror att pengar är vägen till framgång och att vi alla strävar efter ekonomisk välfärd och trygghet. För mig så spelar det ingen roll om jag vänder burgare på burger king eller har ett, ur samhällsperspektiv, "accepterat" jobb - så länge jag drar in lika stor summa pengar...eller att jag för den delen sitter framför en skärm och klickar raiseknappen.

 

Det här argumentet om att man på något sätt ska känna sig misslyckad över att vara 32 och dra in 10-20k i månaden på nätpoker är helt bisarrt i mina ögon. Då medelsvensson tjänar ~16k före skatt så ser jag inte varför en pokerspelare ska vara sämre än en "högt uppsatt kontorsarbeter" som bara låter finare i folks öron. Om man börjar anpassa sig efter samhällets syn på en acceptabel livsform och hur man bör gå vägen utbildning-jobb-bättre jobb-familj-osv så tycker jag att man har sålt sig själv.

 

DÄREMOT så förstår jag hur personer som exempelvis Tottyville tänker då de inte ser pengar som allt utan leter andra sätt som tillfredställer ens behov och sätt som gör att man känner sig nöjd över det man åstadkommer i livet.

 

Om man ska se det ur ett ganska grovt perspektiv så strävar alla efter samma mål, sen spelar det ingen roll vilken väg man tar så länge man når det uppsatta målet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han var väl typ näst bäste svensk i EPT Monte Carlo sist, riktigt långt framme, och jag skulle betala mycket för att få spela cashgame mot honom resten av livet.

 

Är det inte Hans Eskilsson du tänker på, han kan spela kort däremot.

 

Nu pratar du turneringar hoppas jag..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den gubben va ju med i poker.se tv och han spelade väll typ 100k+ sek i månaden på HU cashgame

 

Jo han skriver även i sin blogg om att han vinner massor, de gångerna han inte har otur... :roll:

 

Men sett han spela 3/6 och 5/10 mot kompisar, och måste helt klart vara den allra sämsta regularen på de nivåerna.. Gör de mest idiotiska spelen och betalar av så det står härliga till gång på gång. Efter flera av gångerna har han skrivit om hur mycket otur han haft, när han egentligen blivit utspelad så länge han inte haft variansen med sig.

Kan inte svara för hur han är i turneringar, men är helt säker på att han inte är vinnande i HU på de nivåer jag nämnt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...