Gå till innehåll

FL - SH, loose i sen position?


Albert

Recommended Posts

D.S. sager att man sdka spela tight i tidigt position och loose i sen position. Om tre eller fler limpar spelar jag det mesta i sen position men jag tor nog jag ar for loose. Axs spelar jag inte i tidig pos men i sen pos. Hur loose kan man bli i sen position?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om D.S är sklansky borde du läst i nån av hans böcker att du ska spela lösare i sen pos. å då borde han även skrivit vilka kort du kan spela i sen pos. men för att du ska slippa leta.

 

allt beror på hur många det är i potten. du ska spela kort där du tjänar på att syna om du träffar, desto fler i potten desto fler händer är spelbara.

 

säg att det är 5-6 som synat då kan du spela suited connectors ner till 45s, alla PP, AT, KJ, QJ, JT, KT,QT, samt suited connectors med ett kort emellan ner till säg T8s brukar ja köra.

 

så spelar jag iaf. vet inte om de stämmer helt, men någolunda iaf.

hjort kan säkert skriva ett längre inlägg om just hur och varför och vad du ska spela han är ju ändå FL-kungen här :D

 

 

åhh de va SH. då kan du spela ännu fler händer. men de beror oxå mycke på motspelarna. va dom höjer med osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...