Gå till innehåll

Hotell Sahara i Las Vegas


Skumdum

Recommended Posts

Det skiljer en hyfsat del i pris så frågan är om man inte tjänar in det även om man får åka taxi. Bodde på Golden Nugget på freemont avenue förra gången jag var där och då kostade det 20$ enkel vilket kändes lite mastigt men riktigt så långt bort är ju inte från Sahara.

 

Tack för input dock, gärna mer info!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skiljer en hyfsat del i pris så frågan är om man inte tjänar in det även om man får åka taxi. Bodde på Golden Nugget på freemont avenue förra gången jag var där och då kostade det 20$ enkel vilket kändes lite mastigt men riktigt så långt bort är ju inte från Sahara.

 

Tack för input dock, gärna mer info!

 

Den där monorailen eller vad dom kallar det har ett stopp i Sahara vilket gör att det går ganska snabbt att ta sig därifrån till de mer centrala delarna av strippen. Kommer inte ihåg exakt vad den kostade, men de hade åkkort för längre tid och det blir då betydligt billigare än taxi.

 

Annars är väl själva sahara ett ändå helt okej ställe som är prisvärt även om klientelen är halvsunkiga truckers ;-).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skiljer en hyfsat del i pris så frågan är om man inte tjänar in det även om man får åka taxi. Bodde på Golden Nugget på freemont avenue förra gången jag var där och då kostade det 20$ enkel vilket kändes lite mastigt men riktigt så långt bort är ju inte från Sahara.

 

Tack för input dock, gärna mer info!

 

Jämför man rent längdmässigt så är ju Golden Nugget mer än dubbelt så långt från de stora hotellen på strippen jämfört med Sahara..

 

Men som de andra skriver, monorail funkar ju och är det priset som är det viktigaste så borde ju det funvara det bästa.

Pokerrummet på Sahara hoppas jag dock att du inte hade allt för höga förhoppningar på, risigaste borden jag spelat på och som någon skrev - väldigt mkt trucker-hak-känsla över allting.

 

Har du kollat hur Excalibur ligger prismässigt? När vi var där var det det klart billigaste alternativet direkt i närheten av de stora hotellen.. Om du inte kollat där så gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fördelar med Sahara:

 

Ett halvt stenkast tilll Stratosphere: God mat, underbar utsikt över staden.

 

Så långt ifrån centrala Stripen att du faktiskt är halvvägs till Fremont Street. Lättare att ta sig DIT, om du vill njuta av den gamla miljön (fast vem åker ditt egentligen).

 

Massor av Pawn shops alldeles runt knuten :-D

 

 

Själv skulle jag nog liksom norrlands välja Flamingos (aah vem älskar inte rosa flamingos), men om skillnaden i pris känns stor är Sahara ett bra ställe att tillbringa natten (lr förmidagen lol) på. Kan tänka mig flera sämmre hak i den staden faktiskt.

 

-M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Treasure Island mitt emot Wynn på strippen är väldigt prisvärt.

Sahara och Flamingo känns lite smått sunkiga.

 

Satt just och funderade på det stället... riktigt bra läge hur som haver. Men ju mer jag tänker på det, desto sugnare blir jag på att lägga till lite extra och få något finare hotell. Men är det värt det? Fan, detta är ju skitsvårt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Danke alla. Har bott på excalibur innan och tyckte det var mycket bra så det är helt klart ett alternativ. Om man ska ge sig upp lite i prisklass mot mellanklass någonstans, vad gäller då tycker folk? Mandalay bay?

 

Ska du upp i prisklass utan att det ska bli alltför dyrt så ska du ta och titta på MGMs svit-torn, när vi var där blev det inte dyrare med en juniorsvit där än var det blev med ett dubbelrum på excalibur.. Men det var något extremt den årstiden, var i slutet av Maj har jag för mig.

Tror utbyggnaden heter The Signature at MGM, ett riktigt bra ställe med grym service och som jag skrev väldigt överkomliga priser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bott på Flamingo, Excalibur, Gold Coast och det skabbiga Motel 6. Motel 6 var som nittonåring så jag får skylla på det och liten budget.

 

Av de hotellen var Flamingo klart bäst. Ligger bra, är inte alls särskilt skabbigt. Visst, det finns finare hotell men läget och poolområdet väger ju upp allt med råge.

Gold Coast var ganska skabbigt men charmigt på sitt sätt. Rakt in i 70-talet.

Excalibur känns som medianen. Definitivt prisvärt men inte samma nötläge som Flamingo.

 

Flamingo, Flamingo, Flamingo. Har inte bokat för i år men det blir nog Flamingo igen. Flamingo. Sa jag Flamingo?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bott på Flamingo, Excalibur, Gold Coast och det skabbiga Motel 6. Motel 6 var som nittonåring så jag får skylla på det och liten budget.

 

Av de hotellen var Flamingo klart bäst. Ligger bra, är inte alls särskilt skabbigt. Visst, det finns finare hotell men läget och poolområdet väger ju upp allt med råge.

Gold Coast var ganska skabbigt men charmigt på sitt sätt. Rakt in i 70-talet.

Excalibur känns som medianen. Definitivt prisvärt men inte samma nötläge som Flamingo.

 

Flamingo, Flamingo, Flamingo. Har inte bokat för i år men det blir nog Flamingo igen. Flamingo. Sa jag Flamingo?

 

Tackar. Det låter som en plan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du upp i prisklass utan att det ska bli alltför dyrt så ska du ta och titta på MGMs svit-torn, när vi var där blev det inte dyrare med en juniorsvit där än var det blev med ett dubbelrum på excalibur.. Men det var något extremt den årstiden, var i slutet av Maj har jag för mig.

Tror utbyggnaden heter The Signature at MGM, ett riktigt bra ställe med grym service och som jag skrev väldigt överkomliga priser.

 

MGM har bra läge och ett av de bästa pokerrummen tycker jag. När jag var där så var där mycket brats som ständigt köpte in.....:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...