Gå till innehåll

PAF Poker.se Live 2008 - 7 juni på Silja Festival


Recommended Posts

  • Svars 131
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Gissar att mellanskillnaden mellan priset för turneringen och vad som går till potten dels går till kostnaden för hytten, hyra konferenslokalerna, lön dealers och arrangörer mm.[/quote

240 * 1448 = ca 350K, mykke pengar är det.

fast et är klart det kostar nog en del o rigga detta.

 

är det nån som vet ungefär hur lång speltid det kommer att bli + när kör turneringen igång, det blir ju inge spel så länge vi är på svenskt vatten är det bara på sk internationellt vatten vi får spela eller är åläningarna o finnarna inte lika kinkiga som svenska staten??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

på dom tidigare x-ningarna vad har det varit för nivå på spelarna?

bra värde?

några man känner igen?

möter gärna dilba o dom andra sk "stjärnorna" från pokermiljonen, he he he...:twisted:

 

Har du tur kanske du iaf stöter ihop med några pf.nu moddar eller nått =).. Glimne, nalle hedlund osv kan mycket väl komma också...

 

Det var sinnessjukt bra värde för mig förra gången (startade på samma bord som appel,djens o ripperkof).. i övrigt var det mkt alkohol och överlag supertrevligt =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du tur kanske du iaf stöter ihop med några pf.nu moddar eller nått =).. Glimne, nalle hedlund osv kan mycket väl komma också...

 

Det var sinnessjukt bra värde för mig förra gången (startade på samma bord som appel,djens o ripperkof).. i övrigt var det mkt alkohol och överlag supertrevligt =)

 

nalle måste ju vara en av sveriges sämsta spelare, han hade vart hur kul som, helst o mosa:twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite korrigering från linklunk's inlägg...

 

240*2700 = 648K..det du angav var ju priset för billigaste hytt...:mrgreen:

 

I höstas drog dem igång ca 22.00 och spelade till 04.00, för att göra ett break på några timmar, tror de drog igång vid 07.00 igen (men jag kan ha fel ;-)) ..Fredde80 verkar ha lite mer koll :-D

 

//Macess

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nalle måste ju vara en av sveriges sämsta spelare, han hade vart hur kul som, helst o mosa:twisted:

 

 

Tror nog att Nalle skall med på kryssningen. Jag undrar dock hur du tänker med ditt uttalande. Han har trots allt meriter som få andra i Sverige. Har du någon speciell mosastrategi-kunde vara kul att ta del av.

Själv har jag klonkingskills. Vad har du??

 

 

Turren drar igång ca. 22.30 och spelas till ca 04.30 sedan brukar det dra igång vid 9 på morgonen. Cashgames spelas till ca 06.30 och drar också igång vid 9 på morgonen igen.

 

mvh

Christer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ang nalle,,,

har tyvärr inte mött honom än,,, jag har bara sett klipp från pokertube.com. Det spelet han visa upp där imponerade väl inte så jätte mykke.

men han borde väl ha utveklats han med,:roll:

visst han var shortstack men ändå det finns andra lösningar än o ställa utg med A-ragg.

eller har ja fel.

om det nu blir så att ja åker så skulle det inte förvåna mig att ja ryker mot Nalle nu när jag har jinxat det för mig...:cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har skaffat konto på pafs sida, men tycker den e rikigt kluddig!!

hur hittar man sateliterna?

har hittat dit(sateliter), men kryssningssateliter finns det ingen info om.

trodde ja hade lite mellan pannbenet, men det har man tydligen inte, nån som kan hjälpa?

 

Ja det var inte det lättaste att navigera. I alla fall min webbläsare läste inte in deras turneringskalender så man får gå in i klienten och titta. I deras ongameklient (Spade-netork) ordnas det en $10+1 supersatellit till lördagens satellit ($100+8 direktinköp) idag klockan 16:30 svensk tid. Jag tror att detta även gäller de flesta andra dagar men många har blivit inställda pga bristande intresse.

 

Igår var det bara 18 deltagare i finalen som hade fem garanterade paket som pris. Turneringen gick av stapeln trots att det stod att det var minimideltagarantal på 20 så det var jättebra värde, något som inte stoppade mig från att donka bort mig som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker så är fallet med många satelliter. I går fanns det t.ex en satellit på Betway till pokerfinnkampen.

Turneringen var en vanlig freezeout med 20+2$ inköp, vanlig prisstruktur men med ett tillägg till första priset, pokerfinnkamps paket värde 10k (sek)...

 

Hur många var vi som spelade? 8 stycken :lol:

 

Från denna sida var det (som jag känner igen ;-) ) jag och gdaily, ingen av oss vann...jag kom 2:a, trots klar ledning inför heads up....:oops:

 

//Macess

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara det att det fanns TVÅ klienter å välja mellan, är ju sopigt:evil:

ja tog diamond, måste ja byta klient?

rikigt dåligt tyker ja isådanafall.

tror inte ja lär fortsätta lira där efter att ja hittat till sateliterna, om ja nu gör det nångång.

bra är att paf anordnar kryssningar, men hade det inte varit för det så är dom värda en kortlek upp i röven.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara det att det fanns TVÅ klienter å välja mellan, är ju sopigt:evil:

ja tog diamond, måste ja byta klient?

rikigt dåligt tyker ja isådanafall.

tror inte ja lär fortsätta lira där efter att ja hittat till sateliterna, om ja nu gör det nångång.

bra är att paf anordnar kryssningar, men hade det inte varit för det så är dom värda en kortlek upp i röven.

 

Alltså, med det stavningen som du pressar fram här så kan du ju ändå inte ha åldern inne för att komma med på båten.

 

Ju fler sajter som har vinster till kryssningen ökar ju bara trycket på att det kommer bli en bra och full resa.

But Hey! That´s just me;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, med det stavningen som du pressar fram här så kan du ju ändå inte ha åldern inne för att komma med på båten.

 

Ju fler sajter som har vinster till kryssningen ökar ju bara trycket på att det kommer bli en bra och full resa.

But Hey! That´s just me;-)

att ja har ett eller två stavningsfel måste vara lika illa som ditt syftningsfel,

om det nu spelar någon roll?

min ålder är nog troligtvis åtminstånde minst ett par år äldre än du.

det va länge sedan ja ens tänkte på hur gammal jag är.

löjligt att bli påhoppad för ett stavningsfel eller två!

stavningspolisen nästa för dig junior,,,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...