Gå till innehåll

Sätt jag vill dö på!


greywolf

Recommended Posts

  • Svars 63
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det mest usla planerade mordet, på mig, av någon jag hatar, om jag ändå ska dö.

I Sverige? Du kan väl iaf dra med dig hatobjektet till Iran eller liknande först.

 

Själv skulle jag dränka in mig i sprit och fjutta på utanför riksdagen, som protest mot den höga alkoholskatten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

morfin överdos låter lite tråkigt imo.

 

njee. du hinner ha de skönt och ska tydligen inte få så mkt obehagskänslor som vid tex överdos heroin.. överdos kokain lär inte va speciellt skönt och innebär nog mkt större obehagskänslor än vid morfinöverdos. och är dessutom svårare att överdosera.. eller iofs. kör man IV så är de nog hyfsat lätt.

finns en länk som beskriver detta bra, men hittar den inte nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

njee. du hinner ha de skönt och ska tydligen inte få så mkt obehagskänslor som vid tex överdos heroin.. överdos kokain lär inte va speciellt skönt och innebär nog mkt större obehagskänslor än vid morfinöverdos. och är dessutom svårare att överdosera.. eller iofs. kör man IV så är de nog hyfsat lätt.

finns en länk som beskriver detta bra, men hittar den inte nu.

 

Jag trodde att man dog direkt av en överdos heroin, så snabbt att man fortfarande har nålen kvar i armen när man "slocknar" för evigt. Blir nog inte särskilt mycket obehag i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde att man dog direkt av en överdos heroin, så snabbt att man fortfarande har nålen kvar i armen när man "slocknar" för evigt. Blir nog inte särskilt mycket obehag i så fall.

 

nej man hinner få lite panik och obehagskänslor tydligen. och hinner må lite illa också. bah, hittar inte trådjäveln på fb heller.. tilt.

är inte så hemma på tyngre opioder, men tror att heroinet omgörs till morfin i kroppen och pga det + nå mer så är morfin ett bättre och snabbare sätt. Rätta mig om jag har fel.

 

hur som helst så ska morfin vara bättre än heroin att dö av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sägs att drunkning ska vara ett skönt sätt att dö på men det betvivlar jag starkt. Jag tror att det där är romantiserat av folk som i själva verket inte har upplevt det (eftersom de lever). När jag t ex har försökt stå på händer på djupt vatten i havet och kommer fel när jag ska upp, blir desorienterad, simmar åt sidan istället och neråt samt rollar runt tills jag får kallsupar och ångest, då känner jag mig inte särskilt behaglig till mods ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sägs att drunkning ska vara ett skönt sätt att dö på men det betvivlar jag starkt. Jag tror att det där är romantiserat av folk som i själva verket inte har upplevt det (eftersom de lever). När jag t ex har försökt stå på händer på djupt vatten i havet och kommer fel när jag ska upp, blir desorienterad, simmar åt sidan istället och neråt samt rollar runt tills jag får kallsupar och ångest, då känner jag mig inte särskilt behaglig till mods ;-)

 

Hörde en läkare på tv som berättade om drunkning. Det ska inte alls vara behagligt tydligen. Man är vid medvetande ganska länge och det är inte bara oförmågan att andas som är jobbigt utan det är också en hel del smärta inblandat iom bristande blodkärl och lite annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörde någonstans att hjärnan "sprayas" med DMT precis innan man dör, därav alla NDE stories, kan det stämma?
Sprayas tror jag inte på, det behövs ytterst lite DMT för att skicka en långt bort i kosmos.

Bra fart i det bränslet har jag hört. Vet ju inte om det är DMT som är orsaken till NDE's men tycker det skulle vara intressant ifall de kunde blockera DMT utsöndringen på någon som är på väg att dö. Förslagsvis GeorgeBush eller någon satanistjude.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej man hinner få lite panik och obehagskänslor tydligen. och hinner må lite illa också. bah, hittar inte trådjäveln på fb heller.. tilt.

Du menar att det finns folk som har dött av en överdos heroin och sedan skrivit om upplevelsen på Flashback...? :shock: :shock: :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörde en läkare på tv som berättade om drunkning. Det ska inte alls vara behagligt tydligen. Man är vid medvetande ganska länge och det är inte bara oförmågan att andas som är jobbigt utan det är också en hel del smärta inblandat iom bristande blodkärl och lite annat.

Samt jävligt mycket ångest. Alltså ett sätt jag inte känner för att dö på (lite OT m a o).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exxets farsa dog av en hjärnblödning när han vart ute och knallade i skogen. Enligt läkaren var han död innan han slog i backen. Det låter som rätt väg att gå om man nu får välja själv.

 

Sant. Syrrans bästa kompis råkade ut för ett aneurysm när hon var 8-9 år. Tog en millisekund bara. Tragiskt, men kanske ett bättre sätt att dö än många andra. Hade gärna tagit ett aneurysm i sömnen vid lämplig ålder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken ålder var det?

 

Precis innan man får cancer, ebola eller ngn annan jobbig sjukdom hade ju varit optimalt. Omöjligt att säga. Förhoppningsvis , och om man har tur, blir det väl rut 80-85.

Dock kommer jag att dö i en hjärtinfarkt vid 64, dagen innan jag går i pension. Fett i kombination med min vanliga otur kommer att fixa biffen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ebola

 

Efter att man kommit vilse på safarisemestern och förirrat sig djupt in i djungeln blir man så småningom upplockad av ett gäng infödingar. Tar bara ett par dagar innan man är smittad av ebola. Sedan ligger man där i hyddan med vätskor strömmandes ut genom alla kroppsöppningar medan hövdingen med ett fånigt leende eldar under grytan. Han slickar sig runt munnen, tittar bort mot din hydda, och utstöter sedan en serie primala grymtningar.

 

Det vore häftigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att man kommit vilse på safarisemestern och förirrat sig djupt in i djungeln blir man så småningom upplockad av ett gäng infödingar. Tar bara ett par dagar innan man är smittad av ebola. Sedan ligger man där i hyddan med vätskor strömmandes ut genom alla kroppsöppningar medan hövdingen med ett fånigt leende eldar under grytan. Han slickar sig runt munnen, tittar bort mot din hydda, och utstöter sedan en serie primala grymtningar.

 

Det vore häftigt.

Jag tror knappast att du hade uppskattat att bli kokad och uppäten av kannibaler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönaste sättet att dö på är givetvis att bli kraftigt överdoserad med ett bedövningsmedel. Alltså sådant de använder på sjukhus inför avancerade operationer. Man somnar stillsamt in och vaknar inte upp i den här grymma världen längre. Fast om man har varit en ond person så kan man bli inbjuden till en ännu ruskigare plats där folk ser ut som Marilyn Manson.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen som åldring. När jag kramat mina släktingar/vänner somnar jag lugnt in och stilla.

 

Eller fortfarande som ung och gör ett hjältedåd och offrar mig för andra.

Står om mig i tidningar osv.

Bara lite svårt att läsa om sig själv efteråt ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...