Gå till innehåll

High stakes poker, Säsong fem


ignat

Recommended Posts

Nej, det är ju sick uppenbart att Eastgate har en tvåa när han check-synar (open-synar?) ett reraise där Barry CP-reppar överpar eller TPTK. Eastgate fattar sen på turn att han är så jävla uppenbar och därför foldar han mot Durrrs bet eftersom han vet att han reppat en tvåa sjukt mycket, och Durrr geniala move är att HAN vet att EASTGATE vet att HAN vet att EASTGATE har en tvåa och ändå värdebettar turn.

Det jag inte förstår är hur lost "livespelarna" egentligen är, de kan ju liksom inte tro att Eastgate synar ett reraise från Durr med en tia där, och om han nu skulle kunna hitta nån idiotsyn med nån tia (säg ATs med backdoor flush) så innehåller hans synrange ändå 10x mer tvåor än tior så de borde ju ändå gissa/uppskatta att han har en tvåa.

 

Fast å andra sidan så förstår de ju inte Durrrrs move och trodde väl att det var omöjligt att folda en triss på den brädan, det är nog därför de tror att Eastgate hade en tia. Ändå dåligt gissning IMO.

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Utveckla gärna så vi noobs kan lära oss något...

 

För att Durrs bet ska vara bra så måste han få både en triss och AA att lägga sig på ett sådant här blankt borde utan varken stege eller flush ute ca 56% av alla gånger, och säga att om en liknande situation som denna ska fungera att dom ska lägga 6 ggr av 10 är i mina ögon totalt, totalt fel. Jag skulle faktiskt säga att dom max lägger denna en gång på 10 och det var denna gången, varför dom gör det vet jag fortfarande inte. Dom som tror att Dwan får 2 spelare att 6 ggr av 10 lägga en triss och AA på 2-2-T-7 bordet tror jag är väldigt fel ute. Jag kan såklart inte säga att alla ska hålla med mig, men själv är jag 100% i mitt huvud.

 

hint: detta är bara svamlande och inte på något sätt ett bra rationellt pokertänk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jakalemotta mattematiken bakom beslutet ser ut att vara mkt väl genomförd. Håller med om att du tillomed gjorde en tight range av händer som Raptor VB/foldar i det läget. Vilket bevisar att en raise faktiskt är ett mer EV+ spel än att bara syna. Men nu är pokern tyvärr inte bara ren mattematik, som BarryG noga poängterade i nya HSP efter att ha dragit ut Dwan.

 

Men tror nog du förstår att spelet i sig är mkt illa genomtänkt då Doyle när han gör höjningen inte tänker på att bluffa ut händer utan höjer för purevalue. Det faktum plus att när han höjer kan bli utsatt för en 3b bluff som gör att han tvingas lägga den bästa handen. Gör att Doyles spel blir allt annat än ett genomtänkt move. Samtidigt som Raptor gör ett mkt bra move där han lägger den bästa handen då Doyles vb händer i hans ögon starkt övertrumfar sin aktuella hand. För att Doyles höjning som rent värdebett är mkt mkt illa. Så pass illa att hans VB i Raptors ögon framstår som en monsterhand, vilket gör om vb till en bluff. Doyle blir helt enkelt superlevlad i denna handen. Och tyvärr belönas även dumma moves i poker.

 

Ännu ett bevis på att Livespelare/tuneringspelare borde avlivas allihoppa. Och att Doyle fått way way way to much cred för sina pokerkunskaper. Något som jag tror att det flesta onlinespelare redan känner till.

 

 

BTW, höll på att pissa på mig av skratt åt Doyles stön mitt i avsnittet. WTF var det för någonting. Förbättring jämfört tidigare avsnitt av HSP iaf då Eli är tvungen att väcka honom var och varannan hand.

 

TL; DR osv.

 

Edit: Orelevant borttaget / gdaily

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att du resonerar som att det är ett universiellt faktum att Raptor alltid viker en sexa där eftersom du har sett han göra det en gång, vilket givetvis inte är fallet. Inte nog med det, du drar faktiskt denna bergsäkra slutsats även INNAN du har sett honom göra det ens en gång (eftersom vi väl ändå diskuterar beslutspunkten då det är Doyles tur att agera på river?).

 

Jag tvivlar på att Raptor är så oerhört lättexploaterad att det går att raisa honom av alla hans trissar. Om jag har fel så får ni gärna meddela mig när och var han spelar. =)

 

Jag tror inte han viker alla 6or däremot tror jag han viker alla likvärdiga 6or. Detta är antagande som görs på alla forum hela tiden när man analyserar händer, det må inte vara en jättebra lösning men det är det ju aldrig när man bedömer ranges.

 

Klart raptor är exploaterbar. Sen om han är lättexploaterad låter jag vara osagt, jag tror inte jag vinner mot honom iaf. Det är ju inte så att standardgrindern ens skulle överväga att raisa KJ som bluff här och än mindre Doyle så därför är nog han knappast så orolig för att bli exploaterad när han viker för mycket.

 

Jakalemotta mattematiken bakom beslutet ser ut att vara mkt väl genomförd. Håller med om att du tillomed gjorde en tight range av händer som Raptor VB/foldar i det läget. Vilket bevisar att en raise faktiskt är ett mer EV+ spel än att bara syna. Men nu är pokern tyvärr inte bara ren mattematik, som Juden BarryG noga poängterade i nya HSP efter att ha dragit ut Dwan.

 

Men tror nog du förstår att spelet i sig är mkt illa genomtänkt då Doyle när han gör höjningen inte tänker på att bluffa ut händer utan höjer för purevalue. Det faktum plus att när han höjer kan bli utsatt för en 3b bluff som gör att han tvingas lägga den bästa handen. Gör att Doyles spel blir allt annat än ett genomtänkt move. Samtidigt som Raptor gör ett mkt bra move där han lägger den bästa handen då Doyles vb händer i hans ögon starkt övertrumfar sin aktuella hand. För att Doyles höjning som rent värdebett är mkt mkt illa. Så pass illa att hans VB i Raptors ögon framstår som en monsterhand, vilket gör om vb till en bluff. Doyle blir helt enkelt superlevlad i denna handen. Och tyvärr belönas även dumma moves i poker.

 

Ännu ett bevis på att Livespelare/tuneringspelare borde avlivas allihoppa. Och att Doyle fått way way way to much cred för sina pokerkunskaper. Något som jag tror att det flesta onlinespelare redan känner till.

 

 

BTW, höll på att pissa på mig av skratt åt Doyles stön mitt i avsnittet. WTF var det för någonting. Förbättring jämfört tidigare avsnitt av HSP iaf då Eli är tvungen att väcka honom var och varannan hand.

 

TL; DR osv.

 

Precis, såklart är jag medveten om att Doyle tror han höjer för värde. Nu råkade han dock spela perfekt mot raptor av misstag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skiter väl i min tid och mina pengar, kunde du inte istället förvarnat om att man skulle bli cepe-tiltad av att läsa svammlet! Nu läste jag ändå och ångrar mig bittert! :twisted: :twisted: :twisted:

 

sry, borde givetvis varnat för det också. fast å andra sidan stod ju aftonbladet i länken så vad hade du väntat dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jakalemotta mattematiken bakom beslutet ser ut att vara mkt väl genomförd. Håller med om att du tillomed gjorde en tight range av händer som Raptor VB/foldar i det läget. Vilket bevisar att en raise faktiskt är ett mer EV+ spel än att bara syna. Men nu är pokern tyvärr inte bara ren mattematik, som Juden BarryG noga poängterade i nya HSP efter att ha dragit ut Dwan.

 

Men tror nog du förstår att spelet i sig är mkt illa genomtänkt då Doyle när han gör höjningen inte tänker på att bluffa ut händer utan höjer för purevalue. Det faktum plus att när han höjer kan bli utsatt för en 3b bluff som gör att han tvingas lägga den bästa handen. Gör att Doyles spel blir allt annat än ett genomtänkt move. Samtidigt som Raptor gör ett mkt bra move där han lägger den bästa handen då Doyles vb händer i hans ögon starkt övertrumfar sin aktuella hand. För att Doyles höjning som rent värdebett är mkt mkt illa. Så pass illa att hans VB i Raptors ögon framstår som en monsterhand, vilket gör om vb till en bluff. Doyle blir helt enkelt superlevlad i denna handen. Och tyvärr belönas även dumma moves i poker.

 

Ännu ett bevis på att Livespelare/tuneringspelare borde avlivas allihoppa. Och att Doyle fått way way way to much cred för sina pokerkunskaper. Något som jag tror att det flesta onlinespelare redan känner till.

 

 

BTW, höll på att pissa på mig av skratt åt Doyles stön mitt i avsnittet. WTF var det för någonting. Förbättring jämfört tidigare avsnitt av HSP iaf då Eli är tvungen att väcka honom var och varannan hand.

 

TL; DR osv.

"mattematiken" stämmer inte alltid!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant att läsa William Thorsons åsikter i hans blogg, angående durrrr/eastgate/greenstein-handen, som någon tipsade om i ett tidigare inlägg.

 

http://blogg.aftonbladet.se/24500

 

 

Hahah, vad fan han vet inte vad han pratar om. Det var poker i den ädlaste formen, den handen visar vad poker handlar om. Han spela ut dem totalt, fick dem att lägga de bästa händerna.

Rätt stack, balls och läsa motståndarna räcker, då behöver du inte AA varje hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft en minst sagt taskig inställning till Durrr ända fram tills jag sett honom spela i HSP, har alltid tyckt han varit så... så... DRYG! Vet inte om jag vant mig med det eller om han har trappat ner på det. Hur eller hur så spelar han ju helt sjukt bra poker, fått mig att ändra uppfattning om honom, hoppas han inte får mig att ändra tillbaka, han kommer vara bland toppen så länge han vill :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så slutsatsen av denna tråd är följande: Durr är bäst i världen på onlinepoker (förmodligen på alla former av poker, matlagning, fotboll mm) och Doyle, Barry, Eastgate skulle inte vara vinnande spelare mot er som lirar NL50.

 

En enormt stor skillnad på när ett proffs gör ett dåligt move och att helt enkelt klassa honom som kass. En del personer har ju en slutledningsförmåga som ett dagisbarn. Men nej nej, internetspelare utklassar allt live motstånd för alla live spelare är tydligen idioter? Helt jävla sanslöst, i princip hela den här tråden är ju en ordentlig jävla levling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så slutsatsen av denna tråd är följande: Durr är bäst i världen på onlinepoker (förmodligen på alla former av poker, matlagning, fotboll mm) och Doyle, Barry, Eastgate skulle inte vara vinnande spelare mot er som lirar NL50.

 

En enormt stor skillnad på när ett proffs gör ett dåligt move och att helt enkelt klassa honom som kass. En del personer har ju en slutledningsförmåga som ett dagisbarn. Men nej nej, internetspelare utklassar allt live motstånd för alla live spelare är tydligen idioter? Helt jävla sanslöst, i princip hela den här tråden är ju en ordentlig jävla levling.

 

Fail. (förutom att Durrrr är bäst, tillsammans med Galfond)

 

Du stipulerar alltså att Durrrs bet på turn var ett dåligt move?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så slutsatsen av denna tråd är följande: Durr är bäst i världen på onlinepoker (förmodligen på alla former av poker, matlagning, fotboll mm) och Doyle, Barry, Eastgate skulle inte vara vinnande spelare mot er som lirar NL50.

 

En enormt stor skillnad på när ett proffs gör ett dåligt move och att helt enkelt klassa honom som kass. En del personer har ju en slutledningsförmåga som ett dagisbarn. .

 

+1 på fetstilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fail. (förutom att Durrrr är bäst, tillsammans med Galfond)

 

Du stipulerar alltså att Durrrs bet på turn var ett dåligt move?

 

Nej, det har jag inte påstått. Jag är själv en midstakes pokerspelare och inte i närheten av att göra en riktig professionell bedömning på det spelet. Jag lutar dock mycket mer åt att det var ett bra move än ett dåligt men samtidigt kan ju vi inte veta riktigt vad som försiggick i Durr's tankar i den handen?

 

Tycker Durrrr är en grym pokerspelare men känns som han blir så extremt frälst utifrån de få händer vi hunnit se få från highstakes poker. Tror inte att Durrr är världens bästa live spelare även om man får den uppfattning från denna tråd, tillhör han väl troligen top 5 över världens bästa spelare online, skulle dock inte påstå han är bättre än OMGCLAYAIKEN som du nämner och att säga att han rakt av är bättre än PA, dang bröderna, Phil Ivey mfl är också väldigt subjektivt.

 

*Min post osade av ironi som jag hoppas du fann. Det jag menar med folks slutledningsförmåga är att när dagens unga internetspelare tycker t ex Doyle är förlegad och analyserar ett fåtal händer som han spelade dåligt så drar väldigt kvicka slutsatser. Han är ingen bra pokerspelare helt enkelt. Skulle vilja kolla igenom HM databaserna för ett par av alla kritiker i denna tråd, folk gör misstag, även proffs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så slutsatsen av denna tråd är följande: Durr är bäst i världen på onlinepoker. Eastgate är inte en vinnande lirare ens på 2/4$.

 

Jag har ju en slutledningsförmåga som ett dagisbarn. Internetspelare utklassar allt live motstånd för alla live spelare är idioter.

+1

 

Barnsligt ja, undrar va du håler på med din seriösa post ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck Stevebutabi2, du fattade uppenbarligen ingenting med mitt inlägg. Att durrr skulle vara bäst i världen på onlinepoker är ju din ytterst subjektiva uppfattning, likaså ditt jävla svammel om att alla livespelare är värdelösa på poker. Men märker ju fort att det inte är någon ide att försöka engagera sig i den här tråden, ingenting gott kommer ju komma ut av att sitta i den här sandlådan och leka med dig. Det är ju trevligt att analysera händer från avsnitten konstruktivt och självklart ska man ju gärna diskutera sina åsikter om spelarna. Tråden börjar väl bli skrattretande med utlägg som: "Ännu ett bevis på att Livespelare/tuneringspelare borde avlivas allihoppa. Och att Doyle fått way way way to much cred för sina pokerkunskaper. Något som jag tror att det flesta onlinespelare redan känner till." /Stevebutabi2

 

Levling och idioti verkar ju gå hand i hand på detta forum numera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker Durrrr är en grym pokerspelare men känns som han blir så extremt frälst utifrån de få händer vi hunnit se få från highstakes poker. Tror inte att Durrr är världens bästa live spelare även om man får den uppfattning från denna tråd, tillhör han väl troligen top 5 över världens bästa spelare online, skulle dock inte påstå han är bättre än OMGCLAYAIKEN som du nämner och att säga att han rakt av är bättre än PA, dang bröderna, Phil Ivey mfl är också väldigt subjektivt.

Det är ju så att många redan tyckt att Durrrr var en bra spelare innan de såg HSP, han har ju t ex lirat en hel del i Poker After Dark där han också spelade riktigt bra. Han postar ju även mycket och vettigt på 2+2 forumet också.

Så jag tycker det är lite fel att säga att folk tycker han är bra bara för att han lirat bra i HSP hittills, han var ju t ex en av de spelarna som folk mest ville se i HSP säsong 5 när det diskuterades här på forumet innan line-upen var tillkännagedd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att man fick det bekräftat att Thorsson är en riktigt dålig pokerspelare.

 

Hur orkar du vara så ofattbart självgod och perspektivlös?

 

William är erkänd som en av Sveriges absolut bästa spelare, och har trots att du tycker att det är apgöra kanske bäst turneringsresultat av alla i Sverige för sin ålder. Han tog sig upp till de högsta cashgamenivåerna, dock kan jag väl inte kommentera om han är/var vinnande där, men det kan antagligen inte du heller om du inte spelar mot honom regelbundet.

 

Att han skulle vara "riktigt dålig" bara för att det finns folk som läst mer på 2+2 än han är omoget imo.

 

Och ja, jag är turneringsspelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur orkar du vara så ofattbart självgod och perspektivlös?

 

William är erkänd som en av Sveriges absolut bästa spelare, och har trots att du tycker att det är apgöra kanske bäst turneringsresultat av alla i Sverige för sin ålder. Han tog sig upp till de högsta cashgamenivåerna, dock kan jag väl inte kommentera om han är/var vinnande där, men det kan antagligen inte du heller om du inte spelar mot honom regelbundet.

 

Att han skulle vara "riktigt dålig" bara för att det finns folk som läst mer på 2+2 än han är omoget imo.

 

Och ja, jag är turneringsspelare.

 

I rest my case.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...