Gå till innehåll

Hur spela Primas freerolls med 10-15k spelare?


Recommended Posts

Till att börja med beror det juh helt på hur många priser det är? Juh färre desto agressivera måste man spela för att inte sitta som lowstack helatiden.. men är det typ 600 priser av 15 0000 pers, så funkar det faktiskt rätt bra att lira tight (?).

 

Har nyligen lirat 2st freerolls då jag kommit 45 av 5470 sen 500 av ~14000. Då har jag lirat tight agressivt (typ phil h's top 10 händer, med lite undantag).

 

Alltså inte tagit allt för många risker (klart så kan man åka dit med AA och KK osv, men mkt tur så slipper man kanske bad beats).

 

När du kör freeroll är juh typ 80% sånna som kan gå all-in på vad som helst (Ax så skickar dom in allt), eller har jag bara extremt mkt loosa spelar på mina bord? Så då är det juh skitbra och sitta och vänta på en fin hand.. eftersom man vet att minst 2st kommer syna :)

 

Är lite tips jag har iaf, ska lira en freeroll om 5min. Kanske har några nya tips när jag tagit hem den ;) *hoppas*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela freerollen idag t.ex. Då var det 10.000 personer med! Fixa en 6plats om jag inte minns fel;) Tänk inte på att det är så mycket folk spela på som vanligt bara och försök få en bra start;> Sedan efter 1-2 timmar så du ITM.

 

Swedish-Hero; När det t.ex. börjar närma sig ITM så spelar jag tightare, annars är jag absolut ingnen thigt spelare;) Men jag gör det bara för att få ut lite pengar på all den tid man lagt ut.

 

Det är så jag spelar men åandra sidan är jag inte bra på tunering;>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den eviga frågan: Hur ska man komma ITM?...

Jag spelar bara bra händer men blindarna äter upp min stack >.< och jag försöker sno blindarna men i 1 av 3 fall har nån jäkel en bra hand och går all in >.<!

Blir fustrerad..Vart kan man läsa nån artikel om "sno blindarna - det säkraste sättet?" :P Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt svårt att sno blindarna i början av freerollsen det är inte värt det heller. Man kan köra det mesta i början är det bara ta det lugnt. Blindsen snor man när de börjar bli tillräckligt stora.

 

Senaste gångerna jag spelat har jag placerat mig

 

plats 217

131

18 (Då låg jag tvåa ett tag. Den här gången torskade jag min stack på 20k ner till 2k, hade lite tur med händerna så var man uppe runt 50k, tillslut 100k. och där någonstans vet jag inte vad som hände.

 

Är man snäppet över overage stack brukar man klara sig ganska bra vidare, och bluffa i början är inte att tänka på folk går all in med det mesta.

 

Tips till dig Gillo: Bjud lite istället för att gå all in, av någon underlig anledning lägger sig hellre folk då, också ser man om det är värt att bluffa.

 

Fler tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt svårt att sno blindarna i början av freerollsen det är inte värt det heller. Man kan köra det mesta i början är det bara ta det lugnt. Blindsen snor man när de börjar bli tillräckligt stora.

 

Senaste gångerna jag spelat har jag placerat mig

 

plats 217

131

18 (Då låg jag tvåa ett tag. Den här gången torskade jag min stack på 20k ner till 2k, hade lite tur med händerna så var man uppe runt 50k, tillslut 100k. och där någonstans vet jag inte vad som hände.

 

Är man snäppet över overage stack brukar man klara sig ganska bra vidare, och bluffa i början är inte att tänka på folk går all in med det mesta.

 

Fler tips?

 

Jag kör tight till blindsen har höjts 4-5 (eller nånstans där) och försöker sno dom om jag börjar få ont om pengar, men i vilken position ska man sno blindarna och hur mycket ska man raisa? 5-6BB? (är helt nollad på just det området :P)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela låga händer i början. Gå in med typ 3-6 eller nått. Eftersom resten går in med höga händer finns det chans att träffa rejält. Spela många händer som är billiga att syna, höj ej med höga kort limpa in i tidig position- brukar funka för mig. Jag slowplayar dessutom aldrig AA eller KK eftersom det oftast är nån som synar din all in i början.

 

Denna taktik funkar väldigt bra för mig, spelar man för tajt och man sitter med superaggressiva spelare- kan man inte förlora för många showdowns- alltså spela aggressivt men lägg dig när du inte träffar något- bluffa är väldigt svårt i början då många oftast synar dig.

 

Detta har funkat för min del, dessutom bettar jag alltid en liten summa för att få dem andra att folda på floppen om jag har typ 2 motståndare och jag ändå inte håller nått- a la Gus Hansen style.

 

Jag slutar oftast ITM på freerolls med denna taktik - självklart kan allt gå åt helvete - men poker är som livet ett spel, den som vågar kan vinna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur hanterar ni pressen att närma sig ITM?

 

Några tips? vad ska man tänka på?

 

Många börjar spela alltför tajt när de närmar sig ITM, och just därför ska man själv göra tvärtom. Börja spela riktigt loose-aggressive i stället. Att, som många gör, sitta och folda sig in the money är något man aldrig ska göra (enda undantaget är väl om man har typ 200 chips kvar och snittstacken är på 10000). Var inte rädd för att åka ut på bubblan. De där sista pengarna är ändå inget att ha -- det är på finalbordet nästan hela prispotten fördelas.

 

Om du följer den här strategin och är kvar när ni når itm, så kommer du att ha en rejäl stack och då är det ofta bra att tajta till igen, eftersom det kommer att finnas en massa spelare som är i akut behov av att dubbla upp. Får du en bra hand så slår du förstås till, men annars kan du lika gärna låta småstackarna slå ut varandra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela tight som fan och när du börjar närma dig ITM kan du antingen välja att spela ännu tightare som alla andra gör eller så försöker du vara aggressiv och bluffa ut folket som är alldeles för rädda om sin stack när det börjar närma sig ITM.

 

Ps. Såg nu att elvis skrev exakt samma sak som jag pallade inte läsa igenom hela tråden denna gånge, sorry. DS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur hanterar ni pressen att närma sig ITM?

 

Några tips? vad ska man tänka på?

 

Många börjar spela alltför tajt när de närmar sig ITM, och just därför ska man själv göra tvärtom. Börja spela riktigt loose-aggressive i stället. Att, som många gör, sitta och folda sig in the money är något man aldrig ska göra (enda undantaget är väl om man har typ 200 chips kvar och snittstacken är på 10000). Var inte rädd för att åka ut på bubblan. De där sista pengarna är ändå inget att ha -- det är på finalbordet nästan hela prispotten fördelas.

 

1:a - $134

2:a - $110

3:e - $73

4:e - $45

5:e - $36

6:e - $33

7:e - $30

8:e - $25

9:e - $14

10:e - $10

11:e-20:e - $4,5

21:e-30:e - $3

31:e-40:e - $2,5

41:e-160:e - $2

161:e-260:e - $1,5

 

Med tanke på den flata (heter det så?) prisstrukturen håller jag inte med Elvis om taktiken nära bubblan. Tycker man skall spela jättetight kring bubblan eftersom det är väldigt långt till att priserna ökar signifikant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...