Gå till innehåll

Prosharks nere?


ROmeoBOT

Recommended Posts

Vete fan vad man ska tro. Kollar man domäninfon för .se så ser allt koscher ut. Inga konstigheter som att domänen skulle ha "gått ut". Deras .com däremot ser lite misstänkt ut:

 

Domain Name: PROSHARKS.COM

Registrar: WEB COMMERCE COMMUNICATIONS LIMITED DBA WEBNIC.CC

Whois Server: whois.webnic.cc

Referral URL: http://www.webnic.cc

Name Server: NS1.PIN.SE

Name Server: NS2.PIN.SE

Status: clientDeleteProhibited

Status: clientTransferProhibited

Status: clientUpdateProhibited

Updated Date: 24-apr-2008

Creation Date: 24-apr-2005

Expiration Date: 24-apr-2009

 

Däremot står Prosharks AB fortfarande som ägare till .com'en så fan vet. prosharks.se verkar ju vara konfad att bara vidare till prosharks.com och .se'n ser ju helt korrekt ut, den "går inte ut" den här tiden på året etc. så ..........

 

Detta leder mig till att det är antingen någon dns-tjall någonstans som uppstod i samband med förlängningen av .com eller att .com "gått ut" och dom har glömt att förlänga den. Men eftersom någon/några i denna tråden påstår att dom kommer in på den riktiga prosharks.com så lutar det väl åt att det är något dns-tjall någonstans.

 

Sitter för närvarande på en Bahnhofuppkoppling och jag kommer i.a.f. inte till den "riktiga" prosharks.com

 

Ni som faktiskt kommer rätt, vilken i.s.p. har ni?

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Update:

 

Testade att ansluta genom en VPN tunnel (heter det så) som helt enkelt innebär att man ansluter till nätet från en annan dator någon annanstans och då kom jag in på "riktiga" prosharks.com. Väl därinne så hittade jag följande info i forumet:

 

Ni som inte kommer in, om sekolons uppgifter stämmer (vilket de säkerligen gör), så kan ni skippa dns:erna och helt enkelt skriva 81.93.138.122 i adressraden. Prosharks sida svarar på IP, inte bara på FQDN. (Ok, lite teknikspråk, men ni fattar).

 

Annars kanske ni helt enkelt har cashat fel info även om det inte är troligt, ut i en kommandoprompt (Start/kör/skriv CMD , tryck ok) och skriv ipconfig /flushdns <Enter>

 

Skulle ni av någon mycket märklig anledning ha samma problem under en längre tid så kan ni använda filen c:\windows\system32\drivers\etc\hosts till att lokalt mappa ip-adressen mot domännamnet, se längst ner i filen hur det ska stå. Spara sedan om filen och ta bort filändelsen (.sam för "sample") så kommer det funka att använda http://www.prosharks.se.

 

Fy fan så nördig jag blev nu.. Nåja..

 

Vare sig ip-adressen eller flushdns fungerade för mig så det enda raka är att ändra till några andra dns-servrar ellet att köra en tjänst som flashback.name tillfälligt. Det är ändå gratis i en månad och är superenkelt att sätta upp så ........

 

Ytterligare en update: Har testat med ett gäng olika dns'er men kommer inte åt riktiga Prosharks men däremot varierar felsymptomen men testade precis och med flashback.name fungerar det utmärkt.

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är (var hoppas jag) DNS-tjall med tanke på överföringen som någon misstänkte. Dessutom så har vi precis installerat in vår nya videofunktion och när Baronen och co har laddat in filmer från Tallinn så har den gamla servern klivit över den nya och sagt ifrån.

 

Problemet skall vara ur världen och och det är igång igen men det buggar emellanåt och det är ju tråkigt, speciellt när man får se Glimne betta hela

5 EEK i slantsingling på den senaste videon :)

 

Joakim

 

p.s. sen är ju Sharks obesegrade i Tallinn mellan forumen, men det kanske beror på att poker.se skickat en novis inom spelet ;) men det ryktas om returmatch??d.s.

 

FORZA Baronen och Schneidarn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet detta och inget jag kan göra mer än att beklaga...

 

/Joakim

 

Och möjligtvis sätta alkolås på kollegornas laptops så att dom inte "förstör internet" någon mer gång. Tänk själv vad dom skulle kunna ställa till med på något större event. Prosharks utsända under wsop sabbar egenhändigt internettrafiken i större delar av nordamerika :mrgreen:

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Proshark är väl i princip dött? Sedan deras så kallade uppgradering så är aktiviteten i forumet lika med noll. Det öppnas mest en massa meningslösa trådar, och desperationen lyser igenom.

 

Men det är samma sak i övrig media, pokern får mindre uppmärksamhet.

Ingen bryr sig längre om Glimnes meningslösa "experttips". :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Proshark är väl i princip dött? Sedan deras så kallade uppgradering så är aktiviteten i forumet lika med noll. Det öppnas mest en massa meningslösa trådar, och desperationen lyser igenom.

 

Men det är samma sak i övrig media, pokern får mindre uppmärksamhet.

Ingen bryr sig längre om Glimnes meningslösa "experttips". :roll:

 

Ungefär lika mycket som vi bryr oss om dina åsikter:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag är deprimerad. Har inte haft en förlustmånad i poker på 2 år, men ändå är det ingen som vill sponsra mig, BUHUUUHUUUHUUU.... ;-)
Vad hände med ditt avslöjande? Då ingen tidning nappat på att köpa avslöjandet på ett år nu, kan du väl berätta det här på pf.nu. http://pokerforum.nu/forum/onlinepoker/38609-pokerfusk-avsloejandet-kommer.html#post729765
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...