Gå till innehåll

Nelly, rätt & slätt


Nelly

Recommended Posts

Jag heter.... eeh ja Nelly duger fint.

Började spela poker för några år sedan. Fredag, Lördagkväll fram med en stänkare, pyttsade in några hundralappar på pokerkontot och hade trevligt några timmar.

Vann ibland och torskade ibland, eller rättare sagt alltid i slutändan.

 

Förra året sade jag upp mig från ett välbetalt arbete där jag varit i 10 år. Efter att jobbat bort min familj och med en sviktande hälsa tog jag beslut om att nu fick det vara nog. Fick löfte om ett nytt jobb hos en annan arbetsgivare, men denne backade ur då det var dags. Så nu står jag där utan arbete men hälsan är mycket bättre.

 

För att sysselsätta mig lite så började jag läsa pokerliteratur, pokerhandboken blev den första. Har efter det betat av Harringtons böcker.

 

I slutet på förra året läste jag en artikel på FullTilt skriven av Chris Ferguson. Handlade om hur han som proffs startade från noll och byggde rulle till $ 10.000 Tror till och med han fortsatte en bra bit till om jag inte minns fel. Det hela tog iallafall 18 månader. Jag slogs först av tanken att det tog jäkligt lång tid för honom att fixa det där, karln är ju för guds skull ändå ett respekterat proffs. Men jag har reviderade snabbt min uppfattning. Om det tar så lång tid för ett proffs så är det nog inte så lätt som man först kan tro.

 

Hittade hit till PF i slutet på förra året, ögnade igenom en hel del dagböcker. Fick snabbt känslan av att alla härinne är vinnande spelare, en del som startar med $ 50 och förvandlar dem till stora pengar på relativt kort tid. Mycket imponerande måste jag säga. Andra sidan av myntet var att en del slaskade bort sina stora vinster på kort tid också.

 

Jag har inga intentioner att bli rik poker eller att börja syssla med detta på heltid. Jag vill spela för att det är roligt, men samtidigt vill jag inte skänka bort mina pengar. Jag vill vara vinnande i längden. I slutet på förra året bestämde jag mig för att:

 

# Under 2008 skall jag inte sätta in några pengar på något pokerkonto.

 

Dec-07 råkade jag se annons för T6, reggade konto och spelade frirullarna som fanns där. Trots att jag är en usel spelare så gick det att vinna pengar. Sajten hade inte många spelare och de som fanns var ännu uslare än mig. Efter ett kort tag hade jag spelat ihop ca €1200. Satte in 360 kr på Svenskaspel, resten använde jag till att unna mig en del saker som jag annars inte hade råd med. Bäst att påpeka att jag inte använt T6 sedan Jan-08 och rekommenderar ingen att spela på den sidan.

 

Jag började med att leta sajter med frirullar, hittade ett antal som jag spelade på och vann lite pengar. Spelade bort dem och började om igen.

Numera har jag endast 3 sajter jag håller mig till.

 

PokerStars

Svenska Spel

FullTilt

 

I Första hand de två förstnämnda.

 

Hur har det gått ?

 

Mitt frirullegnetande har gått upp och ned, men slutligen så började jag allt oftare hamna i pengarna, inga stora vinster men några cent hit och dit en och annan dollar här och där gav mig starten till att börja spela $ 1,2 SnG.

Måste ge en stor eloge till Söderkrippa och Max Cady som genom deras filmer gett mig en bra start. Fruktansvärt svårt att vinna några större belopp på $1,2 Sng. 20% rake är stentufft. Så småningom har jag hittat upp till $5,50 Sng. Med mycket blandat resultat måste inflikas. Man åker på minst lika sura utdragningar där som på $1,2 nivån. Köper in mig ibland på någon billig MTT.

och spelar lite CG på $0,05/$0,10 bord.

 

Är överhuvudtaget rätt så nöjd med mina framgångar än så länge, har insett att jag har fruktansvärt mycket att lära. Är fortfarande en ganska medioker spelare, notera att jag gått från usel till medioker iallafall. Först måste man lära sig krypa innan man kan ställa sig upp och gå.

 

Jan: + $105,90

Feb: - $ 83,64

Mar: + $ 99,50

Apr: + $ 651,38

 

Hade en fyllesetion i Februari där jag nästan tiltade bort den dåvarande rullen.

Hade ruskigt tur i början på April då jag klonkade och vann Nordic $3000 guaranted med $ 2 buyin på stars. 1/894 känns inte helt fel. Hade ett par 2:a platser och några finalbord på frirullar som bäst sedan tidigare.

 

Tänkte att jag skulle skriva några rader här då och då. Mest för min egen skull, det fördriver tiden om inte annat. Jag spelar inte så ruskigt mycket precis, vinstsummorna och insatserna får nog många härinne att skratta på sig. Fast det lär jag väl inte bry mig så mycket om, för mig handlar det mest om att jag vill bli bättre och plussa lite medans jag har roligt. Spelar inte varje dag, går lite upp och ned beroende på hur jag känner mig. Vissa dagar har jag suttit 10 timmar, andra dagar en halvtimme.

 

Jag får absolut inte glömma bort att tacka Hagbard för det mycket exelenta statistikprogget han har ådstakommit, har hjälpt mig en hel del genom att ge en bra bild över mitt spelande.

 

En lång inledning, men det här är jag, rätt och slätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I helgen så har jag varit och friat, på den sämre sidan av älven måste påpekas. Har en som jag för tillfället håller av sedan 2 år tillbaka på den sidan.

I måndags när jag steg in i mitt krypin blev jag snabbt varse att allt inte stod rätt till. Lät som ett gäng kommunalarbetare fått fnatt och gjorde allt för att ta sig igenom parketten med en trycksluftsborr. Kunde snabbt konstatera att egnhemsriggen slagit till. Pannan hade fått fnatt. Efter diverse pillande så listade jag ut att det verkade som kompressorn till frånluftsvärmepumpen fått spunk. Kastar mig på telefon, ringer försäkringsbolaget och sedermera deras rekommenderade vvsfirma. Att få vvs:arna att göra ett hembesök verkar svårare än att få ett klart svar av skattemyndigheten i vissa frågor. Idag Onsdag behagade farbror vvs att dyka upp, han levererade bra och dåliga nyheter. Bra nyheter, jag hade rätt, gillar nämligen sånt. dåliga nyheter, kostar ca 12 papp att fixa problemet. Inte så kul precis när man nätt och jämt håller näsan ovanför vattenytan rent ekonomiskt. Tur att jag hade hemförsäkring iallafall, den täcker ca halva kostnaden efter avräkningar och självrisk. Byggde mitt hus 2001 så man kan säga att pannan bara är 7 år, dåligt att grejerna inte skall hålla längre. I övrigt har pannan funkat bra, har en NIBE Fighter nånting. Har verkligen hållt nere energiförbrukningen men tydligen enligt vvs snubben så är kompressorn deras svaghet, inte ovanligt att de pajjar efter 4-5 år, sjukt dåligt måste jag säga.

 

På tal om ekonomi så har jag för första gången sedan årsskiften spelat CG på Svenska spel. började som jag sa tidigare med att pyttsa in 360 på svs och drog ganska snabbt upp dem till 1200 genom att spela 20+2kr Sng, sedan så har jag ägnat mest tid på stars. Den senaste veckan har det gått fruktansvärt dåligt med SnG överhuvudtaget, jag bara förlorar. mina TPTK står ingenting, torskar varenda en. Efter en del goda setioner på stars på $0,05/$0,10 så beslutade jag mig för att spela lite CG på svs. Startade förmiddagen med ett halvt inköp på 0,5 kr/1 kr. Efter en timme med ytterst mediokra kort hade jag plussat ca 150 bagis, kändes ganska bra. En stunds tidsfördriv och ett pluss.

Efter rörkrökarns besök har inte humöret alls varit på topp. Spelade 2 bord med inköp på 100 kr vardera, hade ett grymt bra kortsnitt på ena bordet. Spelade ruskigt uruselt, efter 1 och en halv timme så står dagens resultat på svs +/- noll.

 

Om man nu skulle få lust att vara en smula självdestruktiv och posta in en eller annan uselt spelad hand, hur går man till väga ?

Har sett att en del får väldigt snygga hh poster, medans andra är tråkiga och jobbiga att läsa.

 

I övrigt så får jag tacka allra ödmjukast för det positiva gensvaret ang min dbstart.

 

Råkade somna en stund på soffan idag så jag är inte det minsta trött, skall avsätta $20 för en stunds spel på stars, hoppas att jag kan plussa åtminstone lite grand.

 

Hej så länge !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte in mig på 2 bord $5 vardera på NL 10 på stars, petade igång en film samtidigt.

"There will be blood" med Daniel Day Lewis i huvudrollen. Med aktören i fråga så kunde man tro att filmen skulle borga för lite bättre kvalla. Men se där bedrog man sig. Filmen var inte direkt dålig men inte så att man jublade precis.

 

Spelandet slutade iallafall trots de sedvanligt sjuka utdragningarna med ett plus på $16,44 för dagen.

Små summor, men så är det för en microlimitspelare, man får glädjas åt det lilla som flickan sa när hon mjölkade drängen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gameboytrimmad moppe.

 

Förra sommaren råkade jag ut för en liten incident som gjorde att jag införskaffade mig ett stycke EU-moppe.

En kväll i maj så bestämde sig en 92 kg tung 17 åring att han skulle ta en rond med sin 42 kg lättare mor. Man kan säga att hon var kraftigt underdog då jag kom in i sammanhanget. För att jämna ut oddsen en smula, till mammans fördel vill säga, gav jag mig in i leken. Jag förpassade den unga mannen raskt ut i friska luften där jag bad honom stanna tills känslorna hade svalnat. Olyckligtvis tyckte inte den unge mannen att mitt råd behövde följas. Han hämtade ett stycke jordspade varpå han med ett välriktakt hugg ämnade separera mina två hjärhalvor. Eftersom jag inte tyckte att hans uppsåt verkade vara mig till någon fördel tog jag ett raskt steg bakåt och räddade den på axlarna sittande ädla överdelen. Hugget satt som en smäck rakt i högra framtassen, foten delades snyggt och prydligt i två olika stora halvor. Efter att gått hemma en vecka utan att kunna ta mig någonstans fick jag för mig att en moppe var nöten.

 

Snabbare än tanken var riktigt färdigtänkt ringde jag upp en god vän och frågade om han hade någon på lager. Affären gjordes upp och degen åkte fram. Väl hemma tyckte jag att vespan hade en smula hastighetsproblem som behövde åtgärdas. I Sedvanlig ordning så monterades strypringen i variatorn bort. Gluttade lite på internet för att se om det gick att göra några mer finurliga ingrepp. Skrattade så jag slog en volt i kontorsstolen då jag hittade artiklar om att det gick att köpa programvara till Gameboy för att chiptrimma moppen. Kastar mig på telefonen och ringer min gode vän handlaren för att kontrollera om detta kan låta sig göras. Han konfirmerade det hela och sa att det var alldeles sant, nu råkade han ha originalprogramvara från tillverkaren hemma. En halvtimme senare rullade min Gilera PJ i hela 95 km/h. Man blir en smula pojkaktigt busig då man håller hastighetsbegränsningen 50 km/h och blir omkörd av en finnig tonåring som lutar sig över styret och ger en fingret då de passerar, att då få reraisa honom några sekunder senare känns skönt.

 

Några decimeter snö finns det kvar, men vägarna är torra och solen har värmt underbart härligt, letad fram vägverkets hemsida, ställde på moppen och ringde försäkringsbolaget. Första premiärturen till ett av stadens fik var snart avklarad. En fantastikt härlig dag.

 

Efter att tagit paus från SnG några dagar så kände jag suget att försöka igen. Köpte in mig på 4 st FR $1,2 SnG. Motriggen verkade ha vänt.

Placering: 1 2 2 4

Plussade alltså lite idag igen, skall sätta mig och slaska bort en del av vinsten i kväll på CG. Nu blir det lite käk och en timmes rodelträning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkligen inte min dag, vinsten från mina SnG tidigare idag är borta. Känns verkligen surt. Har verkligen haft en downswing över en vecka nu, känns inte som nåt funkar längre.

 

Raisar upp med [K][K] PF, blir reraisad, skjuter in degen, FI synar med [A][5], 4 tior på brädan beseglar mitt öde. (jösses, hur stor chans är det ?)

 

Får in degen med [A][A] preflopp, får syn av [6h] [8h], 5 hjärter på brädan varav jag innehar 0 stycken.

 

[A][K] möter [3][3], given torsk

[A][K] möter [2][2], torsk igen.

 

Alltid surt då man förlorar, skall jag se det positiva så har jag blivit bättre på att förlora mindre pengar då jag förlorar, känns som ett steg i rätt riktning.

 

Dagens resultat slutar +/- Noll.

 

I morgon skall jag ta lite pokerledigt och ladda batterierna, försöka njuta av dagen, kanske rent av kasta på sommardäcken på bilen.

 

Lev och må.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag var det kallt ute så förbaskat, suget efter glass var ytterst minimalt.

Har varit lat så in i bomben och hållt mig inomhus eftersom solen lös med sin frånvaro. Lat och lat, jag hjälpte brorsan att byta till sommardäck, eller åtminstone så visade jag honom vart domkraften fanns så att han slapp leta efter den.

 

Jag skulle ha gjort som jag sa igår, tagit en pokerpaus idag. Men se det gjorde jag inte. Min downswing bara fortsätter.

Kalaset slutade bara med att jag härsknade till och började spela uruselt.

På svenska spel så verkar det vara nöten att spela vilka suited som helst. Blir bustad hela tiden på rivern.

Tiltade ordentligt och startade några sng 20+2 på svs och skämde ut mig med superdåligt spel. Så småningom sansade jag mig och loggade ut därifrån innan hela den magra rullen försvunnit helt.

 

Torsk totalt ca $14 ikväll, minus gillar vi inte.

 

Nu skall jag slå upp Europas största wirre, sätta mig och klia mig på knäna en stund, släppa alla tankar på poker.

 

Hej så länge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Btw så kommer jag kanske vilken dag som helst posta en hh så jag kan visa upp mitt tomtespel. Får göra det vid tillfälle när jag börjat spela sansat igen.

 

 

Innan ni blir för susig i luvan, Vad har dessa 3 gemensamt ?

 

Soldier Blue (Kultrulle från 1970)

Pretty In Pink

Kaptain James T. Kirk (Från Star Trek)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan ni blir för susig i luvan, Vad har dessa 3 gemensamt ?

 

Soldier Blue (Kultrulle från 1970) Candice Bergen, kvinnlig huvudrollsinnehavare

Pretty In Pink James Spader

Kaptain James T. Kirk (Från Star Trek) William Shattner

 

Tillsammans bildar denna trio ett underbart radarpar i serien "Boston Legal", speciellt Spader och Shattner är superba.

 

Någon på forumet skrev i sin DB om "löneidioternas afton" i går. Tyckte det var ett fint namn. Tiltade en smula då jag råkade ut för dessa.

Kunde inte släppa tanken på galenskaperna, visst måste det gå att vinna även mot galningarna. Loggade in igen på Svs, bytte taktik till limp och följa Johnpoker. Dvs limpa alltid preflopp med vilka händer som helst, eller de du för tillfället tycker passar dig. Även AA och KK limpas, ingen ide att höja 4-8 bb då du får 7-8 synare. någon sitter med dunderkorten 3h 8h och får in färgen eller stegen och du är slagen. Checka vid träff på floppen, du behöver inte vara orolig, någon kommer att tokhöja då de träffat par i 3:or, syna. Har du vad du tror är vinnande handen på turn så.... varför inte slå till med en check igen och vänta på höjningen som kommer som ett brev på posten. Då är det dags att slå till. Nu kommer hälften att lägga sig och du får 4 synare som tror att du försöker bluffa dem. På rivern är det bara att ta i så man får skitsmak i munnen, du får garanterat syn. Har du nu spelat din limpade hand med Kn 7 väl och kåken, stegen, färgen, triss eller vad du nu har förtjänat så är det bara att kamma hem en massa mysiga enkronor då du får syn av 88 och A hög.

 

Att spela bra poker eller att spela vinnande poker, är det någon skillnad ?

 

Jag tog hur som helst tillbaka det jag förlorade tidigare under kvällen och plussade några kronor.

 

Bankrullen växer inte direkt så det knakar, men den ökar iallafall.

Från min start strax före årsskiftet med 0 pesetas i kassan ser den ut som följande:

 

Pokerstars: $ 855,66

Svenska Spel: 655 kr

FullTilt :$ 7,20

 

Har som sagt lagt mest tid på stars, börjat spela lite mer på Svs, men där går det som sagt tungt, tappat ca halva rullen där. På FullTilt har projektet mer eller mindre stannat av, kanske kommer igång senare. Känns inte så upphetsande att sätta sig och nöta frirullar där då man fått ihop lite pengar på stars.

 

Tror jag skall ta en resa över till den sämre sidan av älven ikväll och fria lite. Kanske blir lite poker iallafall, vi får se. Damen i fråga spelar ju lite själv, vilket är ganska kul.

 

Lev och må, låt pokergudarna vara med er.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagskvällens och nattens övningar gick inte alls bra, iallafall då det gäller pokern. Min downswing fortsätter. För första gången blev jag riktigt ordentligt påverkad på ett mycket negativt sätt. Jag blev riktigt mörk i sinnet. Jag har väl kunnat bli en aning småsur ibland, men det här var verkligen nåt annat.

Det är verkligen så att jag skäms över mig själv.

 

Måste erkänna att jag alltid varit en dålig förlorare, men vem fasen har hört talas om människor som gillar att torska.

Så här i efterhand då man lugnat ned sig så kan man enbart tycka att det är löjligt. Att förlora några spänn borde ju rimligtvis inte påverka en nämnvärt.

Absolut inte på det här sättet iallafall.

 

När den värsta ilskan lagt sig kommer nästa smäll i solarplexus, självförtroendet snubblar i trappan och ramlar ned i källaren. Kan det vara så att jag bryter mot den mest genuina svenska vardagsregel som vi har.

"Du skall inte tro att du är något"

Herregud vilken fadäs, kan det vara så att jag gått omkring och trott att jag börjat bli bättre på poker än jag verkligen är. Alla timmars strävande i att bli en bättre spelare, kan det vara så enkelt att allt jobb har varit bortkastat. Jag är nog tydligen helt obildbar.

 

Än så länge så väljer jag att tro att det är variansen som försöker suga musten ur mig. Jag spelar cg på svs med alldeles för liten rulle, då tål den inte förluster på några inköp. Mina surt ihopgnetade 1200 har dalat ned till 340 kr.

Jag får helt enkelt ta en liten paus från svs, sedan blir det till att börja om med SnG, antingen kommer jag att gula rullen på Svs och då får jag helt enkelt acceptera att det är så.

 

Fortsättningsvis enbart 20+2 FR SnG på Svs

 

CG NL 10 FR på stars

MTT på stars

Frirullar på stars

$1,20 och $5,50 FR SnG på stars

 

 

För övrigt tycker jag att det har varit mycket trevligt att följa poker-sm rapporteringen på poker.se

Olas resa till sm segern är en mycket magnifik och avundsvärd prestation.

Ett riktigt stort grattis.

 

Hej så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Em pokerspelare behöver näring och lite gott käk. Tänkte jag skulle bjussa på en enkel men god maträtt.

 

1 Pkt renskav eller 2

1 pkt bacon

Några kokta potatisar

1 hyffsat stor gul lök eller 2

1 pkt grädde

 

Strimla baconet fint, stek det tillsammans med renskaven.

Hacka löken i grova bitar, typ dela en hel lök i 4 bitar och bryn den lätt.

Fördela den kokta potatisen i bitar, själv är jag lite fjollig och tycker om att klä av den först. Ni som gillar att äta potatis med skal på struntar givetvis i att skala den.

 

Krydda på med dina favoritkryddor, salt och vitpeppar duger bra för mig. Blanda allt i en ugnssäker form, brukar ringla över lite kalvfond på flaska innan jag slår en skvätt grädde över, mest så att det blir lite i botten bara. Gratinera i ugnen tills grädden tjocknat.

Servera med en ordentlig klick lingonsylt eller rårörda dito.

 

 

Utvecklingen i samhället går framåt, noterade i dagens blaska angående en elev i 9:e klass som blev pressad av sin lärarinna till sex för att få bättre betyg.

Själv fick jag alltid sitta längst fram i klassrummet, så fort jag tog egna initiativt till något som inte främjande mina betyg så skramlade det till i luften och en nyckelknippa stor så att en fångvårdsintendent skulle bli grön av avund, ven genom luften, tyvärr också alltför ofta väldigt pricksäkert.

 

Tjurig som jag är så har jag givetvis inte kunnat låta bli att nöta lite CG, fast på stars denna gång. Hör och häpna, resultatet är detsamma, fasen nu har jag blåst ca $70 totalt på 2 dagar, det här är verkligen inte bra. backat ca 8% av bankrullen på ynka 2 dagar. Här måste det verkligen till en förändring.

För att utveckla mitt spel och sätta det under press en smula så tror jag bestämt att jag skall prata med gumman om inte hon kan bestraffa mig med ett par timmars svettig sex så fort jag backar i mitt microlimitspelande.

Fast känner jag mig själv rätt så är jag inte helt säker på att detta skulle främja min bankrulle på ett bra sätt.

 

Linda Bengtzing är en smula ledsen, hon vill ha en jury som på ett subjektivt sätt kan bedöma insatserna i det tvsända körslaget. Fan tro't återigen har svenska folket visat sig ytterst klena i sina bedömningar angående vad de tycker är bäst.

Kanske iden inte är så dum ändå, förr i tiden röstades bästa pokerspelaren fram av en jury (andra spelare). Jag spelar bra poker men torskar alltid på rivern. Suck... verkar inte heller främja min bankrulle.

 

Funderade lite på att byta rubrik på min db, kanske till "En microlimitspelares vardag" eller nåt sånt. Har ni några förslag så är de hjärligt välkomna.

 

Med en druckens envishet så har jag bestämt mig för att faktiskt spela lite mera i kväll och se hur det går. Fast mest troligt så skulle det kanske vara klokast att ta en paus och tänka igenom vad som går fel.

 

"En drake lyfter i motgång".... eller hur det nu var.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en hand som jag spelade tidigare idag, gör jag ett riktigt tomtespel eller ?

Har varit lite bully vid bordet, raisat några händer på raken. Det här är ingen hand jag normalt trycker på med, men är nog lite småtiltad pga alla syn jag får med dylika händer då jag höjer ordentligt med premiumhänder. Tänker att jag skall gambla lite. MP1 är nog lite pissed på mig och mina höjningar. Jag sätter honom på ett hyffsat par eller AK, AQ och AJ. Givetvis så finns chansen med AA också.

 

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.10 BB (8 handed) Poker Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: 2+2 Forums)

 

UTG ($10.75)

Hero ($9.50)

MP1 ($9.85)

MP2 ($5.15)

CO ($9.10)

Button ($7.35)

SB ($1.70)

BB ($4.20)

 

Preflop: Hero is UTG+1 with 9:spade:, 7:spade:.

1 fold, Hero raises to $0.4, MP1 raises to $1.2, 5 folds, Hero calls $0.80.

 

Flop: ($2.55) 9:club:, 7:diamond:, A:spade: (2 players)

Hero bets $2.4, MP1 raises to $8.65

 

 

Jag träffar 2 paret, är det en enkel fold eller skall jag trycka in degen och syna ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för feedback, behöver det verkligen.

 

Allt skiter sig ordentligt just nu.

Självförtroendet har verkligen tagit hissen ner till bottenvåningen.

Eftersom jag så ofta numera får stå med tomteluvan i handen och tigga pengar för att få rullen att öka så börjar man undra om man gör rätt överhuvudtaget.

 

Jag slog en volt i kontorsstolen då jag fick handen, tryckte in degen. Men som vanligt trillade jag omkull och fastnade med groggarmen bakom bokhyllan.

Turn, river visade TT och hans AK prickade högre tvåparet.

 

Eftersom jag inte har någon direkt att snacka poker med så betyder det mycket för mig att få veta om man gör rätt eller fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan Nelly! först och främst vill jag ge beröm till en härlig och underhållande dagbok!

 

Sen tänkte jag fråga om du kunde länka till Söderkrippa och Max Cady SNG Filmer? Vore gött! Orkar inte gå igenom hela deras dagböcker.

 

Visst, du är som jag, svag men lat. Varför göra jobbet själv om någon annan kan göra det åt dig :) (ironisk)

 

Max Cady

 

Söderkrippa

 

Mycket nöje.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nattsuddar liksom en stund, snackat lite med en god vän från usa/ohio och spelat 3st Sng $1,2 på stars. Placering 3 3 9, blev ett brakeeven.

 

SnG $1+0,20

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t20 (9 handed)

 

UTG (t1470)

UTG+1 (t1460)

MP1 (t1590)

Hero (t1520)

MP3 (t1710)

CO (t1090)

Button (t1710)

SB (t1510)

BB (t1440)

 

Preflop: Hero is MP2 with T :heart: , J :heart: .

UTG calls t20, 2 folds, Hero calls t20, 3 folds, SB completes, BB checks.

 

Flop: (t80) A :club: , K :heart: , 7 :diamond:(4 players)

SB checks, BB checks, UTG bets t20, Hero calls t20, SB folds, BB folds.

 

Turn: (t120) 2 :heart:(2 players)

UTG bets t80, Hero raises to t260, UTG calls t180.

 

River: (t640) 7 :heart:(2 players)

UTG bets t1170 (All-In)

 

 

Här blir det ett otroligt fiskigt spel, tycker hans bet på floppen skriker svag träff, synar bara eftersom det ger mig ett billigt kort.

Hans bet på turn känns svag, känns som svagt A jag testar lite och höjer upp, med hans syn så kan man dra slutsatsen att han har en hand. River ger mig färgen.

 

Är tidigt i turneringen, släppa handen eller syna ?

Mina bet kanske är helt knasiga !

 

Orkar ni så vore det trevligt med kommentar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Släpp släpp släpp; framförallt på turn.

 

Varför känns hans 3/4 pot svagt? Varför höja?

 

Du slänger ju bort marker när du inte har något alls. När det är så tidigt i turneringen så kanske man kan se lite floppar men du får ju inte träff så då är det bara att slänga.

 

Som spelat är det bara att syna på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Släpp släpp släpp; framförallt på turn.

 

Varför känns hans 3/4 pot svagt? Varför höja?

 

Du slänger ju bort marker när du inte har något alls. När det är så tidigt i turneringen så kanske man kan se lite floppar men du får ju inte träff så då är det bara att slänga.

 

Som spelat är det bara att syna på river.

 

Turn är väl den gatan där syn är mest självklart? Iofs ingen turneringsexpert men...:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...