Gå till innehåll

Fixa wait for big blind buggen!!!


Odrike

Recommended Posts

Jag är så jäkla trött på denna bugg. :evil: :evil:

Den är så enkel att fixa för programmerarna. Kan verkligen inte förstå varför den inte åtgärdas.

 

Ska förklara hur buggen utlöses så att även programmerarna på boss kan förstå hur den fungerar. :roll:

 

Föreställ er att ni har satt dig vid ett bord och beslutar att vänta med att posta blinds tills dess att blindsen kommer till ens tur. Alltså tar ni beslutet att kryssa i "Wait for big blind".

Man väntar och väntar, men när det är dags för spelaren precis till höger att posta big blind så väljer han att sitta ut. Det är nu som man ser effekten av den irriterande buggen. Eftersom personen till höger har valt att sitta ut, bör man nu få posta sin big blind. Men eftersom programmvaran inte fattar att man ska få posta lite tidigare än beräknat så väljer klienten att neka en att posta blinds och man måste antingen vänta ett varv till eller posta blinds efter att knappen har paserat en. :roll:

 

Jäkligt irriterande.:evil:

 

Det kanske kan verka som att denna bugg inte bör utlösas så ofta men saken är den att när folk väljer att sitta ut så är det oftast precis då de ska posta sin bb. Altså är denna situation ganska förekommande för mig som är snål och vill vänta. Vilket resulterar i en mindre tilt.:evil:

 

FIXA!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:evil:

 

Det är något frustreraqnde ja. På SvS har det hänt att jag blev överhoppad tre gånger och sen blev jag utkastad från bordet med anleningen att jag suttit för många händer utan att delta. :evil:

 

Tack för tråden och påpekandet - går till direkt vidare till Boss och hoppas på lösning.

 

Mvh ParadiseEric

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:evil:

 

Det är något frustreraqnde ja. På SvS har det hänt att jag blev överhoppad tre gånger och sen blev jag utkastad från bordet med anleningen att jag suttit för många händer utan att delta. :evil:

 

Jo 3 varv och utkastad sker inte allt för sällan. Riktigt illa är det dessutom när kön till borden är på 7-9 spelare och man inte bara blir utkastad men man måste börja om från början i kön. :roll:

 

Tack för tråden och påpekandet - går till direkt vidare till Boss och hoppas på lösning.

 

Mvh ParadiseEric

 

Bra. Det hoppas jag också..:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade följande spännande upplevelse på SvS för några veckor sedan:

Fick posta BB efter 2 varv, blivit satt som "Tagit en paus", fått betala SB+BB eftersom jag "tagit paus" och ändå inte fått några kort när jag betalat denna. :rolleyes:

 

Jag fick stänga ner bordet och starta upp igen för att det skulle funka. Då vågade jag inte vänta på BB utan betalade direkt. :mrgreen:

 

5 spänn jag aldrig kommer få se igen. :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...