Gå till innehåll

AnnAhl - körd igen!


AnnAhl

Är jag sämst på Pokerforum?  

582 medlemmar har röstat

  1. 1. Är jag sämst på Pokerforum?

    • Nej, det är Rilleg.
      19
    • Nej, det är Djens.
      44
    • Nej, det är HataB2B.
      9
    • Nej, det är CarlDenStore.
      58
    • Nej, det är TexasLimitKing.
      22
    • Nej, det är MrDawwe.
      24
    • Nej, men din mamma är...
      51
    • Håll Käften din lilla råtta, jag hatar dig! ADSKNSDG!!
      37
    • Vem är du?
      261
    • Nej, jag själv är.
      57


Recommended Posts

  • 7 years later...
  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Gissa vem som har förstört sitt liv och börjat spela poker igen?

 

Efter 7 år i business har jag startat och fuckat 2 företag, blivit portad från halva Stureplan och bränt miljoner på att leva som Jordan Belfort i The Wolf of Wall Street.

 

Ska sälja lägenheten nu.

 

Alkoholist etc etc...

 

Spelar åter igen 2,5/5 på Svenska Spel, 4 bord.

 

Sedan återkomsten:

 

16/11 0,5 h +700

18/11 3h +2154

20/11 2h 40 min +2024 + satellit till SM värd 2000:-

 

En hand:

 

*** Spelarplatser ***

 

Plats 1: Betiwill1 (1226.41)

Plats 2: Testiklas1 (974.06)

Plats 3: copy67 (245.00)

Plats 4: xxxxx (1057.30)

Plats 5: Timoni (1000.00)

 

 

*** Spelarstatus ***

 

Testiklas1 är Givare

copy67 Lilla M 2.50

xxxxx Stora M 5.00

 

 

** Giv **

 

Betiwill1 [N/A, N/A]

Testiklas1 [N/A, N/A]

copy67 [N/A, N/A]

xxxxx [Er, Es]

Timoni [N/A, N/A]

 

 

*** Bet Runda 1 ***

 

Timoni Lägger sig

Betiwill1 Lägger sig

Testiklas1 Höj till 10.00

copy67 Höj till 15.00

xxxxx Höj till 55.00

Testiklas1 Höj till 125.00

copy67 Lägger sig

xxxxx Synar 70.00

 

 

*** Flop(Board): ***

 

[Kns, 9k, Eh]

 

 

*** Bet Runda 2 ***

 

xxxxx Passar

Testiklas1 Satsar 90.00

xxxxx Synar 90.00

 

 

*** Turn(Board): ***

 

[Kns, 9k, Eh, 7h]

 

 

*** Bet Runda 3 ***

 

xxxxx Passar

Testiklas1 Satsar 222.50

xxxxx Synar 222.50

 

 

*** River(Board): ***

 

[Kns, 9k, Eh, 7h, Knh]

 

 

*** Bet Runda 4 ***

 

xxxxx Passar

Testiklas1 All-In 536.56

xxxxx Synar 536.56

 

 

*** Showdown ***

 

Rake: 15.00

Totalpott: 1948.12

Testiklas1 [8h, Dh] Färg med ess i topp Vinnare: 0.00

xxxxx [Er, Es] Kåk Vinnare: 1948.12

 

Wish me luck lovers.

Redigerad av AnnAhl
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thanks!

 

Flyttade utomlands strax efter att jag la ner pokern runt år 2009, inte spelat så mycket sedan dess.

 

Haft två säljkontor och arbetat med försäljning av olika typer av internetbaserade tjänster, var som max 17 anställda på 2 kontor.

 

Idag är det bara jag och kontoret i Stockholm kvar, har för tillfället ingen verksamhet, men letar nya leverantörer. Och det ser inte helt mörkt ut.

 

Ska dock inte ha anställda något mer.

 

Idag har jag betalat min sista American Express platinum faktura och avslutat det kontot, känns jävligt bra.

 

150.000:- på en månad, impulsköpte en Rolex Submariner Hulk på fyllan efter jag signerade ett nytt avtal via jobbet. Det visade sig dock att det företaget gick konkurs 2 dagar efteråt så den kunde jag ha planerat bättre.

 

Inget att fira direkt.

 

Söp bort mobil, nycklar och plånbok förra helgen så nu ska jag till polisens lost and found, kommer aldrig hitta grejerna men värt ett försök.

 

I övrigt har jag idag också mottagit ett klamydiabrev på posten.

 

Nu blir det drop-in på klamydiamottagningen.

 

Ha det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska dock inte ha anställda något mer.

Vad är alternativet? Bara köra själv? Hyra personal av Academic Work, Proffice, Ranstad, Poolia osv? Eller låta alla "anställda" använda sig av egenanställning, typ CoolCompany, FrilansFinans osv. https://sv.wikipedia.org/wiki/Egenanst%C3%A4llning

 

Jag funderar själv på att starta eget snart och kommer att behöva folk. Anställa, hyra, egenanställning eller underkonsulter/leverantörer med eget företag? That is the question.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är alternativet? Bara köra själv? Hyra personal av Academic Work, Proffice, Ranstad, Poolia osv? Eller låta alla "anställda" använda sig av egenanställning, typ CoolCompany, FrilansFinans osv. https://sv.wikipedia.org/wiki/Egenanst%C3%A4llning

 

Jag funderar själv på att starta eget snart och kommer att behöva folk. Anställa, hyra, egenanställning eller underkonsulter/leverantörer med eget företag? That is the question.

Jag tänker att det beror på om man gillar personalansvar. Tjänar mest pengar när jag fokuserar på mig själv. Problemet är ensamheten och motivationen så kommer att hyra ut kontorsplatser också. Börjar faktiskt se en ljusning lite smått, nya möten imorgon.

 

Vilken bransch gäller det? Allt förutom vanliga anställningar är väl OK enligt mig, man blir blåst av alla hela tiden när man ger för mycket och det blir snabbt dyrt.

 

Bra irl-vev, fortsätt gasa!

Tack, vi får se hur det går! Haha, nu var det ett tag sen och jag var inte speciellt duktig då heller. :shock:

 

Hahaha va fan! Undrade precis vad de var för dåre som bumpat denna så är de du! Magiskt!

Haha, den var ganska otippad va? Skönt att du är med i matchen, ska vi inte dra in Sörta också? :-P

 

3 timmar poker under kvällen, började med att backa 2000:- men jobbade tillbaka och stängde på +.

 

En hand...

 

Plats 1: xxxxx (618.73)

Plats 2: sir-jona (1035.14)

Plats 3: Bigtody (157.50)

Plats 4: Yeah_Buddy (578.63)

Plats 5: Denver_ (1857.82)

 

** Giv **

 

xxxxx [Knh, Knr]

sir-jona [N/A, N/A]

Bigtody [N/A, N/A]

Yeah_Buddy [N/A, N/A]

Denver_ [N/A, N/A]

 

 

*** Bet Runda 1 ***

 

Bigtody Lägger sig

Yeah_Buddy Lägger sig

Denver_ Synar 5.00

xxxxx Höj till 25.00

sir-jona Lägger sig

Denver_ Synar 20.00

 

 

*** Flop(Board): ***

 

[2h, 6s, 3h]

 

 

*** Bet Runda 2 ***

 

xxxxx Satsar 40.00

Denver_ Synar 40.00

 

 

*** Turn(Board): ***

 

[2h, 6s, 3h, 2r]

 

 

*** Bet Runda 3 ***

 

xxxxx Satsar 85.00

Denver_ Höj till 210.00

xxxxx Synar 125.00

 

 

*** River(Board): ***

 

[2h, 6s, 3h, 2r, 7k]

 

 

*** Bet Runda 4 ***

 

xxxxx Passar

Denver_ Satsar 416.25

xxxxx All-In 343.73

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker att det beror på om man gillar personalansvar. Tjänar mest pengar när jag fokuserar på mig själv. Problemet är ensamheten och motivationen så kommer att hyra ut kontorsplatser också. Börjar faktiskt se en ljusning lite smått, nya möten imorgon.

 

Vilken bransch gäller det? Allt förutom vanliga anställningar är väl OK enligt mig, man blir blåst av alla hela tiden när man ger för mycket och det blir snabbt dyrt.

Jag tänker på riskerna. Folk tycks bli sjuka hela jävla tiden. Folk kräver höga löner men förstår inte att de ska dra in vinst till firman också.

 

Är de egenanställda eller underkonsulter/leverantörer har du aldrig ansvar för deras sjukfrånvaro. Sedan kan du säga upp avtal direkt om du inte är nöjd med något. LAS är ju ett jävla aber om man är företagare.

 

Nu kommer världens sämsta regering med nya försämrade skatteregler för företagare också, 3:12-reglerna. Vår regering är företagarfientlig.

 

Min sambo är chef på ett företag som säljer reklam, men där har säljarna svårt att första hur mycket det kostar att ha anställda. Feta löner, lokalen, lager, folk ska vabba, det är sjuka, ska ha milersättning, SL-kort, kick-offer, firmafest, fika, arbetskläder, kaffe, vinst/riskpremie till ägarna, buffert, osv osv. En säljare som tjänar 35k/mån tror att det räcker att sälja för 150k med en marginal på 35% för att det ska täcka vad det kostar att ha henne som anställd. FFS! Dom är helt dumma i huvudet. Jag har sagt till min sambo att dom borde införa 100% provision och köra med öppna böcker. Transparens! Visa säljarna att så här mycket kostar "du" som anställd. Så här mycket måste du dra in netto, eller så här mycket med den här marginalen. Hon sparkade två av säljarna för två månader sedan. Nu går dom äntligen plus på kontoret. Jag får bara till svar att "så fungerar inte vår bransch". -Ja, det fungerade ju jättebra nu också. Du sparkade ju just två. Om de istället blivit varse om allvaret tidigare hade de kanske kunnat skärpa sig?

Anyway. Fan vilket långt inlägg mitt i natten.

 

Ensamhet och bristande motivation? Hyra in dig i ett kontorslandskap?

 

Min bransch? Konsulter inom entreprenad och upphandlingar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker på riskerna. Folk tycks bli sjuka hela jävla tiden. Folk kräver höga löner men förstår inte att de ska dra in vinst till firman också.

 

Är de egenanställda eller underkonsulter/leverantörer har du aldrig ansvar för deras sjukfrånvaro. Sedan kan du säga upp avtal direkt om du inte är nöjd med något. LAS är ju ett jävla aber om man är företagare.

 

Nu kommer världens sämsta regering med nya försämrade skatteregler för företagare också, 3:12-reglerna. Vår regering är företagarfientlig.

 

Min sambo är chef på ett företag som säljer reklam, men där har säljarna svårt att första hur mycket det kostar att ha anställda. Feta löner, lokalen, lager, folk ska vabba, det är sjuka, ska ha milersättning, SL-kort, kick-offer, firmafest, fika, arbetskläder, kaffe, vinst/riskpremie till ägarna, buffert, osv osv. En säljare som tjänar 35k/mån tror att det räcker att sälja för 150k med en marginal på 35% för att det ska täcka vad det kostar att ha henne som anställd. FFS! Dom är helt dumma i huvudet. Jag har sagt till min sambo att dom borde införa 100% provision och köra med öppna böcker. Transparens! Visa säljarna att så här mycket kostar "du" som anställd. Så här mycket måste du dra in netto, eller så här mycket med den här marginalen. Hon sparkade två av säljarna för två månader sedan. Nu går dom äntligen plus på kontoret. Jag får bara till svar att "så fungerar inte vår bransch". -Ja, det fungerade ju jättebra nu också. Du sparkade ju just två. Om de istället blivit varse om allvaret tidigare hade de kanske kunnat skärpa sig?

Anyway. Fan vilket långt inlägg mitt i natten.

 

Ensamhet och bristande motivation? Hyra in dig i ett kontorslandskap?

 

Min bransch? Konsulter inom entreprenad och upphandlingar.

 

Exakt så är det. Körde ena företaget med 100% provision och marknaden var grym för några år sedan. Blev helt fartblind. Men det fungerar, sjukt svårt att hitta säljare tyvärr.

 

Andra företaget körde vi med fastlön+ provision, nollade resultatet i slutet av året. Det är ett helvete och inget jag rekommenderar när det kommer till att anställa folk i ett prestationsbaserat yrke.

 

Har avtal på kontoret tills år 2020, så det är jag som får skapa mitt eget landskap, kommer inte ur avtalet och vill väl egentligen inte heller. Har 60 kvm centralt i Stockholm med dusch osv, förstahandskontrakt.

 

Vill inte släppa kontraktet heller. Men kontoret tickar pengar när det står tomt. Ska försöka ha en lösning innan året är slut.

 

Kör du enskild firma?

 

Nu ska jag i brist på annat spela poker... :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är alternativet? Bara köra själv? Hyra personal av Academic Work, Proffice, Ranstad, Poolia osv? Eller låta alla "anställda" använda sig av egenanställning, typ CoolCompany, FrilansFinans osv. https://sv.wikipedia.org/wiki/Egenanst%C3%A4llning

 

Jag funderar själv på att starta eget snart och kommer att behöva folk. Anställa, hyra, egenanställning eller underkonsulter/leverantörer med eget företag? That is the question.

Får man köpa in sig ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man köpa in sig ;-)

 

I idén om att bemanningsföretag är värdelösa?

 

Haha, största illusionen som är. Det är värdelöst ur säljarens syfte men fantastiskt av köparen, hela saken är baserad på okunskap från köparen som säljaren utnyttjar, det är hur vi har utvecklat ordet: KAPITALISM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man snabb-svara och infoga prnt-scr direkt i web-browsern eller hur fan gör man?

 

Sorry boys, men festen kommer.

rödvin, cola och gräs. Kan bli en kul afton.

 

Frågan är om vi ska gå ut och ragga upp brudarna gratis via skumpa-flaskor eller bara fortsätta supa, ta kokain och beställa hit brudarna. När det kommer till intelligent intelligens så får man ut mer av att hänga med en smart kompis vs att springa runt IQ-befriade drinkluder på krogen och lossas vara någonting. Game over.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man snabb-svara och infoga prnt-scr direkt i web-browsern eller hur fan gör man?

 

Sorry boys, men festen kommer.

rödvin, cola och gräs. Kan bli en kul afton.

 

Frågan är om vi ska gå ut och ragga upp brudarna gratis via skumpa-flaskor eller bara fortsätta supa, ta kokain och beställa hit brudarna. När det kommer till intelligent intelligens så får man ut mer av att hänga med en smart kompis vs att springa runt IQ-befriade drinkluder på krogen och lossas vara någonting. Game over.

 

har samma dilemma då och då. (empiri säger kola+vänner framför vilken tjej som helst)

-sa en vän till mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I idén om att bemanningsföretag är värdelösa?

 

Haha, största illusionen som är. Det är värdelöst ur säljarens syfte men fantastiskt av köparen, hela saken är baserad på okunskap från köparen som säljaren utnyttjar, det är hur vi har utvecklat ordet: KAPITALISM.

 

har samma dilemma då och då. (empiri säger kola+vänner framför vilken tjej som helst)

-sa en vän till mig

Varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt så är det. Körde ena företaget med 100% provision och marknaden var grym för några år sedan. Blev helt fartblind. Men det fungerar, sjukt svårt att hitta säljare tyvärr.

 

Andra företaget körde vi med fastlön+ provision, nollade resultatet i slutet av året. Det är ett helvete och inget jag rekommenderar när det kommer till att anställa folk i ett prestationsbaserat yrke.

 

Har avtal på kontoret tills år 2020, så det är jag som får skapa mitt eget landskap, kommer inte ur avtalet och vill väl egentligen inte heller. Har 60 kvm centralt i Stockholm med dusch osv, förstahandskontrakt.

 

Vill inte släppa kontraktet heller. Men kontoret tickar pengar när det står tomt. Ska försöka ha en lösning innan året är slut.

 

Kör du enskild firma?

 

Nu ska jag i brist på annat spela poker... :-P

Jag läste för länge sedan en artikel om ett företag som i princip hade fri lönesättning. De anställda fick själv sätta sina löner (inom vissa gränser självklart). Alla visste vad alla tjänade, eftersom det var 100% transparens. Det visade sig att de som förr tjänade x (säg 35k/mån) men sedan tjänade 50k/mån när de själva fick bestämma också levererade arbetskapacitet för mycket mer än 50k/mån. En kontorist som förr tjänade 20k, men fick 25k när hon fick bestämma lönen själv blev inte 25% mer effektiv, hon blev 50 eller 100% mer effektiv. Du förstår principen som jag är ute efter. Det blir liksom ett partnerskap. De anställda blev gladare och presterade bättre. De kände ett större ansvar.

Det visade sig också att när någon inte levererat eller kände att de var under isen en månad så sänkte de självmant sin lön vissa månader.

Beror väldigt mycket på vilken bransch det handlar om, men kan funka. Vad tror du?

 

60 kvm eget landskap? Det blir trångt? Vilken bransch?

 

Jag känner en företagare på Barnhusgatan som har ett kontor på ca 250 kvm. Jag tror inte att de är mer än 4-5 anställda. De skulle lätt kunna hyra ut ett rum till mig. Jag ska höra med han i februari :) Jag tycker att kontorslandskapen är lite dyra i city. Jag behöver iofs inte sitta mitt i city. Älvsjö/Årstaberg kanske?

 

Nej, jag har ingen firma alls. Jag kör igång i slutet av januari om jag inte hittar ett vanligt jobb innan dess. Har sökt ca 40 jobb på 2 månader och varit på 9 intervjuer.

Får man köpa in sig ;-)
Det finns inget att sälja. Jag förstår att du skojar till det lite, men jag ser ingen risk i min verksamhet, i princip. Jag skulle sälja min kunskap. Jag kan köra hemma i lägenheten i början för att testa. Vad ska jag med ett kapital till då?

Jag är inte ekonom eller företagskonsult, hjälp mig förstå. Har jag missat något?

I idén om att bemanningsföretag är värdelösa?
Bemanningsföretag? Jag ska inte starta ett bemanningsföretag. Jag ska hjälpa företag, främst inom entreprenadbranschen, med upphandlingar. Jag ska jaga skiten ur kommuner, kommunala bolag, landstingen, statliga verk och bolag. Det är för mycket korruption och skumma affärer med våra skattepengar.

 

Förlåt om jag kapar din dagbok med detta prat. Jag borde dravvla i min egen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läste för länge sedan en artikel om ett företag som i princip hade fri lönesättning. De anställda fick själv sätta sina löner (inom vissa gränser självklart). Alla visste vad alla tjänade, eftersom det var 100% transparens. Det visade sig att de som förr tjänade x (säg 35k/mån) men sedan tjänade 50k/mån när de själva fick bestämma också levererade arbetskapacitet för mycket mer än 50k/mån. En kontorist som förr tjänade 20k, men fick 25k när hon fick bestämma lönen själv blev inte 25% mer effektiv, hon blev 50 eller 100% mer effektiv. Du förstår principen som jag är ute efter. Det blir liksom ett partnerskap. De anställda blev gladare och presterade bättre. De kände ett större ansvar.

Det visade sig också att när någon inte levererat eller kände att de var under isen en månad så sänkte de självmant sin lön vissa månader.

Beror väldigt mycket på vilken bransch det handlar om, men kan funka. Vad tror du?

 

60 kvm eget landskap? Det blir trångt? Vilken bransch?

 

Jag känner en företagare på Barnhusgatan som har ett kontor på ca 250 kvm. Jag tror inte att de är mer än 4-5 anställda. De skulle lätt kunna hyra ut ett rum till mig. Jag ska höra med han i februari :) Jag tycker att kontorslandskapen är lite dyra i city. Jag behöver iofs inte sitta mitt i city. Älvsjö/Årstaberg kanske?

 

Nej, jag har ingen firma alls. Jag kör igång i slutet av januari om jag inte hittar ett vanligt jobb innan dess. Har sökt ca 40 jobb på 2 månader och varit på 9 intervjuer.

Det finns inget att sälja. Jag förstår att du skojar till det lite, men jag ser ingen risk i min verksamhet, i princip. Jag skulle sälja min kunskap. Jag kan köra hemma i lägenheten i början för att testa. Vad ska jag med ett kapital till då?

Jag är inte ekonom eller företagskonsult, hjälp mig förstå. Har jag missat något?

Bemanningsföretag? Jag ska inte starta ett bemanningsföretag. Jag ska hjälpa företag, främst inom entreprenadbranschen, med upphandlingar. Jag ska jaga skiten ur kommuner, kommunala bolag, landstingen, statliga verk och bolag. Det är för mycket korruption och skumma affärer med våra skattepengar.

 

Förlåt om jag kapar din dagbok med detta prat. Jag borde dravvla i min egen.

 

Låter väl som en bra och kul plan! Nja, för oss var det inte för litet, har varit ganska lagom. Men inte haft kundmöten osv.

 

Är tveksam till allt som har med anställda att göra, min uppfattning är att de som är duktiga redan har välbetalda och bra arbeten. Den yngre generationen i åldern runt 20 är fruktansvärt lata och har dålig arbetsmoral enligt mig. Men har man en tjänst eller en produkt som det är behov för så kan man anställa vem som helst. Kommer bli lite konsulttjänster för mig framöver tror jag.

 

Shit, snart december... Ser inte ut som om att det kommer att bli något arbete för mig kommande månaden.

 

Poker: 24 timmar + 8328:- / 9788 händer.

 

Körde SM, åkte ut runt plats 900 något.

 

Ganska kul att spela lite igen faktiskt! Har världens sämsta dygnsrytm. Vaknade klockan 18:00 idag. Total kaos.

 

MÅSTE FÖR I HELVETE VÄNDA RÄTT DYGNET!

 

Funderar på om jag skulle åka till Thailand ett tag, massa kompisar där atm. :-D

Redigerad av AnnAhl
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inget att sälja. Jag förstår att du skojar till det lite, men jag ser ingen risk i min verksamhet, i princip. Jag skulle sälja min kunskap. Jag kan köra hemma i lägenheten i början för att testa. Vad ska jag med ett kapital till då?

Jag är inte ekonom eller företagskonsult, hjälp mig förstå. Har jag missat något?

Njäe, jag slängde ju på en smiley... men jag gillar ju att köpa in mig i olika projekt, så det var väl lite allvarligt menat också.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså finns det 4-färgad kortlek på Svenska Spel längre eller är det jag som är retarderad? :shock:

 

Klickar allmänt fel ibland, sitter och grejar med mobilen samtidigt vilket inte heller är bra. Ska sluta med det, missar för mycket.

 

Körde 5 bord 2/4 under 90 minuter och träffade riktigt bra. +2450:-

 

 

Denna är lite kul...

 

*** Spelarplatser ***

 

Plats 1: HERO (596.71)

Plats 2: AnnaLisa34 (815.17)

Plats 3: Chris900 (1123.64)

Plats 4: MAX1-e (412.88)

Plats 5: pataässä (795.29)

 

 

*** Spelarstatus ***

 

pataässä är Givare

HERO Lilla M 2.00

AnnaLisa34 Stora M 4.00

 

 

** Giv **

 

HERO [6r, 8h]

AnnaLisa34 [N/A, N/A]

Chris900 [N/A, N/A]

MAX1-e [N/A, N/A]

pataässä [N/A, N/A]

 

 

*** Bet Runda 1 ***

*** Spelarplatser ***

 

Chris900 Synar 4.00

MAX1-e Lägger sig

pataässä Lägger sig

HERO Synar 2.00

AnnaLisa34 Passar

 

 

*** Flop(Board): ***

 

[7r, 5s, 8s]

 

 

*** Bet Runda 2 ***

 

HERO Satsar 12.00

AnnaLisa34 Synar 12.00

Chris900 Synar 12.00

 

 

*** Turn(Board): ***

 

[7r, 5s, 8s, 9r]

 

 

*** Bet Runda 3 ***

 

HERO Satsar 44.00

AnnaLisa34 Höj till 148.00

Chris900 All-In 1107.64

HERO Lägger sig

AnnaLisa34 Lägger sig

 

 

Push? Vet inte riktigt om fi foldar Tx där.

 

*** Spelarplatser ***

 

Plats 1: Finders (424.69)

Plats 2: HERO (531.97)

Plats 3: Sir Fergie (585.73)

Plats 4: Dennis20 (786.73)

Plats 5: PK PoliseN (417.50)

 

 

*** Spelarstatus ***

 

HERO är Givare

Sir Fergie Lilla M 2.00

Dennis20 Stora M 4.00

 

 

** Giv **

 

Finders [N/A, N/A]

HERO [Ek, Dr]

Sir Fergie [N/A, N/A]

Dennis20 [N/A, N/A]

PK PoliseN [N/A, N/A]

 

 

*** Bet Runda 1 ***

 

PK PoliseN Höj till 11.50

Finders Lägger sig

HERO Höj till 31.00

Sir Fergie Lägger sig

Dennis20 Lägger sig

PK PoliseN Synar 19.50

 

 

*** Flop(Board): ***

 

[3r, 10k, 3s]

 

 

*** Bet Runda 2 ***

 

PK PoliseN Passar

HERO Satsar 44.00

PK PoliseN Synar 44.00

 

 

*** Turn(Board): ***

 

[3r, 10k, 3s, Kns]

 

 

*** Bet Runda 3 ***

 

PK PoliseN Passar

HERO Satsar 111.00

PK PoliseN Synar 111.00

 

 

*** River(Board): ***

 

[3r, 10k, 3s, Kns, 5r]

 

 

*** Bet Runda 4 ***

 

PK PoliseN Passar

HERO ?

 

 

Klonk klonk...

 

*** Spelarplatser ***

 

Plats 1: SnowHunter (409.08) (Paus)

Plats 2: Matovic (790.00)

Plats 3: jakkaval (1211.93)

Plats 4: HERO (2114.51)

Plats 5: Groat111 (173.83)

 

 

*** Spelarstatus ***

 

Groat111 är Givare

Matovic Lilla M 2.00

jakkaval Stora M 4.00

 

 

** Giv **

 

Matovic [N/A, N/A]

jakkaval [N/A, N/A]

HERO [Kh, Kk]

Groat111 [N/A, N/A]

 

 

*** Bet Runda 1 ***

 

HERO Höj till 16.00

Groat111 Lägger sig

Matovic Synar 14.00

jakkaval Lägger sig

 

 

*** Flop(Board): ***

 

[8k, Ks, 9k]

 

 

*** Bet Runda 2 ***

 

Matovic Passar

HERO Satsar 28.00

Matovic Synar 28.00

 

 

*** Turn(Board): ***

 

[8k, Ks, 9k, 2h]

 

 

*** Bet Runda 3 ***

 

Matovic Passar

HERO Satsar 66.00

Matovic Höj till 220.00

HERO Synar 154.00

 

 

*** River(Board): ***

 

[8k, Ks, 9k, 2h, Knr]

 

 

*** Bet Runda 4 ***

 

Matovic All-In 526.00

HERO Synar 526.00

 

 

*** Showdown ***

 

Rake: 15.00

Totalpott: 1569.00

Matovic [9s, 9h] Triss i nior Vinnare: 0.00

HERO [Kh, Kk] Triss i kungar Vinnare: 1569.00

 

 

Klonk klonk...

 

*** Spelarplatser ***

 

Plats 1: Vall (1076.05)

Plats 2: HERO (1223.92)

Plats 3: kAAzENBRE (782.01)

Plats 4: Tobiask (367.93)

Plats 5: b.w (463.42)

 

 

*** Spelarstatus ***

 

Vall är Givare

HERO Lilla M 2.00

kAAzENBRE Stora M 4.00

 

 

** Giv **

 

Vall [N/A, N/A]

HERO [Eh, Kr]

kAAzENBRE [N/A, N/A]

Tobiask [N/A, N/A]

b.w [N/A, N/A]

 

 

*** Bet Runda 1 ***

 

Tobiask Höj till 14.00

b.w Synar 14.00

Vall Lägger sig

HERO Höj till 56.00

kAAzENBRE Lägger sig

Tobiask All-In 367.93

b.w Synar 353.93

HERO Höj till 679.86

b.w All-In 463.42

 

 

*** Flop(Board): ***

 

[Kh, 2h, Es]

 

 

*** Turn(Board): ***

 

[Kh, 2h, Es, 6r]

 

 

*** River(Board): ***

 

[Kh, 2h, Es, 6r, 8s]

 

 

*** Showdown ***

 

Rake: 15.00

Totalpott: 1283.77

HERO [Eh, Kr] Två par, ess och kungar Vinnare: 1283.77

Tobiask Visar ej Vinnare: 0.00

b.w Visar ej Vinnare: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går att ändra till 4-färgslek under inställningar.

Aha, det var några pilar där man kunde klicka på! Utveckling, utveckling.

 

Tror fan att jag får till att signera hyreskontrakt på 6 månader imorgon, jag ber till universum att det går i lås så att jag kan släppa det.

 

I övrigt var dokumentärerna : The Last Man On The Moon (Netflix) och BBC Documentary HD 2016 - A YEAR IN SPACE 2016 (Youtube), med Scott Kelly helt klart sevärda.

 

Nu kommer en kompis, här ska det rökas!

 

SATAN, LÅT MIG FÅ HYRA UT MITT KONTOR IMORGON!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  1. Spelat 3 timmar 5/10 idag.
  2. Jag spelar dåligt, eller så blir jag lurad hela tiden.
  3. Har så jävla tråkigt, fredag - nykter - soffan.
  4. Funderar på att röka en joint. :mrgreen:
  5. Kanske beställa onlinepizza! :mrgreen:
  6. Avslutar dagen BE, pendlat mellan -2k till +4k.
  7. Jag hatar Idol, att skiten ens står på i bakgrunden är patetiskt.

 

 

Här ger vi bort pengar...

 

*** Spelarplatser ***

 

Plats 1: ArePopke (1080.22)

Plats 2: HERO (2511.41)

Plats 3: Grodlår (2146.67)

Plats 4: (Reserverat)

Plats 5: Megabit (793.50)

 

 

*** Spelarstatus ***

 

Megabit är Givare

ArePopke Lilla M 5.00

HERO Stora M 10.00

 

 

** Giv **

 

ArePopke [N/A, N/A]

HERO [Ek, Eh]

Grodlår [N/A, N/A]

Megabit [N/A, N/A]

 

 

*** Bet Runda 1 ***

 

Grodlår Höj till 35.00

Megabit Lägger sig

ArePopke Lägger sig

HERO Höj till 120.00

Grodlår Synar 85.00

 

 

*** Flop(Board): ***

 

[4k, Kh, 5h]

 

 

*** Bet Runda 2 ***

 

HERO Satsar 130.00

Grodlår Synar 130.00

 

 

*** Turn(Board): ***

 

[4k, Kh, 5h, 2s]

 

 

*** Bet Runda 3 ***

 

HERO Satsar 310.00

Grodlår Synar 310.00

 

 

*** River(Board): ***

 

[4k, Kh, 5h, 2s, Er]

 

 

*** Bet Runda 4 ***

 

HERO Satsar 880.00

Grodlår Lägger sig

 

 

Detta är bara pinsamt rakt igenom.

 

*** Spelarplatser ***

 

Plats 1: WwwW (3456.62)

Plats 2: (Reserverat)

Plats 3: Morfman (1014.38)

Plats 4: KOCKAR123 (2091.06)

Plats 5: HERO (762.00)

 

 

*** Spelarstatus ***

 

HERO är Givare

WwwW Lilla M 5.00

Morfman Stora M 10.00

 

 

** Giv **

 

WwwW [N/A, N/A]

Morfman [N/A, N/A]

KOCKAR123 [N/A, N/A]

HERO [Dr, 10r]

 

 

*** Bet Runda 1 ***

 

KOCKAR123 Höj till 22.50

HERO Höj till 65.00

WwwW Lägger sig

Morfman Synar 55.00

KOCKAR123 Synar 42.50

 

 

*** Flop(Board): ***

 

[2r, Dk, 8r]

 

 

*** Bet Runda 2 ***

 

Morfman Satsar 85.00

KOCKAR123 Lägger sig

HERO Höj till 230.00

Morfman Synar 145.00

 

 

*** Turn(Board): ***

 

[2r, Dk, 8r, 9r]

 

 

*** Bet Runda 3 ***

 

Morfman Passar

HERO Passar

 

 

*** River(Board): ***

 

[2r, Dk, 8r, 9r, Ds]

 

 

*** Bet Runda 4 ***

 

Morfman Satsar 85.00

HERO All-In 467.00

Morfman Synar 382.00

 

 

*** Showdown ***

 

Rake: 15.00

Totalpott: 1579.00

Morfman [Dh, 2h] Kåk Vinnare: 1579.00

HERO [Dr, 10r] Färg med högsta kort dam Vinnare: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...