Gå till innehåll

DON TURBO om ONGAME


EmWi

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Svars 515
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ja suck vad säger man.

 

Längsta downswingen på 1 år är nu ett faktum.

 

Det är ganska roligt detta med tanke på att även om jag skulle tilta och spela mitt sämsta spel, skulle jag aldrig kunna spela så dåligt som majoriteten på ongames 22-33 spelar.

 

Gått ner cirka 1000 dollar nu. Är plus med rakeback men det räknas ju inte.

 

Det är jobbigt att spela 10 dagar i sträck med en plussdag.. Nu på slutet känner man den där känslan av att man bara VET att hålstegen kommer sitta på rivern och gråten är i halsen.

 

tanken är ju att jag skall börja spela lite no limit också för att kunna blanda lite. men vill inte börja riktigt förrän hm fixat till importen. Dock blir jag nog tvungen spela lite mer NL nu för jag orkar inte spela sngs då det är så här.

 

Så idag då jag kommer hem från mitt lilla extra jobb skall jag nog sätta mig ner.

 

 

Kommer köra med BI30 på varje nivå i rulle.

 

Bankrulleregler NL:

$0-300 : NL10

$301-$600 : NL 20

$601-$1500: NL30

$1500-$3000: NL50 osv..

 

 

 

Ser nästan fram emot att komma hem...

 

Variansen på SNGS är tamejfän knäckande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade en dag där jag backade 27 inköp på 44 st SNGs... och det utan att spela dåligt, jag kunde bara inte vinna en enda all-in (o som du vet betyder det att man bustar)... e jobbigt med nedåtsvingen, men kollar man sharkscope exempelvis ser man att det drabbar de flesta vinnande spelarna...

 

gl framöver!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lämnar nu turbo-borden helt. Marginalerna för att gå ut som vinnare är för små. Nu blir det paus på två veckor, sedan tillbaka till vanliga sitngos. Även om man bara drar in en fjärdedel så mycket i rb så är jag övertygad om att plusset blir bättre.

 

Hoppas det vänder för dig, jag har också haft det tufft senaste tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar inte gälla men nu skall jag!

 

Spelat på ongame nu med $2000 i rulle. Den är nere på $600 efter 20 dagar.

 

Kommer droppa till $10 ist för att sätta in mer. Skall fan vända detta.

 

 

Ongames sngs är ÄCKLIGA just nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Har under kvällen läst din dagbok och skall försöka vara lite trevlig (nåja) och konstruktiv för en gångs skull (antagligen mest på grund av dåligt samvete).

 

För det första; satsa på att slutföra din utbildning. Jag gissar du kommer ångra dig i framtiden annars. Som jag tolkade ditt inlägg om att arbeta med poker så har du lagt ner studierna för att satsa allt på pokern. Jag hoppade själv av en utbildning för ett par år sedan bland annat därför att det var svårt att motivera sig när man tjänade mer pengar på pokern än vad jag skulle göra som färdig civilingenjör. Tack och lov insåg jag mitt misstag och började på en ny utbildning som jag snart slutfört. Jag tillhör dem som inte tror att pokerboomen kommer att hålla i sig för evigt och tror tiderna kommer att bli tuffare.

 

Dessutom så verkar du inte av ha så mycket besparingar heller vilket kan behövas om man spelar poker på heltid. Det kan svinga en del på på Ongames SH Sng $20-100. PM:a om du vill ha mitt gamla nick så kan du jämföra och se hur mycket det kan svinga på ett par tusen SnGs. Sedan är jag ett avskräckande exempel på vad längre downswings kan göra med en människa.

 

När det gäller det pokermässiga så har ditt spel stora brister. Utan bonus är det tveksamt om du är en vinnande spelare på $22nivån, vilket naturligtvis inte är bra om man skall försörja sig enbart på poker. Av den här dagboken att döma så har du självklart kapaciteten att vara det. Visst är du bra mycket bättre än majoriteten av spelarna men det räcker inte så långt. Det känns som att du har slutat tänka när du spelar utan låter det mesta gå på autopilot när du istället behöver utveckla ditt spel. Att vara uppmärksam på hur motståndarna spelar är faktiskt viktigt i SnGs. Jobba på spelet på de tidiga nivåerna. Dina starthandskrav är det inga fel på men att få in alla pengar preflop med typ AQ eller 99 på level 1 är i allmänhet inget bra spel. Du openpushar bra på senare nivåer. Däremot så openpushar du ibland för 15-20bb även om du verkar ha minskat med det. Jag hatar att openpusha med sådanna stackar och tycker i allmänhet det är uselt spel men det verkar funka för en del vinnande spelare även fast jag har svårt att fatta det. Jag tycker inte man skall vara rädd för att se floppar, något som många SnGgrinders är. I synnerhet inte när man spelar SH. Att växla och spela lite cashgame är något som är hälsosamt för SNGspelaren. Då lär man sig mer om att spela poker vilket kan vara bra att kunna. Fundera ännu mer på ICM begreppet och vad det innebär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller helt med föregående talare (även om jag tänkt slutföra civilingenjör :)) , även om jag personligen inte spelar CG har jag många nära vänner som gör det som kan diskutera situationer ur båda spelstilar med, och det hjälper mer än vad man tror.

 

Sen personligen är jag väldigt konservativ när det gäller openpushar, speciellt i tidiga nivåer och även relativt lugn med sådant vid senare nivåer om man jämför med andra personer på PF som kör SH SNG.

 

Nåja, börja posta mer om hur det går och vilka situationer du har problem med så får du garanterat mer konstruktiv kritik från många håll.

 

Edit: Glömde nämna något, som i princip är en grundregel i alla pokerformer, när det börjar närma sig färre människor/höga blinds är att nästan bara tänka position. Extremt viktigt, och något som personligen tog lång tid att inse vikten av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Har under kvällen läst din dagbok och skall försöka vara lite trevlig (nåja) och konstruktiv för en gångs skull (antagligen mest på grund av dåligt samvete).

 

För det första; satsa på att slutföra din utbildning. Jag gissar du kommer ångra dig i framtiden annars. Som jag tolkade ditt inlägg om att arbeta med poker så har du lagt ner studierna för att satsa allt på pokern. Jag hoppade själv av en utbildning för ett par år sedan bland annat därför att det var svårt att motivera sig när man tjänade mer pengar på pokern än vad jag skulle göra som färdig civilingenjör. Tack och lov insåg jag mitt misstag och började på en ny utbildning som jag snart slutfört. Jag tillhör dem som inte tror att pokerboomen kommer att hålla i sig för evigt och tror tiderna kommer att bli tuffare.

 

Dessutom så verkar du inte av ha så mycket besparingar heller vilket kan behövas om man spelar poker på heltid. Det kan svinga en del på på Ongames SH Sng $20-100. PM:a om du vill ha mitt gamla nick så kan du jämföra och se hur mycket det kan svinga på ett par tusen SnGs. Sedan är jag ett avskräckande exempel på vad längre downswings kan göra med en människa.

 

När det gäller det pokermässiga så har ditt spel stora brister. Utan bonus är det tveksamt om du är en vinnande spelare på $22nivån, vilket naturligtvis inte är bra om man skall försörja sig enbart på poker. Av den här dagboken att döma så har du självklart kapaciteten att vara det. Visst är du bra mycket bättre än majoriteten av spelarna men det räcker inte så långt. Det känns som att du har slutat tänka när du spelar utan låter det mesta gå på autopilot när du istället behöver utveckla ditt spel. Att vara uppmärksam på hur motståndarna spelar är faktiskt viktigt i SnGs. Jobba på spelet på de tidiga nivåerna. Dina starthandskrav är det inga fel på men att få in alla pengar preflop med typ AQ eller 99 på level 1 är i allmänhet inget bra spel. Du openpushar bra på senare nivåer. Däremot så openpushar du ibland för 15-20bb även om du verkar ha minskat med det. Jag hatar att openpusha med sådanna stackar och tycker i allmänhet det är uselt spel men det verkar funka för en del vinnande spelare även fast jag har svårt att fatta det. Jag tycker inte man skall vara rädd för att se floppar, något som många SnGgrinders är. I synnerhet inte när man spelar SH. Att växla och spela lite cashgame är något som är hälsosamt för SNGspelaren. Då lär man sig mer om att spela poker vilket kan vara bra att kunna. Fundera ännu mer på ICM begreppet och vad det innebär.

 

 

Tack för ett bra inlägg. Sänder ett pm, för jag vill veta vilket av mina nick du baserar infon på..

 

Helt klart är en utbildning aldrig fel. Jag kommer att avsluta något. men är inne i en "paus" period i mitt liv då jag inte vet åt vilket håll jag skall gå. Och innan jag påbörjar en ny eller avslutar en gammal utbildning måste jag veta att det är det jag vill arbeta med. Fungerar inte annars ekonomiskt att utbilda mig. Och skall jag påbörjka en ny utbildning måste jag nog spela en viss el poker iaf eftersom mitt csn inte räcker för evigt.

 

 

Ha de!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller helt med föregående talare (även om jag tänkt slutföra civilingenjör :)) , även om jag personligen inte spelar CG har jag många nära vänner som gör det som kan diskutera situationer ur båda spelstilar med, och det hjälper mer än vad man tror.

 

Sen personligen är jag väldigt konservativ när det gäller openpushar, speciellt i tidiga nivåer och även relativt lugn med sådant vid senare nivåer om man jämför med andra personer på PF som kör SH SNG.

 

Nåja, börja posta mer om hur det går och vilka situationer du har problem med så får du garanterat mer konstruktiv kritik från många håll.

 

Edit: Glömde nämna något, som i princip är en grundregel i alla pokerformer, när det börjar närma sig färre människor/höga blinds är att nästan bara tänka position. Extremt viktigt, och något som personligen tog lång tid att inse vikten av.

 

Jag skall börja posta lite mer HHs.. Men det känns svårt att hitta bra hhs eftersom det oftast är bubblan vi pratar om och händer som AKvs77 eller ATC push från SB mot BB som synar. Har svårt att se sådana situationer som ut utvecklande eftersom jag inte kan se annat än att man oushar ATC mot BB om man sitter med 7-9xbb.

 

Sedan skulle det vara bra om vi nämner vilken av mina nick vi pratar om ifall vi pratar om mitt spel utifrån annat än hhs.

 

Detta av anledningen att jag inte är den enda spelaren på mitt nick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gått igenom lite statistik.

 

Ligger just nu på en svag ROI för ongames Shorthand Turbo 22or. Har spelat ca 5000 sngs under 1.5 Månader.

 

Icke vinnande med andra ord. Skall fundera kring de råd jag fått för att försöka vända detta. Tycker det är konstigt om det skall vara en sådan skillnad mot XXXX.

 

Stats från XXX från mina konton där ( taget från sharkscope ):

Nivå: $16 Fullring

Antal SNG spelade : 35282

Resultat: +$43862.

 

 

Det som D skriver ang autopilot stämmer ganska bra. Då jag spelar så många sngs så blir det tyvärr mycket automatik.

 

Skall försöka jobba på det, men det skulle innebära mindre antal sngs. På den andra platsen resulterade det i mindre $/H. Men eftersom jag på ongame bara tjänar på rakeback så är kanske detta en justering som är nödvändig.

 

 

Just nu plussar jag nog på ongame med rakebacken. Men vill ju bli vinnande, och därför måste jag arbeta lite mer på spelet under månaden. Hoppas det skall ge resultat. Blir också mer cashgames.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

#1

Ongame converter

Hero ($1,450)

SB ($1,215)

BB ($2,365)

UTG ($1,155)

CO ($1,315)

 

ANTES/BLINDS

SB posts blind ($50), BB posts blind ($100).

 

 

PRE-FLOP : Hero has AK

UTG folds, CO bets $300, Hero bets $700, SB folds, BB folds, CO calls $400.

 

FLOP: Theart.gif Adiamond.gif Kspade.gif

CO bets $615 and is all-in, Hero bets $750 and is all-in.

 

TURN: Tclub.gif

 

RIVER: 6spade.gif

 

#2

CO ($1,495)

Button ($1,090)

SB ($885)

BB ($2,015)

UTG ($2,015)

 

ANTES/BLINDS

SB posts blind ($50), BB posts blind ($100).

 

 

PRE-FLOP : Hero has 99

UTG bets $200, CO bets $400, Button folds, SB folds, BB folds, UTG calls $200.

 

FLOP: Theart.gif 8heart.gif 8club.gif

UTG bets $100, CO bets $1,095 and is all-in, UTG calls $995.

 

TURN: Jdiamond.gif

 

RIVER: 5club.gif

 

 

 

 

I dessa nedan är shortstacken SITTING OUT.

 

 

#3

Button ($1,215)

SB ($5,450)

BB ($835)

 

ANTES/BLINDS

SB posts blind ($50), BB posts blind ($100).

 

 

PRE-FLOP : Hero has

Button calls $100, SB bets $5,400 and is all-in, BB folds, Button calls $1,115 and is all-in.

 

FLOP: 6diamond.gif 3diamond.gif 5heart.gif

 

TURN: Kspade.gif

 

RIVER: Tclub.gif

 

#4

Button ($2,230)

SB ($4,610)

BB ($660)

 

ANTES/BLINDS

SB posts blind ($75), BB posts blind ($150).

 

 

PRE-FLOP : Hero has

Button bets $300, SB bets $4,535 and is all-in, BB folds, Button calls $1,930 and is all-in.

 

FLOP: 8spade.gif Theart.gif 3heart.gif

 

TURN: 9heart.gif

 

RIVER: Jclub.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ongame converter

BB ($1,500)

UTG ($1,530)

CO ($1,500)

Hero ($1,490)

SB ($1,480)

 

ANTES/BLINDS

SB posts blind ($10), BB posts blind ($20).

 

 

PRE-FLOP : Hero has Qheart.gif Jspade.gif

UTG bets $40, CO folds, Hero calls $40, SB calls $30, BB calls $20.

 

FLOP: Kspade.gif Tdiamond.gif 8diamond.gif

SB checks, BB checks, UTG bets $100, Hero calls $100, SB folds, BB folds.

 

TURN: 2club.gif

UTG bets $225, Hero calls $225.

 

RIVER: Kclub.gif

UTG bets $1,165 and is all-in, Hero folds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hitta mina läckor tack!

För jag fortsätter nu backa på $10:)

 

 

Ongame converter

SB ($1,135)

BB ($1,465)

UTG ($1,645)

CO ($1,955)

Hero ($1,300)

 

ANTES/BLINDS

SB posts blind ($25), BB posts blind ($50).

 

 

PRE-FLOP : Hero has Aclub.gif Tspade.gif

UTG folds, CO calls $50, Hero folds, SB calls $25, BB checks.

 

FLOP: 3spade.gif 9club.gif 2club.gif

SB bets $50, BB bets $175, CO folds, SB folds.

 

TURN [board cards: 3spade.gif 9club.gif 2club.gif [/b]

BB wins $375.

SUMMARY

Dealer: Hero

Pot: $375

SB, loses $100

BB, bets $225, collects $375, net $150

UTG, loses $0

CO, loses $50

Hero, loses $0

 

 

 

Ongame converter

BB ($3,170)

Button ($3,015)

Hero ($1,315)

 

ANTES/BLINDS

Hero posts blind ($100), BB posts blind ($200).

 

 

PRE-FLOP : Hero has 6club.gif 4club.gif

Button folds, Hero bets $1,215 and is all-in, BB calls $1,115.

 

FLOP: Tspade.gif 3club.gif 7heart.gif

 

TURN: Qclub.gif

 

RIVER: 5club.gif

 

 

 

Ongame converter

SB ($3,655)

Hero ($1,720)

Button ($2,125)

 

ANTES/BLINDS

SB posts blind ($100), Hero posts blind ($200).

 

 

PRE-FLOP : Hero has 6diamond.gif 6spade.gif

Button folds, SB calls $100, Hero bets $1,520 and is all-in, SB calls $1,520.

 

FLOP: 5spade.gif 9club.gif 4diamond.gif

 

TURN: 5heart.gif

 

RIVER: Jdiamond.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ongame converter

Button ($1,495)

SB ($1,710)

Hero ($1,275)

CO ($3,020)

 

ANTES/BLINDS

SB posts blind ($50), Hero posts blind ($100).

 

 

PRE-FLOP : Hero has Kclub.gif Tclub.gif

CO folds, Button folds, SB calls $50, Hero bets $1,175 and is all-in, SB folds.

 

FLOP: none

Hero wins $1,375.

SUMMARY

Dealer: Button

Pot: $1,375

Button, loses $0

SB, loses $100

Hero, bets $1,275, collects $1,375, net $100

CO, loses $0

 

 

Ongame converter

CO ($2,990)

Button ($1,910)

Hero ($1,290)

BB ($1,310)

 

ANTES/BLINDS

Hero posts blind ($75), BB posts blind ($150).

 

 

PRE-FLOP : Hero has 6heart.gif 4diamond.gif

CO folds, Button folds, Hero bets $1,215 and is all-in, BB calls $1,140.

 

FLOP: Jclub.gif 7diamond.gif 5diamond.gif

 

TURN: 6diamond.gif

 

RIVER: 3spade.gif

 

Enter new hand

 

 

 

Ongame converter

SB ($1,895)

Hero ($1,000)

CO ($1,070)

Button ($3,535)

 

ANTES/BLINDS

SB posts blind ($75), Hero posts blind ($150).

 

 

PRE-FLOP : Hero has 6spade.gif 9spade.gif

CO folds, Button folds, SB calls $75, Hero checks.

 

FLOP: 9heart.gif 8spade.gif 7heart.gif

SB bets $225, Hero bets $850 and is all-in, SB calls $625.

 

TURN: Kspade.gif

 

RIVER: 5heart.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ger upp SH TURBO.

 

Jag orkar inte spela SH TURBO på ongame längre. Jag har gjort försök tidigare ,år 2007 och även 2006 , att slå dessa. Men aldrig lyckats.

 

 

Trodde nu att jag skulle fixa det då jag började rätt ok. Nu de senaste 16 dagarna så har jag backat ca $1300 på spelet men med rakeback är jag plus. Dock är det inte kul att spela då variansen blir så här hård. Det gör att jag spelat mindre de sista dagarna och detta resulterar i mindre inkomster.

 

Därför ger jag Ongame Full ring Normal Structure en chans!

Kommer börja med en bankrulle på $500 ( Eftersom jag inte sätter in mer just nu ( vägrar av princip själ:) ) och spelar FR$10. Målet är att ha $1000 med rakeback och spel innan söndag. Då går vi på $20. Där skall jag hålla mig tills jag har $2000.

 

Förutsätter att det kommer gå bra med andra ord. Skulle det inte gå att nå $1000 tills på söndag så kanske jag omvärderar.

 

 

Har testat lite redan och det har gått bra. Har redan lite över $500. Men jag tar ut 68 och börjar på $500 bara för statistikens skull. Skapar även ny databas i ongame så att det blir enklare.

 

Nu skall jag börja redovisa här igen. Det går liksom bättre då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelar med turbo sh 5 max.

 

vore mer intessant å se mer HH än hur det din session går för varje 6 matcher eller va det är, det kan jag ju kolla på sharkscope :)

 

alltså med wiz, jag spåna bara igenom tråden lite, såg inte om du förstod detta själv. men du måste ju ställa in 5max borden å payoutstructure, icm blir ju helt galet annars, speciellt på bubblan då han tror att alla är itm när det är 3 kvar.

 

lycka till

 

edit, såg att det fanns lite mer händer på sita sidan: nu. :)

 

Spontant Ak handen pushar jag preflop. Du kan öka din stack med 30% uncontested och ger CO 3:1 för ett call. AK ä ju inte en hand du vill ha med CO med en skithand. Sen gör egentligen din raise din hand att se starkare ut än vid en AI, men du gick ner till 10 dollars va efter haft dålig varians så då kanske det kvittar

 

QJ handen, lägg turn. potten är 360. Du har ca 1:6 att träffa river om man räknar dina outs på 7.5. och han better 225 in i dig.

 

64s pushen bra, han callar inte med en range över 40% här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej allt med Wiz är helt ok då.

 

Blev lite osäker på nån post på tidigare sidor när jag spåna dagboken om du ställde in wizard korrekt, annars är ju det ett gigantiskt error =). Men du har Ongame NLHE 5 seat vilket du spelar, blir helt korrekt då förstås. Vilka bara checka så du inte gjorde något dumt där för din egen skull.

 

Lycka till med spelet, hoppas det vänder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...