Gå till innehåll

Funderingar kring SnG vs större turneringar?


psykologen

Recommended Posts

Jag brukar främst spela större turneringar (där man flyttas runt) men tänkte träna lite på att köra finalborden. Så jag har precis börjat köra SnG`s. Har spelat tre stycket på 20 Us nivån för att testa lite och hamnade i Heads upp i alla tre. Jag vann bara en men hade statsen till kraftig fördel i en av de andra.

 

Min undran är om det brukar vara så här simpelt motstånd? Det var ju inte sandlådestatus men inte heller speciellt svårt motstånd.

 

Vad är panelens erfarenheter?

 

Jag vet att det finns några här som spelar SnG och funderar på att kanske gå över och köra lite mer.

 

* RP, lite matigare :) - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat tre stycket på 20 Us nivån för att testa lite och hamnade i Heads upp i alla tre. Jag vann bara en men hade statsen till kraftig fördel i en av de andra.

 

Min erfarenhet är att bara man kommer HU, så har man en mycket stor chans att ta förstaplatsen, även om man har lite marker. Detta beroende på att väldigt många spelare har extremt svårt att spela HU.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter ju som ett klart bra facit. Dock skriver du inte deltagarantalet. 5/6, 9/10 eller 18/20? Antagligen inte det första, eftersom du har slutat 7:a en gång och 4:a en annan :), men det är rätt stor skillnad på om det är 9/10 handare eller 18/20.

 

Jag spelar bara turneringar (NLT), inga cash-games alls. Min erfarenhet är att det skiljer sig rätt mycket på siter. Jag spelar mest nuförtiden på Pokerstars, och då deras 18-manna (2 table * 9), och min känsla är att det är BETYDLIGT svårare att hamna i pengarna där, än t.e.x i en motsvarande 20-manna på Pacific eller nån annan site. Det kan låta motsägelsefullt att jag då spelar MEST där, men jag tycker deras struktur och programvara är så överlägsen alla andra, och dessutom kommer jag ändå tillräckligt ofta i pengarna för att kunna fortsätta. Dessutom är det förstås en utmaning. Men som sagt: det KAN vara en känsla bara, men jag tycker verkligen det känns som att motståndet skiljer sig ganska mycket mellan siter, på den här typen av SnG's.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...