Gå till innehåll

Filmtips för kvällen?


frekje

Recommended Posts

Ikväll blir det film kväll med två kompisar. Kan någon forumit tipsa om någon bra film?

 

Får gärna vara något roligt, något nytt och inte skräck. Går givetvis bra med andra favoritfilmer också.

 

Cheers /frekje

 

Edit. Hittade dessa. Ngn som är sevärd?

 

Edge of Heaven

PS I Love you

Cloverfield

Juno

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikväll blir det film kväll med två kompisar. Kan någon forumit tipsa om någon bra film?

 

Får gärna vara något roligt, något nytt och inte skräck. Går givetvis bra med andra favoritfilmer också.

 

Cheers /frekje

 

Edit. Hittade dessa. Ngn som är sevärd?

 

Edge of Heaven

PS I Love you

Cloverfield

Juno

 

 

juno är helt okej...de andra har jag inte hört något bra om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikväll blir det film kväll med två kompisar. Kan någon forumit tipsa om någon bra film?

 

Får gärna vara något roligt, något nytt och inte skräck. Går givetvis bra med andra favoritfilmer också.

 

Cheers /frekje

 

Edit. Hittade dessa. Ngn som är sevärd?

 

Edge of Heaven

PS I Love you

Cloverfield

Juno

 

Jag såg The man from earth rätt så nyligen och gillade den riktigt mkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikväll blir det film kväll med två kompisar. Kan någon forumit tipsa om någon bra film?

 

Får gärna vara något roligt, något nytt och inte skräck. Går givetvis bra med andra favoritfilmer också.

 

Cheers /frekje

 

Edit. Hittade dessa. Ngn som är sevärd?

 

Edge of Heaven

PS I Love you

Cloverfield

Juno

 

 

Juno, sjukt överskattad. Knappt kul.... är det en komedi?

 

Cloverfield, sjukt underskattad. Godzilla-monster ränner runt i NY... :mrgreen:

 

Nya sjukt roliga filmer du bara måste se om du inte sett dessa. Superbad och Death at a funeral.

 

En film du absolut inte skall se är Awake.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle skippat Juno och Cloverfield iaf. Juno tyckte jag var rätt tråkig och Cloverfield var väl på sin höjd okej, men inte mycket mer.

 

Är du inne på att se en film filmad av handkamera (likt Cloverfield & Blair Witch) så se [Rec] istället. Väldigt mycket bättre än Cloverfield.

http://www.imdb.com/title/tt1038988/

 

Passar annars på och tipsa om The Hunting Party. Det var en bra film, som klart duger för en filmkväll. http://www.imdb.com/title/tt0455782/

 

Har du inte sett The Mist, så har du en bra film att se där. Gillade inte riktigt slutet i den, men annars var den bra. http://www.imdb.com/title/tt0884328/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Juno, sjukt överskattad. Knappt kul.... är det en komedi?

 

Cloverfield, sjukt underskattad. Godzilla-monster ränner runt i NY... :mrgreen:

 

Nya sjukt roliga filmer du bara måste se om du inte sett dessa. Superbad och Death at a funeral.

 

En film du absolut inte skall se är Awake.

 

 

Kolla inte på Death at a funeral,suger kuk!

Mitt tips: The Bank Job, verklighetsbaserad, thriller mycket sevärd om det är sånt ni är ute efter. Sedan om ni inte redan sett den There will be blood:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ligger i pipen, verkar riktigt vass.

 

 

Det blev "Kenny" - en australisk komedi från 2006. Man följer "Kenny" som jobbar med att ställa ut toaletter på publika platser. Bland det roligaste och besta jag har sett på länge! Grymt manus men sjukt många roliga onlineres, t.ex. "jag har mer att göra än en enarmad murare i bagdad".

 

Kan varmt rekommendera Kenny! http://imdb.com/title/tt0822389/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...