Gå till innehåll

QQ i satellit


Recommended Posts

Vet inte hur man kopierar i textform från siten så får försöka återge den för hand.

 

Blinds $750/$1500

Fi 1: $11410

Fi 2: $ 4113

Fi 3: $11396

Fi 4: $13444

Hero: $9720

Fi 5: $23383

Fi 6: $10300

Fi 7: $ 7992 (utöver small blind)

Fi 8: $ 4650 (utöver big blind)

 

Hand: QQ

Alla foldar till mig.

Det är 88 säten och 102 spelare kvar.

Jag ligger på ca 57e plats eller så. DOCK så är jag som synes också kort så att betala någon blindsrunda betyder direkt att man halkar ner ett avsevärt antal platser. Blindsen går upp om några minuter.

Spelet är allmänt tight, det blir oftast antingen att någon raisar pre och tar ner den eller walks. Spelaren direkt efter mig har dock visat vid mer än ett tillfälle att han har väldigt dålig koll på satellitstrategi.

Det kändes egentligen marginellt huruvida jag skulle ställa eller inte. Dock så kändes det även rätt vanskligt att bara låta sig blindas ner om andra skulle få överleva ett tag till och jag plötsligt inte skulle ha något att hänga kvar vid alls. Att sno bara den rundan kändes som att det borde räcka rätt långt iaf.

 

Visst, fi efter synade med AKo vilket jag tyckte var en skitdålig syn och träffade men själva frågan är om det är rätt att ställa med QQ där? Känner mig inte helt säker där... Satellit-Ola eller nån annan kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ställer definitivt här. Är du inte säker på att du kan folda dig till en plats (vilket du knappast är med såpass höga blinds), så måste du antagligen passa på att plocka upp blindsen en eller två gånger till. Standard brukar ju vara att ställa med det mesta från button/SB, men får du QQ är det bara att vara glad och såsa in.

 

Det är såklart en stor skillnad om någon ställt innan dig, men är du först in är det bara att bomba på och hoppas att ingen vill flippa mot dig.

 

Och ja, hans syn med AK är kass (om det är han som har 23K).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...