Gå till innehåll

Magico, back to nl50=/


magico

Recommended Posts

Nu är denna fasansfulla helg äntligen över. Jag slog nytt rekord i hur mkt jag backat på 2 dar.

Lördagen gick ännu sämre än fredagen. Backade 707 dollar enligt PT, stämmer nog inte exakt men däromkring. Detta gör att jag sammanlagt gick 1219 i helgen. Detta är inte acceptabelt. Jag spelade 2942 händer på lördagen.

 

"Analys av förlusten"

  • Hade keff dyngsrytm vilket troligtvis ledde till att jag spelade sämre än jag brukar
  • Spelade för långa pass
  • Jag blev skrattad i ansiktet av variansen

 

Jag gillar inte att skylla på variansen men jag tror faktistk den har en stor roll i min förlust, jag tycker ändå att jag har spelat relativt bra. Jag träffade extremt dåligt i helgen, jag förlora nästan alla flips och blev utdragen.

Men störta problemet var att ALLA satte sina drag mot mig.

 

Det som händer nu är att jag hoppar ner till enbart nl50(självklart) ett tag. Rullen ligger just nu på $1976 så jag har stabil rulle för nl50 iaf.

Jag ska vara extremt disciplinerad och försöka spela ännu mer än jag brukar för att komma ur denna downswing(downswings måste ju räknas i händer och inte i tid right?)

Jag ska hålla hårt på att jag måste jogga varje dag innan jag spelar på vardagar, vilket jag inte har fuskat med en enda gång hitils.(3 veckor)

 

Mitt mål på 70k händer denna månad kvarstår men blir ju svårare att klara det nu när jag har pausat 2 dagar irad, idag och igår.

Kommer inte spela något idag främst för att jag gick å la mig kl6 och gick upp 8.30 så jag vänder tillbaka dygnet.

 

 

RESULTAT

1/5 $300 1041 händer (det blev bugg med PT så vet inte om det stämmer)

2/5 $512 2311 händer

3/5 $707 2942 händer

 

TOTAL:

Händer: 6294

CASH : $919

 

Extremt dålig start på månaden men jag ska vända detta!!!

Jag sitter på fel data nu men senare ska jag hårdgranska PT och lägga upp så många händer som möjligt.

 

EDIT: Något som var riktigt härligt är att jag var med på top 50 listan i månadens rake-ade händer. Låg iofs på plats 50 men detta sporrade mig, klarar jag att hålla mig på listan tills månaden är slut på NL50?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 77
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Så, nu har jag latat mig tillräckligt mkt. Borde ha börjat grinda för flera timmar sen men jag har stjutit upp d hela tiden bara för att jag verkligen inte har någon lust att jogga och det måste jag ju göra innan jag grindar :P

Har inte fuskat med det en enda gång och har inga planer på att göra det heller.

Så, jogg nu sen kommer jag tillbax å nöter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade nyss klart ett pass som jag trodde gick mycket bättre än det gjorde.

Slutade enligt PT +$63 är väl OK men trodde jag låg ~200+.

Jaja väldigt skönt att gå pluss denna session efter helgens misär.

Ska iaf spela mer idag, måste nästan spela 3ggr så mkt idag :P

Jag låg idag 38-de plats på rakelistan eller vad det är. Hoppas jag kan avancera ännu mer. Tveksamt dock då jag hade paus i 3 dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe nej jag har inte fått det att funka =/ Men jag använder gametime+ och antar att det är ugnefär samma sak. Btw så spela jag nyss mot dig :)

Varför undrade du?

 

För jag har försökt få den att funka men blivit helt galen =)

 

Aa vet att vi spelade på samma bord, försökte mig till o me på ett move några händer efter att jag satte mig, fast det misslyckades ju :(

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För jag har försökt få den att funka men blivit helt galen =)

 

Aa vet att vi spelade på samma bord, försökte mig till o me på ett move några händer efter att jag satte mig, fast det misslyckades ju :(

 

GL

 

Hehe jag blev tokig när jag höll på också, pallade inte försöka mera.

Om du menar handen när jag träffa set så kan du väl inte göra så mycket åt det, möjligtvis folda river men kungen där är ju ett perfekt bluffkort för mig om jag hade vart tom. Antar att det var därför du syna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe jag blev tokig när jag höll på också, pallade inte försöka mera.

Om du menar handen när jag träffa set så kan du väl inte göra så mycket åt det, möjligtvis folda river men kungen där är ju ett perfekt bluffkort för mig om jag hade vart tom. Antar att det var därför du syna :)

 

hmm aa den spelade jag ganska dåligt, men jag höjer UTG och du raisar mig från sb, så borde ju släppt där, jag satte din range på JJ+,AQs+ och AKo, sen så klanta jag mig när floppen kom.

 

Försöker testa att spela 4k händer i 5 dagar i rad, så blir massa dåligt spel då...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du har 27 dagar kvar att bättre på ditt månadsresultat. bara ta det lugnt och lira bra!

lycka till ;)

 

Hehe ja, så borde man ju tänka. Väldigt svårt dock. Men jag är väldigt motiverad nu. Jag SKA gå pluss :D

Tack! :)

 

Vi sitter i samma båt denna månaden magico:-)

 

Känns faktistk lite skönt att man inte är ensam :( Men men, man får väl hoppas att man lär sig något av detta? :) Jag ska verkligen se till att va disciplinerad nu och inte spela alls när jag är trött hungrig osv. MTP mitt konstiga dygn jag hade i helgen så var jag ju nästan konstant trött.

 

hmm aa den spelade jag ganska dåligt, men jag höjer UTG och du raisar mig från sb, så borde ju släppt där, jag satte din range på JJ+,AQs+ och AKo, sen så klanta jag mig när floppen kom.

 

Försöker testa att spela 4k händer i 5 dagar i rad, så blir massa dåligt spel då...

 

Ja, om du sätter mig på en så tight range så spelade du den ju inte spec bra :P Trodde dock du satte mig på en mkt bredare range.

Jag försker spela 2500 händer/dag nu så det blir en del felspel av mig också kan jag säga :) Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Ja, om du sätter mig på en så tight range så spelade du den ju inte spec bra :P Trodde dock du satte mig på en mkt bredare range.

Jag försker spela 2500 händer/dag nu så det blir en del felspel av mig också kan jag säga :) Lycka till!

 

hehe ok, tycker själv inte att det är så bred range. Jag är ju UTG som raisar, vet inte vilka stats du har på mig men såg nu att jag har typ 20/17, och du är ju sb, så du är ur position om jag synar din 3 bett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe ok, tycker själv inte att det är så bred range. Jag är ju UTG som raisar, vet inte vilka stats du har på mig men såg nu att jag har typ 20/17, och du är ju sb, så du är ur position om jag synar din 3 bett.

 

Ne nu när jag tittar på handen så ser jag ju att du sitter UTG, trodde du hade "bättre" pos. Vet faktistk inte riktigt vad jag tänkte när jag 3betta då du hade 13.89 i pfr. När floppen kom var det ju inte direkt svårt att spela men hade blivit problem utan träff! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev inte mycket spel idag tyvär, började för sent och sen kom pappa hem och fråga om jag orkade hjälpa han att gräva på baksidan. Det gjorde jag och nu har jag precis ätit, är alldeles för trött för att spela nu.

Tare lungt å går å lägger mig om en stund istället.

 

 

 

RESULTAT

1/5 $300 1041 händer (det blev bugg med PT så vet inte om det stämmer)

2/5 $512 2311 händer

3/5 $707 2942 händer

4/5 -

5/5 -

6/5 -

7/5 $63.71 987 händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt att komma upp såhär tidigt :)

Bestämde mig ju igår för att inte jogga vajre morgon också, mycket mycket lättare att börja grinda då. Istället ska jag ut och gå lite längre promenader 2-3 ggr i veckan med en polare. Jag har iaf varit väldigt seriös med min bantning. Men inte till någon överdrift. Jag har ätit några pizzor men bara som middag 2-3 gånger med farsan(när mamma inte vart hemma och lagat mat ;) )

Inte en droppe läsk har jag druckit och bara krökat en gång. Känns mycket bra och jag mår hur bra som helst.

Nu ska jag bara spela lite DotA och äta frulle sen börjar grinden, när jag kommer igång såhär tidigt så kanske jag kan klara av 6k händer eller något. Ska försöka och en polare kommer antagligen hit å grindar lite vid ~11.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första passet avklarat, ca +$50 blev det. Enligt PT 11 back men det stämmer inte, måste missat min största vinstpott eller ngt :)

990 händer vart det iaf.

Ska spela mer om ett tag, måste bara åka å köpa ett bilbatteri å äta.

EDIT: det måste vara så att PT inte ser någon skillnad på dollar och euro, 100€+ och $100 minus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skäms över mig själv för jag spelar så lite, idag blev det bara 1694 händer. SKÄRPNING. Dock har jag fixat lite med bilen och så.

Jaja, ska ta tag i att lägga upp fler händer också.

Dock gick lite pluss idag :)

 

RESULTAT

1/5 $300 1041 händer (det blev bugg med PT så vet inte om det stämmer)

2/5 $512 2311 händer

3/5 $707 2942 händer

4/5 -

5/5 -

6/5 -

7/5 $63.71 987 händer

8/5 $140 1694 händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade just klart ett pass på 1427 händer, ganska långt pass MAO.

Gick runt 20back vilket jag är rätt nöjd med då jag slaskade bort 3-4BI direkt när jag satte mig (spelat skitdåligt). Men sen efter ett tag skärpte jag till mig.

Hinner nog inte spela mer idag, ska in till stan å sätta mig på någon uteservering om en liten stund.

 

 

RESULTAT

1/5 $300 1041 händer (det blev bugg med PT så vet inte om det stämmer)

2/5 $512 2311 händer

3/5 $707 2942 händer

4/5 -

5/5 -

6/5 -

7/5 $63.71 987 händer

8/5 $140 1694 händer

9/5 $16 1427 händer

 

Lägger upp några händer, kanske inte några med diskussionsunderlag. Vi får se, kommentera gärna!

 

 

 

1.

Här reraisar jag så stort på flopp för att han ska tro att jag sitter på färgdrag/stegdrag. Funkar ju bra, iofs tror jag det skulle mkt till för att han skulle folda där då jag hade en ganska aggresive image.

 

** Game ID 2002588527 starting - 2008-05-09 04:16:55

** Fly Daze [Hold 'em] (0.25|0.50 NL - $ Cash Game) Real Money

 

- HERO sitting in seat 1 with $53.54

- shiny sitting in seat 2 with $52.77

- jooop sitting in seat 3 with $40.57

- smoothcut sitting in seat 4 with $49.25

- Deizoo sitting in seat 5 with $57.96

- playrakeback sitting in seat 6 with $49.75 [Dealer]

 

HERO posted the small blind - $0.25

shiny posted the big blind - $0.50

** Dealing card to HERO: 2 of d, 2 of c

jooop folded

smoothcut folded

Deizoo folded

playrakeback folded

HERO raised - $1.75

shiny raised - $6.50

HERO called - $6.50

 

** Dealing the flop: Q of h, 9 of h, 2 of s

HERO checked

shiny bet - $10.00

HERO raised - $43.00

shiny went all-in - $36.77

HERO called - $46.77

 

** Dealing the turn: 10 of c

 

** Dealing the river: 8 of c

shiny shows: Q of s, A of h

HERO shows: 2 of d, 2 of c

HERO wins $103.54 from the main pot

 

End of game 2002588527

--------------------------------------------------

2.

Den här handen överspelade jag kanske lite. Jag satt han på 66-88,5x och sköt igen på turn för jag var ganska säker på att han skulle folda, om inte så räknade jag med att jag hade alla A och alla TIOR som outs och självklart alla färgkort. Med facit i hand så kanske jag borde checkat turn istället eftersom han bör ställa turn om han vill spela vidare.

 

 

** Game ID 2002596344 starting - 2008-05-09 04:27:06

** Big Shot [Hold 'em] (0.25|0.50 NL - $ Cash Game) Real Money

 

- semoso sitting in seat 1 with $42.00

- jan9275 sitting in seat 2 with $44.98

- Hekanderi sitting in seat 3 with $80.28 [Dealer]

- HERO sitting in seat 4 with $61.53

- Zigaoee sitting in seat 5 with $55.29

- Nblade sitting in seat 6 with $21.23

 

HERO posted the small blind - $0.25

Zigaoee posted the big blind - $0.50

** Dealing card to HERO: A of d, 10 of d

Nblade folded

semoso folded

jan9275 called - $0.50

Hekanderi called - $0.50

HERO raised - $2.50

Zigaoee folded

jan9275 called - $2.50

Hekanderi called - $2.50

 

** Dealing the flop: 3 of d, 5 of d, 3 of s

HERO bet - $5.50

jan9275 called - $5.50

Hekanderi folded

 

** Dealing the turn: 2 of h

HERO bet - $15.00

jan9275 called - $15.00

 

** Dealing the river: 9 of d

HERO went all-in - $38.78

jan9275 went all-in - $21.98

HERO shows: A of d, 10 of d

jan9275 mucks: 4 of d, 4 of s

HERO wins $89.96 from the main pot

 

End of game 2002596344

-------------------------------------------

3.

Den här handen spelade jag väl inte direkt strålande men jag tyckte hans bet på flop kändes så vek, reraisade då ganska litet för att det skulle se ut som en "mjölkbet" och då var jag ju tvungen att ställa på turn, jag måste ju ändå sett ganska stark ut och han lär ju syna flop där med AK å AQ ibland.

Har dock inte så bra koll på hans 3betrange. Osäker på denna hand.

 

 

** Game ID 2002611154 starting - 2008-05-09 04:46:45

** Bootylicious Vinyl [Hold 'em] (0.25|0.50 NL - $ Cash Game) Real Money

 

- chhenrik sitting in seat 1 with $49.50

- HERO sitting in seat 2 with $53.55

- TybyMV sitting in seat 3 with $0.00 [sitting out]

- Sartrean sitting in seat 4 with $65.19

- Arneank sitting in seat 5 with $55.71 [Dealer]

- ralex sitting in seat 6 with $46.90

 

ralex posted the small blind - $0.25

chhenrik posted the big blind - $0.50

** Dealing card to HERO: 10 of h, 10 of c

HERO raised - $2.00

Sartrean folded

Arneank raised - $7.00

ralex folded

chhenrik folded

HERO called - $7.00

 

** Dealing the flop: 7 of s, 3 of h, 2 of d

HERO checked

Arneank bet - $7.50

HERO raised - $18.62

Arneank called - $18.62

 

** Dealing the turn: 5 of c

HERO went all-in - $27.93

Arneank called - $27.93

 

** Dealing the river: A of h

HERO shows: 10 of h, 10 of c

Arneank shows: J of h, J of d

Arneank wins $104.85 from the main pot

 

End of game 2002611154

----------------------------------------------------

4.

Här ett av inköpen jag slaska bort i början.

Återigen faller jag för halvpottsbetten. Jag tolkar det som svaghet varje gång, varför? :S Han tänkte dock väääldigt länge på turn och fråga i chatten "JJ?, kk?" Så han var nog ganska nära på att folda. Dock tycker jag inte att jag spelade handen jättedåligt. IMO gör han en stark syn då det enda han slår där är i princip AK.

 

** Game ID 2002570522 starting - 2008-05-09 03:51:27

** Fly Daze [Hold 'em] (0.25|0.50 NL - $ Cash Game) Real Money

 

- HERO sitting in seat 1 with $49.25

- shiny sitting in seat 2 with $36.34 [Dealer]

- jooop sitting in seat 3 with $20.47

- ElNotcho sitting in seat 4 with $51.61

- dartmusa sitting in seat 5 with $56.22

- Fandreastico sitting in seat 6 with $80.81

 

jooop posted the small blind - $0.25

ElNotcho posted the big blind - $0.50

** Dealing card to HERO: K of h, A of c

dartmusa folded

Fandreastico raised - $2.00

HERO raised - $7.00

shiny folded

jooop folded

ElNotcho folded

Fandreastico called - $7.00

 

** Dealing the flop: J of c, Q of h, 4 of d

Fandreastico bet - $7.37

HERO called - $7.37

 

** Dealing the turn: 5 of d

Fandreastico checked

HERO bet - $22.00

Fandreastico raised - $44.00

HERO went all-in - $12.88

 

** Dealing the river: 3 of h

HERO shows: K of h, A of c

Fandreastico shows: Q of c, A of s

Fandreastico wins $96.25 from the main pot

 

End of game 2002570522

---------------------------------------------

5.

En missclick som kunde blivit dyr, skulle skriva 6.5 men missade punkten.

 

** Game ID 2002645178 starting - 2008-05-09 05:26:18

** Big Shot [Hold 'em] (0.25|0.50 NL - $ Cash Game) Real Money

 

- medskogen sitting in seat 1 with $59.49

- Fred4761 sitting in seat 2 with $51.70 [Dealer]

- catalin1 sitting in seat 3 with $46.87

- HERO sitting in seat 4 with $162.14

- Zigaoee sitting in seat 5 with $77.42

- slaktad sitting in seat 6 with $49.14

 

catalin1 posted the small blind - $0.25

HERO posted the big blind - $0.50

** Dealing card to HERO: 9 of d, 10 of d

Zigaoee folded

slaktad folded

medskogen folded

Fred4761 raised - $2.00

catalin1 folded

HERO raised - $65.50

Fred4761 folded

HERO mucks:

HERO wins $67.75 from the main pot

 

End of game 2002645178

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, nu har jag spelat klart första passet för dagen som slutade marginellt pluss tror jag, PT håller på å importerar.

Jag har varit sämst denna helg, knappt spelat någonting förutom i lördags när jag var bakis och tyckte synd om mig själv. Spelade då lite nl50HU där jag slaska bort ~100.

Annars har jag vart ute å krökat i helgen. Jag är typ fortfarande bakis från i lördags, sjukt jobbigt. Nu får jag chilla ner på krökat å börja spela istället.

Jag är iaf nöjd med spelet jag spela nyss.

 

EDIT: ca 25+ blev det. Fattar inte att jag går såååå mkt bättre på euroborden.

Aja ska ut på promenad nu sen blir mera lir.!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, nu lägger jag ner och det blir antagligen inget mer spel idag.

"skottade" lite och körde nl100 med framgång. Visserligen vann jag bara 60

RESULTAT

1/5 $300 1041 händer (det blev bugg med PT så vet inte om det stämmer)

2/5 $512 2311 händer

3/5 $707 2942 händer

4/5 -

5/5 -

6/5 -

7/5 $63.71 987 händer

8/5 $140 1694 händer

9/5 $16 1427 händer

10/5 $100 X händer

11/5 -

12/5 $150 1604 händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare fader, jag tänkte bara droppa in och säga att jag börjar bli sugen på poker igen efter min badrun på SvS. Jag hade faktiskt tänkt ta Prima jag också, så ge mig ditt nick så kommer jag och hemsöker dig när jag är uppe på NL100 ;)

 

HEhe trevligt att höra! Tänkte du börja på nl50 eller? Än är jag på nl50 men kör mest med euro nu, började även känna lite på nl100 igen. Jag skickar nick i PM vill inte riktigt ge ut det till alla :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HEhe trevligt att höra! Tänkte du börja på nl50 eller? Än är jag på nl50 men kör mest med euro nu, började även känna lite på nl100 igen. Jag skickar nick i PM vill inte riktigt ge ut det till alla :)

 

Nej, det blir snarare NL20/25 beroende på vad Prima har att erbjuda. För tillfället är det bara jag som jobbar och drar in pengar till familjen, så rullen är en aning begränsad. Till en början blir det inte så hemskt mycket spel, jag skulle tippa på 500 händer/dag, men det tar sig till hösten när minstingen börjar på dagis och jag får lite ostörd speltid ;) Räknar ändå med att vara uppe på NL50 relativt snart, vi får se om du är kvar där då :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...