Gå till innehåll

Diskussioner kring pokerboksköp!


QoS

Recommended Posts

  • Svars 67
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Rekommenderad bok för NL cashgame då? Någon som har nån? Engelska går utmärkt.

 

How good is your pot-limit hold'em, Stewart Reuben, en fantastisk quiz-bok, lika användbar för NL som Potlimit.

 

Pot-Limit and No-Limit Poker, Stewart Reuben, Bob Ciaffone, handlar om NL och PL generellt, och tar upp olika pokerformer som Omaha, Hi-low Split generellt.

 

Quiz-boken är nog den jag gillar mest av dessa två... Båda handlar uteslutande om cash game.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Ta frågorna om böcker i rätt tråd. Kolla i Tråden för NL-boktips.

 

Jo, 99kr i frakt var väl lite i överkant, men det finns en del fyndböcker för 49-99kr som annars kostar 250+. Jag fick det hemkört med Schenker, vilket iofs är en nackdel om man jobbar och inte är hemma dagtid. Blev en fin cykeltur nu i veckan för att ta mig ut till Schenker för att hämta paketet. :P

Man kanske kan få det med postpaket om man ber om det, på samma cykelrunda var jag förbi min närmsta Konsum och hämtade HOH3 och NLHTP, 5 min att cykla till Konsum och 45 min till Schenker, tog mig lite över 1½ timme att komma hem med en cykelkorg med sommarläsning 8-)

 

Edit: Några av böckerna jag köpte verkar slut nu, men såg 1-2 böcker till jag skulle vilja ha nu när jag kollade. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

I denna allmänna boktråd vill jag passa på att säga att jag nyss läst Killer Poker Online av Vorhaus, J. och tyckte det var ren dynga.

Jag trodde det förvisso redan innan jag beställde den, men hade spanat in ett par positiva omdömen, så gav den en chans. Kan väl summeras med tipset "spela inte när du full och distraherad av annat".

 

Säljes för en hundring i mint condition och fint inplastad. PM. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 6 months later...
I denna allmänna boktråd vill jag passa på att säga att jag nyss läst Killer Poker Online av Vorhaus, J. och tyckte det var ren dynga.

Jag trodde det förvisso redan innan jag beställde den, men hade spanat in ett par positiva omdömen, så gav den en chans. Kan väl summeras med tipset "spela inte när du full och distraherad av annat".

 

Säljes för en hundring i mint condition och fint inplastad. PM. :)

 

Det var den andra pokerboken jag köpte.

 

Författaren kallar multitabling för "double-dipping", och menar att man inte borde spela mer än ett bord åt gången. Det säger väl en del om boken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Är väldigt intresserad av stox nya limit bok!

 

Spelar själv low limit 1/2$. Har läst Small Stakes, PokerTeori, Internet Texas och Weighing the odds. Tror du, Gunnfjaun, att denna bok kan vara den nästa i ordningen?

 

Vilka är boken styrkor?

Är boken mer om shorthanded eller fullring?

Lär den dig mycket om blindspel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...