Gå till innehåll

Folda TT här?


Recommended Posts

$100 MTT, 1400 startande 206st kvar i turneringen, 160 priser, ligger på plats 145 eller nåt i den stilen (minns inte exakt, men nåt på 140 var det i alla fall)

 

Tycker bordet har tightat till sig de senaste rundorna trots att det ska ut nästan 50st innan vi är ITM, men antar att det kan vara för att de som spelar vid bordet för närvarande har en ITM placering, tveksamt om vi 3 shortisar kan folda oss till pengarna, men de andra borde i alla fall kunna.

Nu vill man väl inte bara komma ITM utan helst till finalbordet, ITM är dock ett delmål. (Är väl alltid bättre o plussa lite än backa)

 

Blindsen närmar sig och jag funderar lite på vad jag ska ha för att gå med.

Tänker mig JJ+ eller AK, men nu får jag ju TT istället och resonerar lite snabbt att det får duga :)

 

Det gjorde det inte :)

 

Vi kan väl egentligen bortse ifrån resultatet, jag vill väl mest veta hur ni hade gjort, vilka krav ni stället på handen i ett liknande läge.

 

Se HH nedan :)

 

 

Hand T4-65273829-151, Started at 2008-04-12 22:33 (GMT+2)

Table 'Mukalla': 400-800 No Limit HE (TournamentChips)

Seat 0: mieusseteam (19,521 in chips)

Seat 1: AlfaDrinker (9,102 in chips)

Seat 2: CustomMade (9,150 in chips)

Seat 3: ero xx (10,980 in chips)

Seat 4: UpChitCreek (17,689 in chips) (on the button)

Seat 5: cactuscliff (28,480 in chips)

Seat 6: pavluscha (6,115 in chips)

Seat 7: THCManny7 (16,673 in chips)

Seat 8: x crash154 (6,224 in chips)

Seat 9: HERO (6,580 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

cactuscliff : Post Blind (400)

pavluscha : Post Blind (800)

Dealt to HERO: 10s

Dealt to HERO: 10c

*** Pre-Flop *** :

THCManny7 : Fold

x crash154 : Fold

HERO : Bet (6,580)

HERO : All In (6,580)

mieusseteam : Fold

AlfaDrinker : Fold

CustomMade : Raise (9,150)

CustomMade : All In (9,150)

ero xx : Fold

UpChitCreek : Fold

cactuscliff : Fold

pavluscha : Fold

*** Flop *** : 7s Jd Jh

*** Turn *** : [ 7s Jd Jh ] Ac

*** River *** : [ 7s Jd Jh Ac ] Ad

CustomMade : Show Cards

HERO : Show Cards

*** SUMMARY ***

Pot: 16,930 | Rake: 0

Board: [ 7s Jd Jh Ac Ad ]

mieusseteam lost 0

AlfaDrinker lost 0

CustomMade bet 9,150, collected 16,930, net 7*780 Shows [ Qh Qs ] (two pairs, Aces and Queens)

ero xx lost 0

UpChitCreek lost 0

cactuscliff lost 400

pavluscha lost 800

THCManny7 lost 0

x crash154 lost 0

HERO lost 6,580 Shows [ 10s 10c ] (two pairs, Aces and Jacks)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar, alltid skönt att veta att man spelat rätt även om resultatet blev fel :)

 

 

 

Du gör helt klart rätt som pushar. Om du är lockad att försöka folda dig in i pengarna i ett sådant här läge är kanske turneringen lite för dyr för dig. Bättre lycka nästa gång.

 

Kanske uttryckte mig lite fel där, visst finns det lägen jag kan tänka mig folda mig ITM detta är dock kanske inte ett av dem.

Tanken kom när jag såg att en av shortisarna faktiskt gjorde det, han hade dock lite tur för det foldades runt till honom en gång o dessutom var det flera som maskade bara för att dra ut på tiden så att inte blindsen skulle äta upp dem.

 

 

väldigt lätt push. pushar väldigt brett i detta läge. alla pp, A10+ alla As, diverse SC..

 

Oj, så brett? I sen pos skulle jag nog kunna pusha med det också, men inte UTG+2... Får kanske tänka om lite :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hatar folk som maskar och försöker folda sig till att komma ITM (iaf om man börjar så långt före bubblan som det talas om här). Som någon sa innan så om man känner att man måste göra det så spelar man nog i en för dyr turnering.

Spela poker hela vägen istället!

Jag är (tyvärr?) lite feg och pushar kanske inte lika brett som Bodinarn, men TT känns helt omöjligt att göra något annat i det här läget

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...