Gå till innehåll

snääälla flytta FT til lEU-land


Jugge

Recommended Posts

om bara FT vore skattefritt:-(

 

rakeback + mycke fisk + klockrent software +hyfsat lätt motstånd + dataming = guld

 

 

ville bara skriva av mig lite:D känns som allt detta väger tyngre än risken för att behöva skatta, vilken förmodligen är nästintill obefintilig.

 

Måste väl finnas sidor med bra mycket mer fisk än ftp.. Jag tycker de lägre nivåerna, NL100-NL400 är de tuffaste jag stött på på nätet iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om bara FT vore skattefritt:-(

 

rakeback + mycke fisk + klockrent software +hyfsat lätt motstånd + dataming = guld

 

 

ville bara skriva av mig lite:D känns som allt detta väger tyngre än risken för att behöva skatta, vilken förmodligen är nästintill obefintilig.

 

Ring supporten, de kanske kan hjälpa till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något säger mig att det inte är gjort i en handvändning, särskilt när man redan nu är top3(kanske etta) i världen på det man gör.

Det skulle nog vara lite värre än en hanvändning, men inte nödvändigtvis mycket värre. Det företag som de har registrerat i Aruba för att slippa bryta mot amerikansk lag har förmodligen högst någon enstaka anställd.

 

Känns som att det inte finns någon större anledning, det ska vara för din skull då.

Om jag flyttar därifrån, vilket jag allvarligt funderar på, så förlorar de några tusen dollar i månaden i rake, och jag är bara en person. Det finns nog fler som jag, och dessutom tror jag att många Europeer skulle flytta dit om sajten blev "Europeisk".

 

Äh, orkar inte signa upp ett nytt konto och strula med allt det där dionysos. Vill ju behålla mina full tilt poäng och iron man medals B)

 

Synd det inte går att knyta till kontot man redan har. Fast vad skulle FTP tjäna på det lixom :/

De är också rätt bra på att upptäcka dubbla konton. Om du t.ex. skulle sätta in pengar med samma metod så skulle de se det direkt och stänga det nya kontot (efter att ha fört över pengarna till det gamla).

 

Måste man flytta servern innom eu för att dt ska vara skattefritt?

 

...räcker inte att starta up ett ett skin till vars bolag ligger i EU?

Det gör det nog, och det låter som ett mer realistiskt alternativ än att de ska flytta över allt från Aruba till EU.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om bara FT vore skattefritt:-(

 

rakeback + mycke fisk + klockrent software +hyfsat lätt motstånd + dataming = guld

 

 

ville bara skriva av mig lite:D känns som allt detta väger tyngre än risken för att behöva skatta, vilken förmodligen är nästintill obefintilig.

 

Dock är dataming inte tillåtet :)

Finns en tråd här på forumet om det och full tilt's representant på forumet länkade till full tilt's regler och sa att det ej är tillåtet.

 

 

Men jag säger som LuckyStar5.1. Borde det inte räcka med ett skin?

 

Vore nice men jag tror tyvärr inte att det kommer hända :>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock är dataming inte tillåtet :)

Finns en tråd här på forumet om det och full tilt's representant på forumet länkade till full tilt's regler och sa att det ej är tillåtet.

 

märkligt att de skriver ut observerade händer på hårddisken så man utan tillbehör kan importera händerna rakt in i PT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

märkligt att de skriver ut observerade händer på hårddisken så man utan tillbehör kan importera händerna rakt in i PT.

 

Well.. Vet inte riktigt vad jag ska svara på ditt inlägg.

 

Om du är seriös:

Ja.. Jag håller med dig.

 

Om du inte är seriös och tycker du var rolig/tuff:

http://pokerforum.nu/forum/full-tilt-poker/45455-dataminig-pa-full-tilt.html

 

 

Hej,

 

Generellt sett kan man säga att detta bryter mot regel #1, #8, #10 samt #12 i våra Site-terms.

 

Regel #8 säger att:

 

"Full Tilt Poker defines an unfair advantage as a user accessing or compiling information on other players beyond that which the user has personally observed through his or her own game play".

 

Ni kan hitta en lista på en del av dom program som är uttryckligen förbjudna att använda på vår hemsida

 

Alltså skulle jag inte rekommendera att ni ger er på något sådant på vår sida, precis som dom flesta här redan rekommenderat.

 

Med vänlig hälsning,

Full Tilt Support.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle det stå någon annanstans än i sajtens egna regler?

 

Party gjorde en förändring för ett par år sedan just för att det inte skulle gå att datamina. Sedan tog det inte lång tid innan 2+2 hade hittat ett sätt att komma runt det, men det är en annan historia.

 

Jag håller med Heltok. Om de inte vill att man ska datamina så borde de inte göra det extremt lätt att göra det. Ingen ids ju läsa sajtens regler ändå, så alla kommer att utgå ifrån att det är tillåtet bara för att det är så lätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle nog vara lite värre än en hanvändning, men inte nödvändigtvis mycket värre. Det företag som de har registrerat i Aruba för att slippa bryta mot amerikansk lag har förmodligen högst någon enstaka anställd.
Du tror inte det finns något samband med att nästan ingen site som är EU-reggad tar amerikaner och ingen site som tar mycket amerikaner är EU-reggad?

 

Angående poängen om att många européer skulle flytta till en site om den blev skattefri så tvivlar jag på det. Dels för att den svenska modellen av skatt på poker inte är generell inom EU, för exempelvis britter är det ju skitsamma om en site ligger inom eller utanför EU, och dels för att pokerspelare är dumma i huvudet och inte prioriterar tungt vägande ekonomiska faktorer i någon särskild utsträckning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tror inte det finns något samband med att nästan ingen site som är EU-reggad tar amerikaner och ingen site som tar mycket amerikaner är EU-reggad?

Jag tänkte inte ens på det där med att de flesta (alla större?) EU-sajter inte tar emot kunder från USA. Egentligen vet jag inte varför de gör så. En sajt på Malta har väl inte bättre anledningar att bry sig om en galen amerikansk lag än sajter i Antigua, Aruba, Curacao, Costa Rica,...?

 

Angående poängen om att många européer skulle flytta till en site om den blev skattefri så tvivlar jag på det. Dels för att den svenska modellen av skatt på poker inte är generell inom EU, för exempelvis britter är det ju skitsamma om en site ligger inom eller utanför EU, och dels för att pokerspelare är dumma i huvudet och inte prioriterar tungt vägande ekonomiska faktorer i någon särskild utsträckning.

Tyvärr så har du nog rätt om det mesta där (särskilt det sista :)). Jag tror att Finland har ungefär samma lagstiftning som Sverige, men jag vet inte om något annat land har det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde det inte gå att starta ett skin till full tilt eller pokerstars som har sin bas i EU om dem nu inte vill flytta verksamheten till EU. Borde ju vara en win-win situation. Men det kanske inte är så enkelt heller, vill inte påstå att jag är insatt :-)

Umm...du såg inte något av inläggen #10, #12, #13, #19 eller #20 i den här tråden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oavsett... måste finnas en hel del svenskar som grindar på FT... så vitt jag vet har väl ingen blivit beskattad på cashgame vinster i Sverige.

Det finns ju ett par fall där Skatteverket (eller rättare sagt någon enstaka handläggare på skatteverket) försökte få pokerspelare att betala skatt på vinster från EU-sajter för att de inte hade fattat att de sajterna var EU-sajter, så det finns helt klart handläggare som skulle försöka få oss att betala för spel på Full Tilt. Har man oturen att få en sådan så får man vara väldigt nöjd om den enda konsekvensen blir att man får bråka med Skatteverket i domstol i några år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...