Gå till innehåll

AQ-push, standardspel?


Recommended Posts

Handen i sig är kanske inte så intressant, men skulle vilja ha lite synpunkter på om det här är ett vettigt spel i längden eller inte? För mig är det standardpush på turn, hur gör ni själva?

 

Info om fi; Vet inte riktigt så mycket om honom faktiskt (använder inte pokertracker eller ngt liknande), men han verkar vara rätt kass.

 

Bordsplacering:

 

J.mieremet sitter på stol 1 med $100.00.

Beber3000 sitter på stol 2 med $92.85.

Clayton13 sitter på stol 3 med $96.45.

bartjes sitter på stol 4 med $66.00.

T-Platz sitter på stol 5 med $145.78.

Moffegrev sitter på stol 6 med $93.75.

 

Lägga blindar:

 

Knappen är vid stol 4.

T-Platz lägger den lilla blinden på $0.50.

Moffegrev lägger den stora blinden på $1.00.

 

Ge hålkorten:

 

Beber3000: -- --

Clayton13: -- --

bartjes: -- --

T-Platz: -- --

Moffegrev: As Qc

 

Före floppen:

Beber3000 synar $1.00.

Clayton13 lägger sig.

bartjes lägger sig.

T-Platz synar $0.50.

Moffegrev höjer $3.00.

Beber3000 synar $3.00.

T-Platz lägger sig.

 

 

Floppen (Js Ad 9c):

Moffegrev höjer $6.00.

Beber3000 synar $6.00.

 

 

Turnkortet (Js Ad 9c 5c):

Moffegrev höjer $12.00.

Beber3000 höjer $24.00.

Moffegrev höjer $71.75. (all in)

Beber3000 synar $58.85.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du slår inte ett set. Du slår inte AK. Du slår inte AJ. Du slår inte A9. Du slår inte A5. Du slår inte J9.

 

Det enda du slår som kanske kan syna dig är ett dåligt ess.

 

Nope, men jag tror att många på den här nivån skulle ha reraisat flop med sådana händer. Min teori (det här låter lite dumt eftersom jag har facit i hand) är att han på turn plockar upp ytterligare ett drag, därav en lam minibet, så därav push. Sätter honom på händer som AQ, AK, AT,QT, QJ, KT, KQ, JT, mkt möjligt ett flushdraw på turn. Hålstegssynarna är många och villiga att stoppa in mkt pengar där jag spelar.

 

Men fortsätt gärna posta åsikter, som sagt just den här specifika handen är inte av intresse, utan situationen. Är det här ett vettigt spel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

höj mer pre, 4xbb+1bb för varje limpare är en fin formel som funkar rätt bra (i detta fall till 6.00). Tycker det luktar rätt mycket monster faktiskt om hans syn på flopp och minraise turn, men man vet aldrig...

 

känns kallt i och med att det är mindre än 100bb i effektiova stackar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte det är ett vettigt spel i längden. Du gör det väldigt lätt för honom när han har dig känns det som.. Finns så många händer som slår dig där..

 

Om du säger att du tror att han har ett drag. Isf skulle det väl kanske vara KcTc alltså hålet + färgdraget. Vore sjukt mysko spelat av honom isf på turn men visst de kan ju vara så.

 

Om han nu har färgdraget och hålet 70% av gångerna och han synar din reraise vinner han alltså typ 27% av dom?

 

Resterande 30% har han dig slagen med tvåpar vilket gör att du har 3 outs för Q... då vinner han alltså 24% av dom?

 

Blir alltså som bäst 50% vinst för dig. (Om jag nu förstått sånt här korrekt) Vilket ändå är en grym överskattning av din vinstprocent då det snarare känns som att han har tvåpar 70% och steg- /färgdraget 30%.

 

Ett sånt här beslut är ju helt baserat på vem du spelar mot känns det som. En synfisk visst. Average, näe..

 

Alltså: Nej det är inte ett vettigt spel (enligt mig)

 

(Vet inte om allt är korrekt som jag skrivit här, tror att jag tänker rätt men rätta mig gärna om jag har helt fel i mina uträkningar.. vore ju bra att veta.. :P)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förstår inte riktigt frågan. du säger att handen inte är intressant. vad är intressant då?

 

antar att du menar betsizingen på din 3bet. den är okej.

 

 

stora felet du gör är din glädjekalkyl där du sätter fi på alla händer du slår, men inga andra. det funkar inte så i verkligheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir alltså som bäst 50% vinst för dig. (Om jag nu förstått sånt här korrekt)

 

visserligen för att du tar en hel del siffror ur luften och bygger på väldigt konstiga antaganden, men om man kollar resultatet i din analys så är 50% svinbra mot 1 motståndare. speciellt när potten börjar växa relativt stackdjupen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förstår inte riktigt frågan. du säger att handen inte är intressant. vad är intressant då?

 

antar att du menar betsizingen på din 3bet. den är okej.

 

 

stora felet du gör är din glädjekalkyl där du sätter fi på alla händer du slår, men inga andra. det funkar inte så i verkligheten.

 

Det är oftast såhär jag spelar AQ på liknande brädor. Handen i sig är inte så intressant eftersom vi inte är speciellt djupa, någon av oss.

 

Angående min "glädjekalkyl" så är den nog lite väl optimistisk. Det som gjorde att jag postade handen var att han visade upp JQoffsuit och potten gick till mig, men jag antar att det inte sker särskilt många gånger att folk kommer betala av med sämre händer, därav postandet här.

 

 

Hur skulle ni ha spelat handen, fold på turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

visserligen för att du tar en hel del siffror ur luften och bygger på väldigt konstiga antaganden, men om man kollar resultatet i din analys så är 50% svinbra mot 1 motståndare. speciellt när potten börjar växa relativt stackdjupen.

 

Ja jag tog dem ur luften. Lite baserat på vad han skrivit i tidigare inlägg då han säger att han sätter honom på ett drag. Som du ser senare i mitt inlägg skriver jag också att jag inte tror att det är rätt siffror utan snarare att han är slagen 70% än leder 70%.

 

Ville mest påpeka att även om man tar väldigt snälla siffror åt Hero så får han bara en vinstchans på runt 50%. Visst då är det helt okej att ställa där eftersom det ligger en del pengar i potten redan, men då inte siffrorna är alls så generösa som jag tog lär det vara rätt dåligt i längden..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...