Gå till innehåll

Köpt sprit på nätet?


Lasse Kongo

Recommended Posts

Dax att bumpa den här tråden nu när alkohollagen ändrades den 1 juli till att man får handla på internet även enligt svensk lag.

Jag testade att beställa lite grejer från http://www.bottleshop247.com/ härom dan och allt verkar gå fint :-D Någon som testat någon annan sida eller bottleshop247 och vet hur grejerna varit packade osv.?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såvitt jag vet får väl gemene man importera vad som helst i dryckesväg, oavsett om det finns i Bolagets sortiment eller inte. Däremot ska väl allt beskattas vid införseln?! Sen att ingen gör detta är ju en annan femma. Om tullen får tag på godset skickar de snällt vidare dryckesjomet, men risken är väl stor att en rapport går till skattemyndigheten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såvitt jag vet får väl gemene man importera vad som helst i dryckesväg, oavsett om det finns i Bolagets sortiment eller inte. Däremot ska väl allt beskattas vid införseln?! Sen att ingen gör detta är ju en annan femma. Om tullen får tag på godset skickar de snällt vidare dryckesjomet, men risken är väl stor att en rapport går till skattemyndigheten?

 

 

Det där med dubbelbeskattningen gör mig lite bitter :evil: Det känns lite småkorkat att man ska behöva skatta på sprit som en transportör tar in jämfört med om man tar in det själv...Dessutom är väll dubbelbeskattning inte lagligt enligt EG?

Detta borde bli nästa snubbeltråd för staten i EG-rätten :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Drickat verkar ha ramlat igenom :-) Fick grejorna igår, det tog ca 9 arbetsdagar från beställning. Allting enligt min mening välpaketerat eftersom det höll ;-) Någon som testat någon av de andra sidorna som finns?

 

Nu blir det en kul (måste dricka för att ha kul) och billig helg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Köpte skit via locadi och de väntade 2 veckor innan de ens plockade upp min shit och nu har jag väntat i 2 veckor och har inte fått något och kan inte spåra paketet via bussgods så antar att det inte ens har kommit till sverige än.

 

Tydligen hade de problem med leverantör och skit men tycker det ändå är snudd på oacceptabelt beteende (de borde ju maila isf) och när de ändå plockar upp allt efter 2 veckors försening så tycker man att de borde rappa på lite.

 

Hursomhelst, kan ni välja något annat fraktbolag än locadi så gör helst det. I övrigt så gjorde jag en liten uträkning på 10-15 populära flaskor och där var priset ca 35-45% av LITERpriset på systemet. Vinsajten.com hade billigast för i princip allt av de 3-4 sajter som jag jämförde med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Handla sprit från internet funkar väldigt bra men tänk på detta när ni beställer.

 

Jag beställde 6st flaskor Brokers gin från spritovin.se

Får hem min sprit men i lådan är inga Brokers gin utan 5st flaskor Beefeater gin.

 

Blir sur och tar kontakt med kundtjänst dom ger mig en adress jag kan skicka mitt klagomål till, svaret jag får är...

 

Det står i våra villkor att vi har rätt att ersätta en restad produkt med en liknande i samma värde vilket har skett – du fick 5 x 1 L Beefeater i värdet av 995 i stället för 6 x 0.7 L Brokers Gin i värdet av 994:-

 

 

Med vänliga hälsningar

 

SOV

 

Att tänka på vid beställning från detta företag är du får din sprit men du vet inte vad du får :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...