Gå till innehåll

NL300 - QQ knepigt och djupt.


Recommended Posts

Fi är solid 22/12/2 regular. Det sjuka med den här handen är att det är fjärde gången i rad jag trebettar hans stealraise. Jag förväntade mig att han snart skulle slå tillbaka och det var nästan jobbigt att få QQ här.

 

Givet dynamiken och stackdjupet, vad tar ni för line här?

 

- Steinmeyer sitting in seat 1 with $549.28

- __Robbe__ sitting in seat 3 with $204.51

- Eurare sitting in seat 5 with $519.60 [Dealer]

- lugnibussen sitting in seat 6 with $205.50

 

lugnibussen posted the small blind - $1.50

Steinmeyer posted the big blind - $3.00

** Dealing card to Steinmeyer: Q of h, Q of c

__Robbe__ folded

Eurare raised - $11.00

lugnibussen folded

Steinmeyer raised - $46.00

Eurare raised - $136.00

Steinmeyer ?

 

Och om vi når den hypotetiska floppen (som igentligen inte alls är hypotetisk).

 

** Dealing the flop: 6 of s, 5 of d, 10 of h

Steinmeyer ?

Eurare ?

 

etc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är solid 22/12/2 regular. Det sjuka med den här handen är att det är fjärde gången i rad jag trebettar hans stealraise. Jag förväntade mig att han snart skulle slå tillbaka och det var nästan jobbigt att få QQ här.

 

Givet dynamiken och stackdjupet, vad tar ni för line här?

 

- Steinmeyer sitting in seat 1 with $549.28

- __Robbe__ sitting in seat 3 with $204.51

- Eurare sitting in seat 5 with $519.60 [Dealer]

- lugnibussen sitting in seat 6 with $205.50

 

lugnibussen posted the small blind - $1.50

Steinmeyer posted the big blind - $3.00

** Dealing card to Steinmeyer: Q of h, Q of c

__Robbe__ folded

Eurare raised - $11.00

lugnibussen folded

Steinmeyer raised - $46.00

Eurare raised - $136.00

Steinmeyer ?

 

Och om vi når den hypotetiska floppen (som igentligen inte alls är hypotetisk).

 

** Dealing the flop: 6 of s, 5 of d, 10 of h

Steinmeyer ?

Eurare ?

 

etc

 

Jag hade bara synat pre för att dölja styrka och checkraisat allin på floppen.

Skulle inte vara rädd för AA,KK eftersom hans range bör vara rätt bred mtp eran historia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Donkpusha eller crai:a floppen beror ju på hur du uppfattar fi. Donkpush är bra för det kan se lite bluffigt ut. Är du helt säker på att fi bettar ut om du checkar så kanske en crai kan vara på sin plats. Lite surt att ge frikort annars med tanke på att situationen ändras ganska kraftigt om det turnar en K eller A.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Steinmeyer sitting in seat 1 with $549.28

- __Robbe__ sitting in seat 3 with $204.51

- Eurare sitting in seat 5 with $519.60 [Dealer]

- lugnibussen sitting in seat 6 with $205.50

 

lugnibussen posted the small blind - $1.50

Steinmeyer posted the big blind - $3.00

** Dealing card to Steinmeyer: Q of h, Q of c

__Robbe__ folded

Eurare raised - $11.00

lugnibussen folded

Steinmeyer raised - $46.00

Eurare raised - $136.00

Steinmeyer called - $136.00

 

** Dealing the flop: 6 of s, 5 of d, 10 of h

Steinmeyer bet - $122.00

Eurare went all-in - $383.60

Steinmeyer called - $383.60

 

 

Vad tycker ni? Jag synar pre med tanken att stacka av om jag kan undvika AK-flop. Jag gör en lead på under halvpot för att det måste vara otroligt jävla tiltstörande för honom att vika sitt eventuella restealskräp för en så litet bet. Jag undviker också att han checkar bakom och drar ut med halvträffar och AK.

 

Problemet är att jag inte riktigt vet hur han funkar. Mot en sån där vildfisk-mentalitet så brukar såna moves tilta dem helt. Men det här är en solid spelare och jag är verkligen obekväm handen igenom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du varit så aggresiv mot honom skulle det väl lika gärna kunna vara så att han väntat på en hand. Han vet att de finns en fin chans att du reraisar honom och han utnyttjar det..

 

CRAI hade nog varit ett bra alternativ tycker jag. Det ger honom chansen bluffa och när du väl har synat pre och den floppen landat måste nästan pengarna in ändå. Att ge honom chansen att göra fel verkar imo rätt bra.. Jobbigt när han väl sitter på AA/KK dock..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tycker ni? Jag synar pre med tanken att stacka av om jag kan undvika AK-flop. Jag gör en lead på under halvpot för att det måste vara otroligt jävla tiltstörande för honom att vika sitt eventuella restealskräp för en så litet bet. Jag undviker också att han checkar bakom och drar ut med halvträffar och AK.

 

Jag gillart! :)

 

Han tror säkert att han har lite fold ev kvar när du donkar ett sånt litet bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du varit så aggresiv mot honom skulle det väl lika gärna kunna vara så att han väntat på en hand.

 

Jag vet, det är precis det som är dilemmat i situationen. Men det är inte precis som att jag har synat en 4-bet med 99 och floppat second pair. QQ är fan inte dåligt här. Frågan är ju bara hur jag gör hans avstacknings-range (eller åtminstånde CB-range) så bred som möjligt.

 

Jag vet ju själv hur jag skulle reagera efter att blivit 3betta 4ggr irad, jag skulle nog ha 4-bet-bluffat för länge sedan. När då snubben synar min fyrbetbluff, floppen kommer Txx, donkar in en weaklead i mig och jag har KTs eller nåt. Vad fan gör jag då? Synar flop? Potten blir på 500$ med 250$ kvar att satsa.

 

edit: KTs skulle vara precis en sån hand som jag klassade som halvträff, tror def. fi skulle vilja bara potkontrolla med i pos och checka bakom, vilket jag inte vill.

 

Tillbaka till icke omvänd verklighet. :) Jag vill verkligen göra situationen hemsk för honom i de lägena.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...