Gå till innehåll

Rekord?


cG_

Recommended Posts

Vad som facinerar mig mest är hur många som tar allt bokstavligt och seriöst.

 

Kan inte påstå att det framgick av det du skrev ifall du va seriös eller inte, då antar man väl att du faktiskt skriver om egna upplevelser och inte bara på något dum sätt försöker påpeka att du åkt på nån runner runner färg den senaste sessionen på b2b.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska kul läsning...

En snubbe skriver "förlorade 18 raka 80/20 preflop" och näste citerar med "att förlora 18 raka AI 80/20 preflop" och sedan inbillar sig övriga skribenter att den förste skrev "All in".. men det gjorde han ju aldrig, men efter ett tag tror han själv att han faktiskt skrev så..

Det kan lika gärna handla om 18 raka torsk med AA, vilket givetvis går om man låter bli att höja tillräckligt eller spela fixed, med andra ord: många motståndare i potten. När man på rivern så torskar så är det lätt att inbilla sig att man torskat 80/20 för att man har det i förhållande till just den motståndaren, men de flesta glömmer att som handen spelats var aldrig AA ens över 30% favorit.

OBS!. Ovanstående är bara en teori om hur det kan ha varit, samt hur det ofta är när vissa gnäller över många AA-förluster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att förlora 12 st AA, som har ca 80% equity mot random hand, på raken är nästan lika astronomiskt osannolikt som att förlora 18 st på raken. Däremot kanske det känns som om dem är på raken även om du vinner någon emellanåt eller tex alla foldar till dig på BB eller liknande.

 

Om jag har räknat rätt nu så är sannolikheten för att förlora med AA 12st gånger på raken 15 000 gånger, lika stor som att förlora med AA 18st gånger på raken EN gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska kul läsning...

En snubbe skriver "förlorade 18 raka 80/20 preflop" och näste citerar med "att förlora 18 raka AI 80/20 preflop" och sedan inbillar sig övriga skribenter att den förste skrev "All in".. men det gjorde han ju aldrig, men efter ett tag tror han själv att han faktiskt skrev så..

Det kan lika gärna handla om 18 raka torsk med AA, vilket givetvis går om man låter bli att höja tillräckligt eller spela fixed, med andra ord: många motståndare i potten. När man på rivern så torskar så är det lätt att inbilla sig att man torskat 80/20 för att man har det i förhållande till just den motståndaren, men de flesta glömmer att som handen spelats var aldrig AA ens över 30% favorit.

OBS!. Ovanstående är bara en teori om hur det kan ha varit, samt hur det ofta är när vissa gnäller över många AA-förluster.

 

Du har lite rätt i det du skriver, men för att 80/20 lägen ens ska existera krävs det att potten spelas HU, och det spelar ju ingen roll om det är AI pre för är du 80% favorit preflop "ska" du vinna 80% av händerna även om den går till SD. Om jag är ute och cyklar får någon som är lite mer kunnig innom sannolikhetslära gärna rätta mig :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att förlora 12 st AA, som har ca 80% equity mot random hand, på raken är nästan lika astronomiskt osannolikt som att förlora 18 st på raken. Däremot kanske det känns som om dem är på raken även om du vinner någon emellanåt eller tex alla foldar till dig på BB eller liknande.

 

var i mitt inlägg avsaknades det sarkasm som drev dig till att skriva detta inlägget som om jag inte vore medveten om det själv?

 

*konfunderad*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag börjar faktiskt fundera om mitt konto är riggat.

 

Är upp nästan 10 inköp över 1000 händer nu (inte raked hands).

 

Och igår på 35 min 16 inköp... något är mysko...

 

Well.. Om jag hade snittat +1BB/hand så hade jag funderat mindre och spelat mera.

 

Upp med 16 bord och spela 24h- pass :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det smart att ta en screenshot med sitt namn från Svenska Spel där man visar öppet att man använder program som är förbjudna? Om det har någon anställd som kollar här på forumet kan de inte frysa kontot då? (det finns säkert någon pf:are som kan sätta dit dig med)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det smart att ta en screenshot med sitt namn från Svenska Spel där man visar öppet att man använder program som är förbjudna? Om det har någon anställd som kollar här på forumet kan de inte frysa kontot då? (det finns säkert någon pf:are som kan sätta dit dig med)

 

Har ringt svs, avstängning nästa! :twisted: (de skulle kolla den här tråden)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...