Gå till innehåll

FR $22 SnG - syna två AI med TT som chippie?


Recommended Posts

OnGame Network Game #T4-65084060-64: Tournament #34562336, $20+$2 - 2008/4/10 - 12:50:21

Seat 2: Frejoh ($1255)

Seat 4: Bestb4 ($1803)

Seat 5: tomelchi ($5104)

Seat 9: Arnold Babar ($5438)

Seat 10: BobLaWeeD ($1400)

 

Dealt to Arnold Babar :Tc::Td:

 

tomelchi: posts small blind 100

Arnold Babar: posts big blind 200

 

BobLaWeeD: bets 1400

Frejoh: calls 1255

Bestb4: folds

tomelchi: folds

Arnold Babar: ?

 

Hur gör vi här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns inte helt solklart. Första tanken var att lägga handen, varför blanda sig in i situationen, låt småstackarna slå ut varandra. Men då är jag ju en riktig fisk också :)

 

Vid närmare eftertanke så är kanske inte situationen så dum ändå. Oddsen är det inget fel på. Vad gör man med händer som JJ och QQ ?

Här har man nog en bra chans att slå ut två spelare.

Jag tror jag skulle lägga 50% och ta synen 50 %. Jag kanske är för mesig i lägen som det här.

Lär väl komma någon mer som har en mycket klokare kommentar än min.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade synat, men är ingen vidare teoretiker i sådana här lägen. Inte i andra lägen heller egentligen. Men är nästan säker på att det är rätt move i det här läget.

 

Du får ju en bra chans att dels slå ut två spelare, dels bygga på din stack. Allt det utan att riskera särskilt mycket av din egen stack. Förlorar du lever du ändå gott efteråt.

 

Rimligt scenario är väl att en har överkort och den andra ett lägre pp.

 

Mm, syn. Något sng-geni får gärna rätta mig.

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

instasyn? du är slagen typ aldrig någonsin, lär ha rätt fin % för det mesta och ruggigt fin % ofta plus att du har markerna för det... Inte ens nära fold ffs, uppe mot två fi som antagligen är rätt desperata och vi har marker+hand för det...

 

håller fullständigt med, första snubben som ställer kan ha allting från A2 uppåt, 22+, JQ, KQ osv osv.. Blindsen är relativt höga, dom har bara runt 4 i M, så han kan ställa med lite vadsomhelst. Den andra som blir AI har ofta olika variationer med ess där, har du tur så har den första också ett ess. Dessutom, plockar du potten så har du en ganska skön ledning för ITM spelet.

 

Så, syn alla dagar i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det måste vara en insta syn.

 

Kan tänka mig en range på förste pusharen på 22+, Ax,KT+,QT+, kanske även något vidare. För den andre nåstans vid 77+, A9+, KQ+.

 

För mig innebär det att jag synar med 99+. Även om du förlorar så är i princip en ute och du har 4k kvar i stacken. Möjligheten att bli stor CL här på bublan e för lockande för mig för att folda TT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det måste vara en insta syn.

 

Kan tänka mig en range på förste pusharen på 22+, Ax,KT+,QT+, kanske även något vidare. För den andre nåstans vid 77+, A9+, KQ+.

 

För mig innebär det att jag synar med 99+. Även om du förlorar så är i princip en ute och du har 4k kvar i stacken. Möjligheten att bli stor CL här på bublan e för lockande för mig för att folda TT.

 

Instämmer (utom i stavningen av "bublan").

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte annat än instämma att det borde vara en syn. Ett sådant spel som UTG gör tyder oftare på skräp än på stål, så att syna honom känns solklart. Jag skulle vara mer nervös för vad UTG+1 har som synar med tre spelare bakom sig, som alla täcker honom.

 

Tar du synen och förlorar så är ni tre 4-5k stackar mot en shortstack, vilket gör honom mer nervös för att bli synad, plus att de andra två förmodligen kommer tighta till sig mot dig, vilket gör att du kan stjäla fler blinds. Är du alltså bara lagom aggro så kan du alltså förmodligen ta tillbaka det du förlorar i handen på att stjäla blinds på bubblan.

 

Ni som säger att synen är självklar, med vilka par tar ni synen i den här situationen ?

 

Med par i nior eller över hade jag synat alla gånger. Med åttor hade jag nog börjat luta åt fold men oftast synat, sjuor hade jag förmodligen vikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligen även AK säger du DocLame. Lägger du AK där ibland menar du? Utveckla gärna det.

 

OBS: Nyfikenhet, inte spydighet. Mestadels.

 

TT är ju generellt sett är en mycket bättre hand än AK att syna en push med från en bred HD. Men jag skulle kanske använt ordet "normalt" istället för "troligen". OP skriver inget om read, och då autosynar jag med AK här. Hoppas det stillade din nyfikenhet. Spydighet intresserar mig föga.

 

Text results appended to pokerstove.txt

 

12,585,434,400 games 0.078 secs 161,351,723,076 games/sec

 

Board:

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 75.012% 74.66% 00.35% 9396318660 44239698.00 { TT }

Hand 1: 24.988% 24.64% 00.35% 3100636344 44239698.00 { random }

 

 

---

 

33,561,158,400 games 0.172 secs 195,123,013,953 games/sec

 

Board:

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 65.751% 64.91% 00.84% 21783519396 283348986.00 { AKs, AKo }

Hand 1: 34.249% 33.40% 00.84% 11210941032 283348986.00 { random }

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är en jäkla skillnad med TT mot rdm hand + AK mot rdm hand mot TT/AK mot två desperata shortstacks allins... AK står sig nog bättre

 

AK står sig "nog" bättre?

 

Om vi t.ex. följer Ängelns föreslagna HD:s tidigare i tråden...

 

Kan tänka mig en range på förste pusharen på 22+, Ax,KT+,QT+, kanske även något vidare. För den andre nåstans vid 77+, A9+, KQ+.

 

...så har vi enligt Pokerstove 40,2% eq med AK och 42,4 % eq med TT.

 

Men om jag förstår dig rätt så anser du alltså ändå att AK är bättre än TT att syna med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...