Gå till innehåll

Avstängd pga chipdumping, kan dom göra så här?


choka

Recommended Posts

Hej, jag var skyldig en kompis pengar och det enda stället jag hade

pengar på för tillfället var på pokern, så vi kom överens om att jag skulle förlora med mening till min kompis och det gjorde jag, nu har våra konton blivit avstänga och dom vägrar betala ut pengarna vi hade på kontona, jag undrar om dom verkligen kan göra så här?!

 

* RP och flytt till Poker OT - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De kan definitivt göra så!

 

Det absolut sämsta sättet att betala en skuld till en kompis är via chipdumpning på en sajt. Upptäcks det så händer precis det som nu hände.

Jag tror tyvärr du kan räkna de där pengarna som förlorade. Du lär inte kunna övertyga dem om att betala tillbaka dem genom att hävda att du skulle betala en skuld.

Sajterna vill inte bli inblandade i pengatvätt och annat olagligt. Även om ni vet att det inte ligger något olagligt bakom dessa pengar så kan inte sajten veta det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så vi kom överens om att jag skulle förlora med mening till min kompis och det gjorde jag

 

Jag tror väl knappast att det är nödvändigt att läsa några som helst regler när man signar upp för att lista ut att det här luktar illa. Sunt bondförnuft är en klart underskattad egenskap när man spelar poker...

 

Varför cashade du inte ut och gav din polare pengarna i stället?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår (och tycker det är bra) att sajterna reagerar mot chipdumpning, men om ni hade skött det snyggt hade ni väl inte blivit upptäckta? T ex kört en HU tills båda har bra händer, du en något sämre. Då kör ni en all in. Det kan de väl inte spåra? Hur gjorde ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på hur klumpigt ni gjorde det... säg inte att ni satt på ett bord med andra? för då är pengarna borta, men ni måste väl ha fattat att man inte får göra så!

 

Om ni satt HU och gjorde "överföringen" i en hand så kanske ni kan krångla er ur det. Be snällt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chattade ni om hur ni skulle göra? Var ni flera vid bordet? Vilken nivå spelade ni på? Om ni inte gjorde något annat än riverhöjningen som indikerade vad ni tänkte göra känns det som de stänger av folk på väldigt godtyckliga grunder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår (och tycker det är bra) att sajterna reagerar mot chipdumpning, men om ni hade skött det snyggt hade ni väl inte blivit upptäckta? T ex kört en HU tills båda har bra händer, du en något sämre. Då kör ni en all in. Det kan de väl inte spåra? Hur gjorde ni?

 

Men tycker du inte att dom tar i lite mkt genom att ta alla pengar man hade på sitt pokerkonto?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På många sajter (Party+skins, Paradise, Pokerstars?) kan man föra över pengar mellan spelare. Det hade varit ett bättre alternativ än att dumpa chips.

 

Om ni spelade heads-up så tror jag att ni kan klara er ur det ändå, genom att be mycket snällt. Kanske rentav ringa?

 

Om ni inte gjorde något annat än riverhöjningen som indikerade vad ni tänkte göra känns det som de stänger av folk på väldigt godtyckliga grunder.

 

Sajten hade ju uppenbarligen rätt, det var ju chipsdumpning. Vilket antagligen var väldigt uppenbart när sajten kollade vilka kort spelarna hade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det absolut sämsta sättet att betala en skuld till en kompis är via chipdumpning på en sajt. Upptäcks det så händer precis det som nu hände. Jag tror tyvärr du kan räkna de där pengarna som förlorade.

 

Det tror inte jag. Skriv ett mail (eller ring) och berätta exakt vad som hände och varför ni gjorde det så kommer det att lösa sig om det är en seriös sajt. De är inte dummare än att de förstår att $30 vid ett enda tillfälle inte har något med pengatvätt eller dylikt att göra. Sköt er i fortsättningen bara så är det nog lugnt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen är jag av åsikten att har man brutit mot reglerna så får man stå sitt kast. Självklart vore det trevligt om man kunde resonera sig fram till en lösning med site-admin men man m,åste ha i åtanke att de har tusentals spelare och det är lönlöst att ge specialbehandling till någon för har man väl ruckat på sina regler för en individ så har man öppnat en dammlucka som inte kommer att kunna stängas. Tro mig, min sambo arbetar på en känd datingsajt och de kör stenhårt på sina regler just pga att de har dåliga erfarenheter från tidigare tillfällen då de tummat på sina regler...

 

I mitt tycke gör sajten rätt och spelaren har fel, hur hårt det än kan tyckas vara så måste man dra linjen någonstans och har man chipdumpat så är man långt bortom den linjen... Orsak och konsekvens, orsak och konsekvens...

 

/TF - hur man nu kan med att vara moraliserande när man själv inte har nån moral att snacka om :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga bara, administratörerna på pokersajterna måste ha hundratals bord att hålla reda på. Trodde aldrig att dom var så effektiva att dom avslöjade en chipdumpning bara för att en person höjer 30 dollar på river? Är inte det ganska vanligt vid ett NL bord??? Jag menar bara för att nån går all in med värdelösa kort betyder det ju inte att det är chipdump utan en hederlig bluff... ?

 

Satt ni på samma IP-nummer eller på vilket sätt "avslöjade" dom er?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätter man sig heads up och spelar en pott där man checkar fram till rivern och sen går all in och får en syn, och därefter lämnar bordet så luktar det nog chipdumpning rätt rejält....

 

Jag antar att de har program som söker efter konstigheter i hur folk spelar, så något sånt här bör nog inte vara några problem med att hitta när det sker. En chipdumpning bör nog maskeras under en längre session än en pott för att inte ha stor chans att upptäckas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nyss kontaktat dom, dom kommer att betala ut pengarna men sen

får vi se om vi får fortsätta och spela där

 

Där hade ni verkligen tur får man ju lov att säga :D

 

Får väl hoppas att det här blir en lärdom, inte bara för er utan även för andra som har funderingar på att betala småskulder genom oskyldig chupdumping!

 

Grattis ;)

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...