Gå till innehåll

Världens bästa skådespelare


Agent Cooper

Recommended Posts

Inte oväntat att det bara grabbar som hyllar andra grabbar!

Jag visste inte att skådespelare enbart var män?? När jag kolla sist på film så var det ju med..såna här..vad heter det nu...jaaa kvinnor!

 

Eller kanske männens kvinnliga favorit-skådisar heter Jenna Jameson och Kobe Tai...

Visste inte du att de flesta i forumet är bögar? :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 170
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har t o m sett den två gånger. Hans sätt att spela den rollen känns som om Jim Carrey tillfälligt imiterar en typisk gammal gangster (vilket han säkert skulle göra utmärkt men med en humoristisk touch). Pacinos spel är lite för markant eller hur jag nu ska beskriva det. Överspel behöver för övrigt inte bara betyda gaphalsigt/halstarrigt utan kan även vara att spela som om man stod på en teaterscen. En stil som inte känns särskilt trovärdig på vita duken. Jag menar inte att Pacino spelade teateraktigt i filmen men hans spel känns något konstlat på ett sätt jag inte gillar. Ypperligt skådespeleri om det inte vore för avsaknaden av naturlighet. Al Pacino är helt klart bäst i rollen som bankrånare i En satans eftermiddag.

 

 

Du har rätt till den åsikten, men jag håller inte med ett dugg. Jim Carrey (stor respekt för killen) liknelsen känns sådär. Jag har en guldbaggevinnare en våning nedanför mig och en guldbaggenominerad kille kom över på lunchen. Båda har stor erfarenhet av både teater och film. Jag tror inte de skulle hålla med om din analys.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte oväntat att det bara grabbar som hyllar andra grabbar!

Jag visste inte att skådespelare enbart var män?? När jag kolla sist på film så var det ju med..såna här..vad heter det nu...jaaa kvinnor!

 

Eller kanske männens kvinnliga favorit-skådisar heter Jenna Jameson och Kobe Tai...

Låt oss alla nu därför tvinga oss själva att tycka om exakt lika många kvinnliga skådespelare som manliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte oväntat att det bara grabbar som hyllar andra grabbar!

Jag visste inte att skådespelare enbart var män?? När jag kolla sist på film så var det ju med..såna här..vad heter det nu...jaaa kvinnor!

 

Eller kanske männens kvinnliga favorit-skådisar heter Jenna Jameson och Kobe Tai...

 

Eller så kan det bero på att antalet intressanta roller för kvinnor traditionellt sett varit klart färre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt oss alla nu därför tvinga oss själva att tycka om exakt lika många kvinnliga skådespelare som manliga.

 

haha..jag visste att den skulle komma!

 

Nä självklart..finns inga bra kvinnliga skådespelare..absolut inga alls. Utan det är bara män som kan göra en riktig roll...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har rätt till den åsikten, men jag håller inte med ett dugg. Jim Carrey (stor respekt för killen) liknelsen känns sådär. Jag har en guldbaggevinnare en våning nedanför mig och en guldbaggenominerad kille kom över på lunchen. Båda har stor erfarenhet av både teater och film. Jag tror inte de skulle hålla med om din analys.

Jag har spelat stora roller inför publik ganska många gånger så jag anser mig också ha viss känsla för den saken. Inte på proffsnivå men hur ofta har du själv spelat teater? Det är väl egentligen mer personlig smak och inre referensbilder som avgör hur bra eller mindre bra en rolltolkning är. Ingen kan teoretiskt bevisa att Al Pacino spelade exakt rätt, right?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat stora roller inför publik ganska många gånger så jag anser mig också ha viss känsla för den saken. Inte på proffsnivå men hur ofta har du själv spelat teater? Det är väl egentligen mer personlig smak och inre referensbilder som avgör hur bra eller mindre bra en rolltolkning är. Ingen kan teoretiskt bevisa att Al Pacino spelade exakt rätt, right?

 

Stora roller... Kan du berätta mer? Jag blir nyfiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fyp

 

Men Jackson har väl inte gjort så mycket smörja utöver Snakes on a plane? Jag kan ha lyckats ducka för en del iofs.

Gällande Travolta tror jag han är sjukt beroende av en bra regissör, eller så är han bara jäkligt ojämn. Jämför med t ex Gene Hackman, som är bra trots att regissör och film suger.

 

du kanske inte sett Jumper än... :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en guldbaggevinnare en våning nedanför mig och en guldbaggenominerad kille kom över på lunchen. Jag tror inte de skulle hålla med om din analys.

 

Jag har en kusin som såg Robinson-Zubeyde på stan en gång. Jag tror att Zubeyde tycker att Kontextus är en dålig skådespelare.

 

Jag har spelat stora roller inför publik ganska många gånger

 

Jag har ätit stora portioner på restaurang flera gånger. Jag är bäst i Sverige på att betygsätta retauranger?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har t o m sett den två gånger. Hans sätt att spela den rollen känns som om Jim Carrey tillfälligt imiterar en typisk gammal gangster (vilket han säkert skulle göra utmärkt men med en humoristisk touch). Pacinos spel är lite för markant eller hur jag nu ska beskriva det. Överspel behöver för övrigt inte bara betyda gaphalsigt/halstarrigt utan kan även vara att spela som om man stod på en teaterscen. En stil som inte känns särskilt trovärdig på vita duken. Jag menar inte att Pacino spelade teateraktigt i filmen men hans spel känns något konstlat på ett sätt jag inte gillar. Ypperligt skådespeleri om det inte vore för avsaknaden av naturlighet. Al Pacino är helt klart bäst i rollen som bankrånare i En satans eftermiddag.

 

Han överspelar klart i den filmen. Tyvärr är det väldigt vanligt och jag tokstör mig på det.

 

Filmen är dock bra ändå. Den är väl ämnad att vara lite absurd och överdriven. Nu kan det ju vara så att rollpersonen har adhd också. Har inte läst manus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ätit stora portioner på restaurang flera gånger. Jag är bäst i Sverige på att betygsätta retauranger?

 

Nu är du ju bara en idiot, och det vet du. Nej, att du har ätit stora portioner på restaurang har ingenting med att betygsätta restauranger/mat - men har du mycket erfarenhet bakom dig gällande mat så ger jag dig cred. En redneck som käkar feta portioner innehållandes burgare och strips har ingenting att säga till om i min bok, eller i någons bok för den delen heller. Att killen har spelat stora roller inför stor publik tyder ju på större erfarenhet för yrket än vad gemene man har, inte sant? Sen tycker jag frågeställningen "världens bästa skådis" är fånig som den är... Vem är världens bästa pokerspelare? Vilken är världens bästa film/bok?

 

Lägg en top 25 lista eller liknande så kan vi börja snacka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är du ju bara en idiot, och det vet du. Nej, att du har ätit stora portioner på restaurang har ingenting med att betygsätta restauranger/mat - men har du mycket erfarenhet bakom dig gällande mat så ger jag dig cred. En redneck som käkar feta portioner innehållandes burgare och strips har ingenting att säga till om i min bok, eller i någons bok för den delen heller. Att killen har spelat stora roller inför stor publik tyder ju på större erfarenhet för yrket än vad gemene man har, inte sant? Sen tycker jag frågeställningen "världens bästa skådis" är fånig som den är... Vem är världens bästa pokerspelare? Vilken är världens bästa film/bok?

 

Lägg en top 25 lista eller liknande så kan vi börja snacka.

 

ha ha du han före

 

Personlighen föredrar jag klart al pacino framför de niro men jag avskyr de niro och hans töntiga minspel som är lite i stil med harrison ford. De niro var bra i taxi driver, sen dess har det gått nedför med vissa undantag. The deer hunter är riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är du ju bara en idiot, och det vet du. Nej, att du har ätit stora portioner på restaurang har ingenting med att betygsätta restauranger/mat - men har du mycket erfarenhet bakom dig gällande mat så ger jag dig cred. En redneck som käkar feta portioner innehållandes burgare och strips har ingenting att säga till om i min bok, eller i någons bok för den delen heller. Att killen har spelat stora roller inför stor publik tyder ju på större erfarenhet för yrket än vad gemene man har, inte sant? Sen tycker jag frågeställningen "världens bästa skådis" är fånig som den är... Vem är världens bästa pokerspelare? Vilken är världens bästa film/bok?

 

Lägg en top 25 lista eller liknande så kan vi börja snacka.

 

 

Så nu vet vi. Alla vi som inte har en guldbaggevinnare till granne eller har spelat stora roller är inte kvalificerade att uttala sig. Inte ens Agent Coopers förträffliga ironi biter på dessa grabbar. All your base are belong to us.

 

Vi kanske kan skapa en separat film-tråd för dessa experter, 'Film för oss med guldbagge-granne och ingen hjärna'.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BEN AFFLECK e lätt hollywoods bästa skådis

 

Jag utgår helt fräckt från att ironin rinner över kanten i detta inläg...

 

Hans bror, Casey, överraskade däremot stort på mig i Gone Baby Gone. Har inte sett The assassination of Jesse James by the coward Robert Ford än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...