Gå till innehåll

Var ska jag sportsbetta?


Recommended Posts

Den senaste tiden har jag gått in mer och mer för sportsbetting och tycker det är oerhört roligt.

 

Det viktigaste för mig är utbudet av spel, dels ligor/sporter (primärt fotboll) men att man kan spela många alternativ på samma match. Jag har konto på bet365* och gillar utbudet men vill testa nytt. Jag kommer inte jaga odds utan värdesätter enkelhet och utbud istället.

 

Finns det någon bookie att reka? Jag tar gärna en bonus att jobba mot med en deposit på kanske 5K. Finns mobil klient är det ett plus.

 

Någon som ligger inne med tips?

 

* pokerkonton finns överallt. sportsbettar även på Svs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sportbet på svs avråder jag ifrån, fantastisk dålig %payback på deras odds. Man ska normalt sett om man är seriös ha ett antal kontot o tracka bästa odds på tänkbart spelobjekt.

 

Ska man bara ha en ligger Pinnacle generallt högt i oddsen, och nordicbet har en kanonklient till mobilen som man laddar ner som ett program, täcker livescore mm.

 

Annars, http://www.betbrain.com och kika på det odds du tänkt lägga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om Svs men har en del cash där plus att jag gillar Bomben och Stryktipset. Nu när det blir mer seriöst så går jag nog därifrån.

 

Nordicbet ska jag kika in på, låter intressant. Tack!

 

Btw, har du testat

 

Betfair?

Centrebet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om Svs men har en del cash där plus att jag gillar Bomben och Stryktipset. Nu när det blir mer seriöst så går jag nog därifrån.

 

Nordicbet ska jag kika in på, låter intressant. Tack!

 

Btw, har du testat

 

Betfair?

Centrebet?

 

 

Betfair ligger bra och har fördelen att man själv sätter odds, brukar av nån anledning oftast följa oddsen på andra siter dock...

 

Centrebet är bra och har riktigt snabba utbetalningar, men oddsen ligger i nivå eller tom lite lägre än hos konkurrenterna.

 

Jag hade satsat på att skapa konton på flera sajter och ha spridd rulle, de oddskillnader du får är oftast den edge man behöver för att ha möjlighet att bli vinnande eller lönsam i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenska Spel tycker jag inte du ska avstå helt ifrån. De har en del riktiga bjudningar där.

 

Alltmer sällan... oavsett är det inte värt att ha rulle där, man kan titta in och se på oddsen men generellt ligger de ju dryga 20-30% lägre i återbetalning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltmer sällan... oavsett är det inte värt att ha rulle där, man kan titta in och se på oddsen men generellt ligger de ju dryga 20-30% lägre i återbetalning.

 

Det där är inte riktigt sant:

Visst, SvS har totalt sämst återbetalning på alla tre tecknen(80%), men rånet ligger på X:et. Hemma- och bortasegrar kan man faktiskt hitta...(tex nurnberg 4,40 var högst i världen i helgen, sedan är de ju en annan sak man bara kan spela 1000/spelkort på singlar)

 

några matcher från SvS idag, observera X oddset, marknadens snittodds i parentes:

 

AGF-Viborg - 1.950 2.200 3.500 (1,92 3,28 3,69)

Strømsgodset-Rosenborg - 3.300 2.450 1.850 (3,27 3,32 2,05)

Hammarby-Sundsvall - 1.400 2.500 7.000 (1,39 4,03 7,91)

Linköping-HV-71 - 2.150 2.350 2.750 (2,11 4,07 2,67)

Elfsborg-AIK Stockholm - 2.000 2.150 3.400 (2,10 3,17 3,31)

FC Koln-Monchengladbach - 2.200 2.150 3.000 (2,24 3,13 2,94)

Stoke-Crystal P - 1.900 2.200 3.650 (1,95 3,22 3,63)

Så länge man undviker X står sig oddsen inte alls så dåligt med andra bolag...

 

Varför det blivit så här då? SvS har länge ansökt om att få höja oddsen men fått nej av regeringen(dvs av oss). SvS har som nödlösning kommit på att ta ner Xet för att kunna hålla konkurrenskraftiga odds på 1 och 2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också märkt att deras X har varit riktigt dåliga jämfört med övriga marknaden, men samtidigt om man orkar kolla deras odds så kan man hitta några godbitar till odds. Men det tiltande är ju att man bara kan betta 1k per spel, ska man maxa får man väl traska ner på kiosken för då bör man väl få lägga mer än 1k per spel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också märkt att deras X har varit riktigt dåliga jämfört med övriga marknaden, men samtidigt om man orkar kolla deras odds så kan man hitta några godbitar till odds. Men det tiltande är ju att man bara kan betta 1k per spel, ska man maxa får man väl traska ner på kiosken för då bör man väl få lägga mer än 1k per spel?

Du ska fram med spelkortet där också...(har du redan spelat 1k via internet så är det kortet maxat på det objektet den dagen, ombud eller inte)

 

Har för mig SvS är rätt hårda mot ombud som åker dit på att ta emot spel från kund med flera spelkort, så även om du har släktens spelkort får du antagligen åka runt områdets alla ombud :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också märkt att deras X har varit riktigt dåliga jämfört med övriga marknaden, men samtidigt om man orkar kolla deras odds så kan man hitta några godbitar till odds. Men det tiltande är ju att man bara kan betta 1k per spel, ska man maxa får man väl traska ner på kiosken för då bör man väl få lägga mer än 1k per spel?

 

Det går ju att kombinera med ett 1.01-spel för att skapa en dubbel också. Typ Sävehofs damer i helgen som gick.

 

Annars är väl 1.01-lir inget som rekommenderas av någon men i just detta fall när man dessutom kan sälja av en stor del av risken så må det väl vara hänt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iofs är denna fråga egentligen inte relevant då jag inte går på kiosken för att betta, men man bör väl få betta mer än 1k utan att använda spelkortet?? Alltså lämna in flera bongar med 1k på varje?

 

Jo sant att man kan ta en dubbel med en 1,01 match, får man sätta mer då alltså?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iofs är denna fråga egentligen inte relevant då jag inte går på kiosken för att betta, men man bör väl få betta mer än 1k utan att använda spelkortet?? Alltså lämna in flera bongar med 1k på varje?

 

Jo sant att man kan ta en dubbel med en 1,01 match, får man sätta mer då alltså?

Singelspel kräver spelkort hos ombud, likaså dubblar har jag för mig(+en del annat säkert)

 

Man får satsa mer på en dubbel ja... och ännu mer på en trippel

(minns inte exakta siffror nu då jag aldrig spelar annat än singlar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Singelspel kräver spelkort även hos ombud, likaså dubbel har jag för mig(+en del annat säkert)

 

Man får satsa mer på en dubbel ja... och ännu mer på en trippel

(minns inte exakta siffror nu)

 

Ok, sist jag bettade vilket var ngt år sen så behövde man inte spelkort... Fan vad staten ska veta vilka som bettar och inte:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang 1000:-gränsen per spelkort:

Har själv varit ombud och kan säga att det verkar vara hyffsad "service" på den fronten iaf hos dom riktiga spelbutikerna.

Man har helt enkelt en jävla massa spelkortsnummer på ickeaktiva släktingar och vänner som man kör med när det kommer någon highroller. Är ju fördel om man känner personalen så att säga..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att svs sen har sämst utbud är väl ytterligare en anledning att dumpa skiten, tillsammans med sämre återbetalning, samt den föbannade förmyndarmentaliteten.

 

Då ex Nordicbet har matchodds ner till div 4 i fotboll samt typ 90spelalternativ till en champions league match sitter svs och är stolta över att de kan presentera över/under på veckans toppmatch.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är man tex sugen på att lira på matchen Elfsborg-AIK som jag är ikväll så kan får man på svs dryga 79% återbetalning, att jämföra med pinnacle som har 97% och ligger över på samtliga resultat. Att sitta och vänta på ett odds som ligger över snittet på svs och dessutom ha känsla för att det ska sitta känns hopplöst meningslöst då det torde vara bra mycket enklare att hitta överodds då bolagen bara har ett par % marginal på sin oddsättning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man har helt enkelt en jävla massa spelkortsnummer på ickeaktiva släktingar och vänner som man kör med när det kommer någon highroller.

Jo, polaren har ett ombud...dock har ombud blivit uppsagda pga av spel med icke aktiva kunders spelkort.

 

 

Är man tex sugen på att lira på matchen Elfsborg-AIK som jag är ikväll så kan får man på svs dryga 79% återbetalning...

Som tidigare konstaterats är det betydligt högre än 79% om du skippar X:et.

(snittodds i parentes)

Elfsborg-AIK Stockholm - 2.000 2.150 3.400 (2,10 3,17 3,31)

Att skippa objekt bara för att det är SvS låter ju lite dumt,,, ibland är ju guldkornen där. Enda egentliga anledningen att skippa SvS är att max insatsen är så låg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig som är intresserad av mer udda sporter - framförallt orientering - är betsafe bra. Där går det att hitta riktiga felodds. Då och då (har hänt minst 5 ggr senaste året) får man en hundring att spela för och pengarna tillbaka om man förlorar.

 

Cykel är mitt andra stora intresse och på Flandern runt i söndags (stor cykeltävling) gick det att spela under tävlingen på Betfair. Så fort man såg att någon släppte kontakten var det bara att slänga in en slant. Har man koll på banprofiler mm kan man göra sig en liten hacka där ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Som tidigare konstaterats är det betydligt högre än 79% om du skippar X:et.

(snittodds i parentes)

Elfsborg-AIK Stockholm - 2.000 2.150 3.400 (2,10 3,17 3,31)

Att skippa objekt bara för att det är SvS låter ju lite dumt,,, ibland är ju guldkornen där. Enda egentliga anledningen att skippa SvS är att max insatsen är så låg.

 

 

Även utan x:et ligger pinnacle högre på 1:a o 2:a,sen ska allt stämma. de ska ha värderat fel på 1 el 2 för även med kapat x ligger de lägre än de som ligger högst ¨på 1 resp 2, man ska vara beredd att spela på tecknet de satta snett, man ska inte vara beredd att satsa mer än 1000, man ska inte vilja satsa på annat än 1 el 2, alltså inte halvtid fulltid, halvtidsresultat över/under mm mm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även utan x:et ligger pinnacle högre på 1:a o 2:a,sen ska allt stämma. de ska ha värderat fel på 1 el 2 för även med kapat x ligger de lägre än de som ligger högst ¨på 1 resp 2, man ska vara beredd att spela på tecknet de satta snett, man ska inte vara beredd att satsa mer än 1000, man ska inte vilja satsa på annat än 1 el 2, alltså inte halvtid fulltid, halvtidsresultat över/under mm mm

Jo klart, i den matchen är pinacle högre... i nån annan match är nåt annat bolag högre..osv...

 

låter dock som om det aldrig finns spelbart på svs: spelbart finns även på svs, nurnberg senast i helgen, varför låta bli o spela den bara för det är svs

 

ta det som det är: endast 1 och 2 är konkurrenskraftiga tills VI tillåter SvS att höjja oddsen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för all diskussion, intressant att se intresserade spelare här på forumet.

 

Håller med om att Svs ofta ger hyfsade odds på 1,2-resultat men lägre på annat. Jag ska kolla vidare och se om jag hittar någon sida som uppfyller alla krav men som påpekat är det nog bäst att ha flera konton.

 

Pey: Tackar!

 

Btw, har ett halvtid/fulltid på IFE-AIK på 1/2, bara för AIK att göra 3 mål nu så blir frekje insats x 50 rikare =) Men som Elfsborgare hoppas jag vi krossar dem hårt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...