Gå till innehåll

NLT - TPTK, hur undvika förlust mot tomten?


Recommended Posts

Starting game 14725854 at http://www.Everestpoker.com Bord: Riga-2 0.05/0.10 No Limit Texas Hold´em

 

Bordstämning:

Maniacs och Tomtar blandat med Tighta spelare.

Spelar själv Tight preflop och Aggressivt efter flop.

 

Spelaren och Stackstorleken:

ajota45 är spelaren jag möter, hade ingen read på honom första gången jag spelar mot honom. Han hade 30$ i sin stack medans jag hade runt 10$, hans 30$ sa bara mig att han kan ju inte vara helt bakom flötet.

 

Preflop:

stridman is dealt K:c:.

stridman is dealt A:c:.

Fracastel calls for 0.10$.

Yoshin folds.

Xyphenia125 calls for 0.10$.

stridman raises 0.90$.

Mr_Ace_Ass folds.

ajota45 calls for 1$.

pascool folds.

zedieg calls for 1$.

ceez calls for 0.95$.

JP90 folds.

Fracastel folds.

Xyphenia125 calls for 0.90$.

 

Höjjer en dollar för att få ut lite om jag träffar, fyra synare betyder inte så mycket bland dessa personer.

 

 

Floppen:

3:d: 4:c: A:s:.

ceez checks.

Xyphenia125 checks.

stridman raises 5.20$.

ajota45 calls for 5.20$.

zedieg folds.

ceez folds.

Xyphenia125 folds.

 

Yes, top pair med en fin kicker. Är det nåt jag lärt mig av att spela mot callingstations är det att man höjjer ordenligt när man träffar så ett fint potbett skickar jag iväg en synar, har han kanske K-K, A-Q?

 

Turn:

10:s:.

 

stridman goes all-in for 3.40$.

ajota45 calls for 3.40$.

 

Här anser jag att allt skall in och trycker in allt, ajota45 tänker och tänker mätaren går ner och han synar.

 

Uppvisning av kort:

stridman shows K:c: A:c:.

ajota45 shows Q:c: 2:c:.

 

Idiot var min enda kommentar.

 

Rivern:

5:d:

 

stridman has A pair of Aces - A:s: A:c: K:c: 10:s: 5:d:.

ajota45 has Straight, Five high - 5:d: 4:c: 3:d: 2:c: A:s:.

ajota45 wins pot (21.62$).

 

Reflektion: Han får stegen jag förlorar allt, okej det är microlimit.

Fast vad kan jag säga mer än dumj**** Hur skall jag göra för att kunna undvika dessa situationer? Spelade jag fel?

 

* RP - QoS *

 

* Bättre RP - Nusse*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast vad kan jag säga mer än dumj**** Hur skall jag göra för att kunna undvika dessa situationer? Spelade jag fel? [/b]

 

1. kalla honom "Min bästa kompis i hela världen, får jag spela med dig jämt?"

 

2. Du ska inte undvika situationer som denna, du ska leta efter dem.

 

3. Nej, du spelade inte fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att vara elak, men är verkligen det här en seriös fråga/tråd eller vill du bara ha lite sympati för ett bad beat? Att muppar synar potbet med hålstegedrag är ju något som vi älskar, sen är det ju bara så att de kommer att vinna några gånger och det får man ju ta. Känns som att det här är rätt basic och det är därför jag har svårt att tro på intentionen med den här tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast vad kan jag säga mer än dumj**** Hur skall jag göra för att kunna undvika dessa situationer? Spelade jag fel? [/b]

 

1. kalla honom "Min bästa kompis i hela världen, får jag spela med dig jämt?"

 

2. Du ska inte undvika situationer som denna, du ska leta efter dem.

 

3. Nej, du spelade inte fel.

 

Ta till er detta!! Positivt EV

 

/Robban

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog ha lastat in min pengar på floppen. Ingen idé att spara dom där sista små pengarrna.

Då hade chansen funnits att du hade tagit ner potten där direkt.

 

Vilket ju vore en katastrof. Mot en sådan motståndare vill du ju få in så mkt pengar som möjligt i ett sådant här läge, inte vinna potten direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog ha lastat in min pengar på floppen. Ingen idé att spara dom där sista små pengarrna.

Då hade chansen funnits att du hade tagit ner potten där direkt.

 

Vilket ju vore en katastrof. Mot en sådan motståndare vill du ju få in så mkt pengar som möjligt i ett sådant här läge, inte vinna potten direkt.

 

Okej. Du har rätt. MEN... Skulle du vilja ha in hela hans stack då är det nog inte rätt att betta pott. Då kanske man ska ge han lite mer fördelaktiga odds.

 

Men se det så här då:

Om det landar ett kort till fyrfärgen på turn. Eller ett kort till stegen.

Då har du bara cirka 3$ kvar att lägga i en 15$ pott. Har han ett färgdrag eller ett drag till stegen så spelar han helt plötsligt rätt.

Därför skulle jag ha tryckt i det läget. Hänger du med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

Hur fasen ska man göra mot alla dessa akvariebord där det bara sitter fiskar? Okej, det lönar sig ibland eller ganska ofta att spela mot dessa. men ibland förlorar man också några större potter när man själv sitter med AA och tomten har J6s och ställer in. Hur ska man göra om man inte kan beta bort dom?

 

Använder ofta Kens fras "Är du ifrån norge?" :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fasen ska man göra mot alla dessa akvariebord där det bara sitter fiskar? Okej, det lönar sig ibland eller ganska ofta att spela mot dessa. men ibland förlorar man också några större potter när man själv sitter med AA och tomten har J6s och ställer in. Hur ska man göra om man inte kan beta bort dom?

 

Använder ofta Kens fras "Är du ifrån norge?" :lol:

 

 

Jag skulle då inte änns vilja beta bort dom.

Spela tajt/aggro som bara fan. Sen kan det ju vara bra att ha råd med dessa utdragningar. :roll:

 

btw, jag tor Ken har svårt att anpassa sig till alla tomtar som kommit upp och slaskar vid pro-borden. Förstår hans ilska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fasen ska man göra mot alla dessa akvariebord där det bara sitter fiskar? Okej, det lönar sig ibland eller ganska ofta att spela mot dessa. men ibland förlorar man också några större potter när man själv sitter med AA och tomten har J6s och ställer in. Hur ska man göra om man inte kan beta bort dom?

 

Använder ofta Kens fras "Är du ifrån norge?" :lol:

 

 

Jag skulle då inte änns vilja beta bort dom.

Spela tajt/aggro som bara fan. Sen kan det ju vara bra att ha råd med dessa utdragningar. :roll:

 

btw, jag tor Ken har svårt att anpassa sig till alla tomtar som kommit upp och slaskar vid pro-borden. Förstår hans ilska.

 

 

Jo men jag har råd med att bli utrdragen med skitkort. men jag tycker bara att det är så jobbigt. Men det är väl sådant man får ta.. ;) Att bara spela riktiga monsterhänder eller limpa och träffa något stort då tillfälle ges.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men jag har råd med att bli utrdragen med skitkort. men jag tycker bara att det är så jobbigt. Men det är väl sådant man får ta.. ;) Att bara spela riktiga monsterhänder eller limpa och träffa något stort då tillfälle ges.

 

Det blir mindre jobbigt om man multitable'ar. Vinst och förlust fördelas lite bättre, så man inte tar bad beats så hårt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...