Gå till innehåll

Sajt: High5Action.com


gdaily

Recommended Posts

En utvecklare i ett projekt jag är inblandad i säger så här (han är ingen pokerspelare dock)

 

jag gissar att det egentligen handlar om samma problem som vi har i Vista, om UAC är påslagen så blockar Windows en massa saker utan att berätta det, helt j-a omöjligt att felsöka.

UAC slås av i kontrollpanelen, betyder User Account Control.

Påslagen default. Hindrar dumma användare från att göra saker som microsoft tycker är dumma. Typ köra program från andra än pyttemjuk

Värt att prova kanske?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 209
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej!

 

Har precis registrerat mig för att kunna spela forumturneringarna i höst. Eftersom jag har VISTA så rekommenderades jag att spela från webbklienten. Det är bara det att när jag försöker gå in på webbklienten får jag bara en blank sida.

 

Jag har senaste versionen av Java på datorn. Är det något annat program man måste ha för att kunna använda webbklienten som jag kan tänkas ha missat? (Datorn är rätt ny...)

Jag ska kolla upp det, återkommer.

 

Dessutom lyckas jag inte logga på i övre högra hörnet på webb-sidan med det användarnamn och lösenord jag angav under registreringsprocessen...

PMa mig vad du heter så ska jag undersöka vad det kan bero på

 

/Chris

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo den där UACn har man redan fått stänga av några gånger.

 

Lösenordet har fixat sig. Det verkar som om det blev något knas när jag skulle aktivera kontot. Jag fick meddelandet att det gått bra, men mina försök att logga in låste lösenordet och när jag skulle låsa upp det fick jag meddelandet att det kontot aldrig blivit aktiverat. Jag försökte igen, fick ytterligare en blank sida men det gick därefter att låsa upp lösenordet och ersätta det med ett nytt. Som funkar.

 

Skall prova att ladda ner klienten...

 

Edit:

 

Att stänga av UACn hjälpte inte med webbklienten. När jag försöker installera den stora klienten hänger sig nedladdningen halvvägs när installationsprogrammet försöker ladda ner jreinstaller.exe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo..

Jag laddade hem b2b klienten genom loggan här på PF,när jag sen loggar in med TAP anv.namn + lösen och försöker göra min första cash insättning,och använder koden för bonus här.. står det bara "Du kan inte använda koden pga av att den tillhör en annan Affiliate"

 

Ska jag behöva göra ett nytt konto till b2b klienten för att ta del av bonusen här??

 

/Skoberg :mrgreen:

 

EDIT: Såg nu att det står,"starta ett konto,för att få bonusen",men eftersom jag redan har ett konto på TAP, så går det välan inte :-) men ioförsig har jag aldrig gjort någon cash insättning... ahhh , jag lägger ner bonusen, får väl köra endå..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EDIT:

Kan/får man ha två separata nicks på TAP och H5A som är kopplade till samma konto hos er?

 

Kan vara några andra som har gjort som jag och registrerat ett nick på TAP som är upptagen på Entraction.

 

Jag laddade hem b2b klienten genom loggan här på PF,när jag sen loggar in med TAP anv.namn + lösen och försöker göra min första cash insättning,och använder koden för bonus här..

 

EDIT: Såg nu att det står,"starta ett konto,för att få bonusen",men eftersom jag redan har ett konto på TAP, så går det välan inte :-) men ioförsig har jag aldrig gjort någon cash insättning... ahhh , jag lägger ner bonusen, får väl köra endå..

 

Har också ett konto på TAP sen tidigare, bara att glömma bonusen då?

 

Det brukar ifs vara reload-bonusar på Entraction (eller kanske ni skippar det?) ibland så en insättningsbonus är inte så viktig om man tänker bara spela forumturneringarna och kanske bara lite till...

 

Eftersom jag har VISTA så rekommenderades jag att spela från webbklienten.

 

Jag har Vista (tyvärr) och jag har inte märkt några problem med någon sajt i B2B.

 

I regel tar det till Service Pack 2 innan Microsofts produkter fungerar dugligt.

 

Att installera XP är inte så tidskrävande om man orkar leta på någon icke-laglydig sajt efter en DVD som installerar automatiskt alla andra småprogram man behöver förutom winskräpet.

 

Man behöver inte känna sig (tycker jag iaf...) göra sig skyldig till något brottligt eftersom XP kostar minde eller ca lika mycket i affären än Vista.

 

Efter skivan behöven man bara krångla in diverse drivrutiner till prylarna i datorn.

 

Instalera Windows + allt annat tar inte mer än 2-5 timmar varav effektiv arbetstid är 1-2 timmar beroende hur snabb man är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, men nej tack. Sådana där DVDer brukar ha en tendens att installera en massa småprogram som man definitivt inte behöver tillsammans med de man behöver.

 

För övrigt tror jag inte man kan skylla strulet med webbklienten på Vista. Försökte kolla den på min jobbdator som har XP, och den var lika blank där. Är det någon här som har sett webbklienten i verkligheten?

 

Skall pröva att installera någon annan B2B-klient för att se om det är ett generellt problem med installationen eller om det bara är hos High5Action.

 

Edit: Webbklienten fungerar utmärkt på 24h-poker, däremot lyckas jag inte ens ladda ner installationsprogrammet för den andra klienten därifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt tror jag inte man kan skylla strulet med webbklienten på Vista. Försökte kolla den på min jobbdator som har XP, och den var lika blank där. Är det någon här som har sett webbklienten i verkligheten?
Nu ligger det uppe en länk... Om jag säger så här - NÅGON hade supit bort länken till webklienten, och det var inte jag. Bra att det upptäcktes nu och inte tio minuter före forumrankingturrarna :-)

 

Man måste dessutom tydligen tillåta pop-up förnster i browsern.

 

Kan/får man ha två separata nicks på TAP och H5A som är kopplade till samma konto hos er?

 

Kan vara några andra som har gjort som jag och registrerat ett nick på TAP som är upptagen på Entraction.

Jag törs inte ta gift på det, men jag tror nog att det borde gå att få fungera. Det kommer i så fall bli en manuell koppling. Ska be någon av TAP-teknikerna att svara direkt i den här tråden om någon dag.

 

Jag laddade hem b2b klienten genom loggan här på PF,när jag sen loggar in med TAP anv.namn + lösen och försöker göra min första cash insättning, och använder koden för bonus här..
Har också ett konto på TAP sen tidigare, bara att glömma bonusen då?
Här räcker jag upp handen och säger att jag är lite förirrad... Okej, ni har startat konto på B2B/Entraction high5action.com här via forumet. Ja, då ska ni ha rätt till bonus, i B2B-klienten. Sedan tar det ett "litet tag" och så kommer inloggningsuppgifterna till TAP som ett brev på postan. Cashinsättningar/bonusar görs på B2B-klienten, ej TAP-klienten.

 

Det brukar ifs vara reload-bonusar på Entraction (eller kanske ni skippar det?) ibland så en insättningsbonus är inte så viktig om man tänker bara spela forumturneringarna och kanske bara lite till...
Jag har svårt att se att vi aldrig kommer köra någon reloadbonus... Den som lever får se.

 

/Chris

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här räcker jag upp handen och säger att jag är lite förirrad... Okej, ni har startat konto på B2B/Entraction high5action.com här via forumet. Ja, då ska ni ha rätt till bonus, i B2B-klienten. Sedan tar det ett "litet tag" och så kommer inloggningsuppgifterna till TAP som ett brev på postan. Cashinsättningar/bonusar görs på B2B-klienten, ej TAP-klienten.

/Chris

 

Jag gjorde inget nytt konto på B2B klienten,utan jag laddade bara hem klienten, Sen loggade jag in på klienten, med mitt TAP anv-namn o lösen o tryckte på cashier ....

 

/Skoberg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EDIT: Såg nu att det står,"starta ett konto,för att få bonusen", men eftersom jag redan har ett konto på TAP, så går det välan inte men ioförsig har jag aldrig gjort någon cash insättning... ahhh , jag lägger ner bonusen, får väl köra endå..

 

Jag gjorde inget nytt konto på B2B klienten,utan jag laddade bara hem klienten, Sen loggade jag in på klienten, med mitt TAP anv-namn o lösen o tryckte på cashier ....

 

/Skoberg

Ja, då är du uppsignad via någon annan affiliate. Du får vänta in en reloadbonus, tyvärr. Du kan förvisso prova den generella depositbonusen H5ADEPOSIT, den kanske funkar för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EDIT:

Kan/får man ha två separata nicks på TAP och H5A som är kopplade till samma konto hos er?

 

Kan vara några andra som har gjort som jag och registrerat ett nick på TAP som är upptagen på Entraction

 

Se till att mailadresserna är densamma, så kommer TAP-killarna att se det och knyta ihop de olika kontona, säger de.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reggat konto nu för rankingturrarna men kan inte deposita. Har försökt 5 ggr med mitt ica mastercard men får felmeddelande varje gång :cry:

 

Bra att du är ute i så god tid :-)

Det där ska vi väl kunna råda bot på inom en vecka. PMa mig ditt nickname på H5A för säkerhets skull, så ska jag kika (ev brasklapp att jag inte får fatt på någon vettig på Entraction över helgen).

 

Fixar jag det inte på veckan som kommer, eller kan tala om vad det är som strular, så ska jag personligen sätta in 10€ på ditt konto så du kan spela första rankingturren i alla fall.

 

/Chris

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra att du är ute i så god tid :-)

Det där ska vi väl kunna råda bot på inom en vecka. PMa mig ditt nickname på H5A för säkerhets skull, så ska jag kika (ev brasklapp att jag inte får fatt på någon vettig på Entraction över helgen).

 

Fixar jag det inte på veckan som kommer, eller kan tala om vad det är som strular, så ska jag personligen sätta in 10€ på ditt konto så du kan spela första rankingturren i alla fall.

 

/Chris

Yay! Har pmat dig.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har försökt igen med att sätta in pengar på High5 via mitt mastercard men får bara felmeddelanden. "Ett fel har uppstått vid insättningen, var god försök igen". Jo, men efter fem försök ger man ju upp.

 

*edit* löste det med Visa-kortet men det ska skrotas inom en månad så jag hoppas ni fixar så man kan sätta in med mastercard. Ja, entraction alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*edit* löste det med Visa-kortet men det ska skrotas inom en månad så jag hoppas ni fixar så man kan sätta in med mastercard. Ja, entraction alltså.

Jag hatar att skylla på andra, men (tyvärr) så lär detta fel vara ett Entractionfel. Man får hoppas att de sätter igång och fixar felet. Lär inte bara vara du som har problem i så fall.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BTW jag får betalt per "supportärende" så tveka inte att ställa "korkade frågor", jag är mer än glad att få hjälpa till!

 

Bra, då slipper du på köpet alltför långa meddelanden av mig.

 

Är lite dålig på att e-posta så skriver här.

 

Får ett sådand här trevligt felmeddelande när jag väl kommit ihåg både användarnamn & lösenord:

"Login for this account has been disabled, please contact TAPsupport@high5action.com"

 

Spelade ett par turrar vid betatester och bör ha TAP€5-15 på kontot också.

Körde som lagkapten för "Team Slask" under ett par turneringar (under turneringen) men den "egentliga lagkaptenen" fixade registreringen.

 

Nickar "feedme".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra, då slipper du på köpet alltför långa meddelanden av mig.

 

Är lite dålig på att e-posta så skriver här.

 

Får ett sådand här trevligt felmeddelande när jag väl kommit ihåg både användarnamn & lösenord:

"Login for this account has been disabled, please contact TAPsupport@high5action.com"

 

Spelade ett par turrar vid betatester och bör ha TAP€5-15 på kontot också.

Körde som lagkapten för "Team Slask" under ett par turneringar (under turneringen) men den "egentliga lagkaptenen" fixade registreringen.

 

Nickar "feedme".

 

Hej,

 

Supersimpelt problem - du behöver ett High5Actionkonto (så att du exempelvis kan plocka ut kommande vinster :-)).

 

a) Starta ett konto på High5Action.com med samma epostadress som du har på gamla betakontot.

b) Vänta ett litet tag så gör vi kopplingen mellan gammalt och nytt konto

c) Profit!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla,

 

Ni som tänkte spela rankingturneringarna i morgon - var snälla och vänta inte för länge med att öppna kontot på High5Action.com.

 

Entraction har ju "kluriga" regler om hur många konton man får ha i nätet och framför allt hur många gånger man kan använda samma kreditkort inom nätet. Allt sådant går att låsa upp, men det kimmer inte funka om 10 pers står och bultar på dörren ett par minuter före start. Fixa gärna kontot redan i dag eller under dagen på söndag, så vi har chansen att fixa eventuella strul.

 

Om ni tänkte er även spela någon av lagpokerturrarna (tvåmannatävligar) på söddagskvällen så ser jag också gärna att ni skapat konto i god tid - kopplingen mellan konton görs än så länge semimanuellt, och även om det går snabbt så är det ingt som kommer hinnas med en kvart före tävlingsstart.

 

Floppa väl i morgon! High Five på er!

 

/Chris

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får ett sådand här trevligt felmeddelande när jag väl kommit ihåg både användarnamn & lösenord:

"Login for this account has been disabled, please contact TAPsupport@high5action.com"

 

Spelade ett par turrar vid betatester...

 

Nickar "feedme".

 

Hej,

 

Supersimpelt problem - du behöver ett High5Actionkonto (så att du exempelvis kan plocka ut kommande vinster :-)).

 

Att fixa Entraction-konto var det inga problem med.

 

Min ursprungliga undran gällde TAP-klienten.

Har ett konto sedan betatestandet men kommer inte in nu längre.

Skulle vara kul att öva "enmannalagpoker" nu när jag har lite slantar på kontot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

#2:

 

Skulle vilja ha olika pokerformer i (enmanna)lagpokern.

 

T.ex ett bord NLT/PLT, ett PLO och en tredje med Sökö eller mörkpoker.

Då kan man ha mera nytta av att flytta marker + en del lär bli förvirrade av att spela olika pokerformer samtidigt (EV+ för mig och andra dampungar).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

#2:

 

Skulle vilja ha olika pokerformer i (enmanna)lagpokern.

 

T.ex ett bord NLT/PLT, ett PLO och en tredje med Sökö eller mörkpoker.

Då kan man ha mera nytta av att flytta marker + en del lär bli förvirrade av att spela olika pokerformer samtidigt (EV+ för mig och andra dampungar).

 

Om vi får likviditet i lagpokerklienten så det blir mycket spel, så kommer vi utveckla det för fler pokervarianter. Men innan dess så läggs krutet på annat.

 

 

Att fixa Entraction-konto var det inga problem med.

 

Min ursprungliga undran gällde TAP-klienten.

Har ett konto sedan betatestandet men kommer inte in nu längre.

Skulle vara kul att öva "enmannalagpoker" nu när jag har lite slantar på kontot.

Här kliar jag mig i skallen och undrar vad som gick knasigt med registreringen. Jag hittar nämligen två konton på dig i lagpokern, dels "feedme" och dels det nyskapade "Dalek_Sec", vilket är väldigt irriterade eftersom det inte borde skapats något nytt konto då du redan hade ett gammalt. Nåväl, problem är till för att lösas (du har 10 TAP€ på feedme-kontot btw).

 

Du ska ha fått inloggningsuppgifter till Dalek_Sec på mailen (kolla spamfilter blablabla).

 

Vill du att jag disablar feedme och flyttar över pengen till Dalek_Sec, eller ska jag disabla Dalek_Sek och koppla ihop feedme i stället? (pratar enbart lagpokerdelen nu). (Jag föredrar det förstnämnda).

 

/Chris

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...